Moikka!
Täällähän on näitä kanin osto keskusteluja jo varmasti monta ja paria jo luinkin läpi, mutta silti halusin tehdä uuden..
Eli olen tässä alkanut kiinnostua uudestaa kaneista, kun joskun pienempänä halusin aina kania, mutta meidän isi ei halunnut mitään ''pieneläintä'', vaikka hyvin eläinrakas on kuten minäkin. Olen myös halunnut 6 vuotiaasta asti koiraa ja kun olin 12 vuotias hankimme samojedinkoiran.
Meillä on myös joskus ollut kissa, mutta siitä en muista oikeastaan mitään. Jouduimme luopumaan siitä siskoni allergian vuoksi. Sitten mulla on ollut siili ja oikeastaan tämä kani taisi vähän sen takia tulla taas mieleeni, kun on ton siilin jälkee ollut vähän tyhjä olo ja kaipaa jotain pikkueläintä ton koirulin lisäksi. Vaikka käynkin myös tallilla hoitamassa yhtä hevosta..
Täytän alkuvuodesta 15 vuotta ja asumme isossa omakotitalossa missä on isopiha. Minulla on iso huone jossa kani saisi temmeltää vapaasti ja valvotun silmän alla toki muuallakin talossa. Koiramme tuli hyvin toimeen ton siilin kanssa ja uskon että koiran puolesta yhteiselo kyllä sujuisikin. Olen pienestä pitäen ollut hyvin huolehtivainen ja aikaa minulla kyllä riittäisi. Kaipaisin vähän lisää eläinseuraa ns. tuon siilin paikalle.
Uskoisin että jaksaisin paneutua tuon kanin hoitoon yhtä hyvin kun siilini kaiken muun lisäksi. Olen myös valmis tekemään kodistamme ns. kaniturvallisen ettei se pääse esim. puremaan johtoja vaikka tietenkin tuhot kuuluvat arkielämään eikä siihen varmasti kukaan kuole. Yhtä laila tuo meidän koira pentuna teki pientä tuhoa vaikka odotimme vielä pahempaa ..eikä siitä mikään ongelma tule. Myös kani saisi olla ulkona. Perheeni on mukana jutussa, vaikkakin ennen isi oli vastaan ''pikkueläimiä'' mutta siilin jälkeen hän ihastui kovasti myös niihinkin. Olen enimmäkseen katsellut tuollaisia hermeliinejä, mutta te joilla on kokemusta niin olisiko joku tietty laji meille sopiva vai onko yleensäkkään mikään kani meiän perheeseen sopiva? Olen varma että täällä se saisi huolehtivan ja rakkaan kodin (:
Kanin hankinta
1
60
Vastaukset
- tania78
Kani on laumaeläin ja on hienoa jos se saa olla mukana teidän perheessänne.
Kanin koolla ei oikeastaan ole väliä jos sillä on tarpeeksi liikkumatilaa.
Jos haluat sylivauvan kannattaa harkita esim: kääpiöluppaa. Jos taas kaipaat isompaa seuraa voit valita kanin jätti-puolelta.
Pihanne on ihanteellinen kummallekkin vaihtoehdolle.
Kannattaa olla yhteydessä kasvattajiin ja keskustella aiheesta heidän kanssaan. Kannattaa käväistä myös tutustumassa kaniyhdistyksen sivuihin ja liittyä foorumiin.
Muistathan, että kani on hyvin pitkäikäinen ja vaatii sitoutumista myös kun lähdet opiskelemaan tai perustat perhettä ? Nyt se voi kuulostaa hassulta, mutta jos kanisi elää yli 10v on se pikä aika sinullekkin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958