Siis pääsin tänään lääkikseen, oon niin onnellinen et multa lähtee taju!!!! Lukio meni ihan penkin alle kun en jaksanut lukee, ja kirjoituksetkin päin honkii. Kevääl menin ihan vitsil valmennuskurssil ja nyt oon inessä!!! En millään parhail pisteil, mut kuiteski. Siis multa repee pää, tää käytännös muuttaa mun loppuelämäni. En voi sanoin kuvailla kuinka onnellinen oon, WUHUUUUUU. En voi käsittää, että oon pian lääkäri!!!!
Siis voi Kristus mä oon niiiiin inessä!!!!!!!!!!!
133
5611
Vastaukset
- uhoiu
tosi pian.... :DDDDD
- h0h00
Hyvin trollattu, ei kukaan lääkikseen kykenevä mene "läpällä" valmennuskurssille. Tai kirjoita kuin pahainen 15-vuotias teini.
- läpällä :)
Mäkin menin joskus läpällä Teknillisen ammattikorkeakoulun pääsykokeisiin ja pääsin kouluun..olin jopa linjani toiseksi paras hakija. Kokeessa pystyy olemaan rento ja keskittymään, kun ei oo paineita (siis kun menee läpällä)..Eli kyllä se vaan on mahdollista :)
- 6+8
läpällä :) kirjoitti:
Mäkin menin joskus läpällä Teknillisen ammattikorkeakoulun pääsykokeisiin ja pääsin kouluun..olin jopa linjani toiseksi paras hakija. Kokeessa pystyy olemaan rento ja keskittymään, kun ei oo paineita (siis kun menee läpällä)..Eli kyllä se vaan on mahdollista :)
Väittäisin, että Teknillinen AMK ja lääkis painivat vähän eri sarjassa - vai tarkoittanetko Teknillistä korkeakoulua. Kumpi onkaan, niin silti on lääkis huomattavasti haastavampi.
Itse kävin LÄPÄLLÄ (= "nuuhkimassa kokeen ilmapiiriä") tämän vuoden lääkiksen pääsykokeissa. Tuoreena ylioppilaana en jaksanut vaivautua edes ostamaan tämän vuoden painosta Galenoksesta, kun erittäin ontuvat fyke-taitoni tarvitsevat vielä ainakin sen vuoden verran treenausta. Vastasin osaan biologian kysymyksistä ja sain kokeesta 13 pistettä. Varmaan ihan tyypillinen "läpällä" -saavutus.
Hain myös amkiin lukemaan terveydenhoitajaksi ja minut hyväksyttiin kolmeen oppilaitokseen (kaikkiin hakemiini). En siihenkään hommannut kirjoja. Varmaan ihan tyypillinen läpällä -saavutus tämäkin, kun ottaa huomioon koulutustason. Ps. lykkään th-paikkaani ainakin vuodella mennäkseni vuoden kestävään pappa betalar -lääkisvalmennukseen, joka on Suomi24:sen tietojen mukaan saatanasta. Köyhät kyykkyyn! - Hyvä,hyvä
-Se on kuolema päivärahanmetsästäjille ja voitto vaippa- ja purukumiteollisuudelle kun hänestä leivotaan lääkäri.
- polkuv
Ei sitä enää tiedä ku toisessa postissa joku kysyy minkälaiset meikit kuuluu olla lääkiksessä et pääsee piireihin..
- 13+3
Valmennuskurssimainos?
Unta?
Huumeita?
Pila?
Teiniangstia? - Onneksi terve
Voi voi. Toivottavasti en ikinä joudu sun vastaanotolle jos ikinä edes valmistut.
- nlhnoijhi
Onnittelut! Toivottavasti itsekin joskus pääsen! ja tuo lohduttaa että ei ole este vaikka lukio menisikin vähän penkin alle.
- 13+14
Eli tämä oli siis valmennuskurssimainos. Mainitse vielä käymäsi kurssin nimi ja hinta. Ihana saada pissislääkäreitä, toivottavasti ryhdyt kynekologiksi.
Siinä voi käyttää rakennekynsiä.- raimo tiiliskivi
ei voi. löysin sellaisen kerran vaimoni vaginasta ja epäilin että hänellä on suhde, mutta sitten paljastuikin, että se oli gynekologin kynsi.
- Päivätäs
Hoitoalalla EI saa käyttää rakennekynsiä! Ei lääkärit eikä hoitajat.
Tarkista tietosi. - Riitta Kuivamuona
raimo tiiliskivi kirjoitti:
ei voi. löysin sellaisen kerran vaimoni vaginasta ja epäilin että hänellä on suhde, mutta sitten paljastuikin, että se oli gynekologin kynsi.
Kerrankin sopivaa kettuilua. Ei loukkaavaa eikä liian rivoa. Kiitos 'Raimo Tiiliskivi' !
Seuraavaa vuosihuoltoa ootellessa... :)
- tällästä tänään
Suomalaista kateutta heti...upeeta. Vaikka oliskin "trolli", niin mitä sitten? Heti pitää tulla jotain ihme soopaa huutelemaan.."toivottavasti et oo mun lääkäri" yms..
- ....................
Mitäs täällä oikein itketään, aika monikin käy valmennuskurssiin "vähän kokeeksi" ja osa näitä pääsee sisään. Ja kyllä itsekkin flippasin, kun pääsin sisään.
Suomi, kateellisten luvattu maa, haters gonna hate.- sormookuzpoi
eipäs ole! vaan tuo onnellisuuden esille tuominen on tahditonta. Se on ylpeilyä, vaikka sen tuo esiin tuollaisilla sanoilla. Ja muutenkin tuollaiset sanat kuuluvat lasten piiriin. eikä vastuuntuntoisen lääkärin esitettäväksi.
- lonely moon
sormookuzpoi kirjoitti:
eipäs ole! vaan tuo onnellisuuden esille tuominen on tahditonta. Se on ylpeilyä, vaikka sen tuo esiin tuollaisilla sanoilla. Ja muutenkin tuollaiset sanat kuuluvat lasten piiriin. eikä vastuuntuntoisen lääkärin esitettäväksi.
noninnunna.. jospa aatellaan että vastuuntuntoiseksi lääkäriksi on kuitenkin vielä matkaa n. 5v 2 v pyrkyrinä töissä... ja nyt jos ollaan päästy lukiosta niin ollaan 18w.
Eli ikää on 25 vuotta kun ollaan siinä iässä että oltaisiin edes lähellä vastuuntuntoista...
Eiköhän se kieliasu muutu vuosien varrella kun huomaa tulevan sukupolven puhetyylin. ja toteaa että "enpä oikein ymmärtäny mitä se sano."
18w tarvii olla vielä konservatiivinen ja asiallinen siihen oppi koulussa ja armeijassa, jos nyt aloittaja sattuu olemaan mies. - sormookuzpoi
lonely moon kirjoitti:
noninnunna.. jospa aatellaan että vastuuntuntoiseksi lääkäriksi on kuitenkin vielä matkaa n. 5v 2 v pyrkyrinä töissä... ja nyt jos ollaan päästy lukiosta niin ollaan 18w.
Eli ikää on 25 vuotta kun ollaan siinä iässä että oltaisiin edes lähellä vastuuntuntoista...
Eiköhän se kieliasu muutu vuosien varrella kun huomaa tulevan sukupolven puhetyylin. ja toteaa että "enpä oikein ymmärtäny mitä se sano."
18w tarvii olla vielä konservatiivinen ja asiallinen siihen oppi koulussa ja armeijassa, jos nyt aloittaja sattuu olemaan mies.Kitos kun tarkensit. Aloittaja kertoi olevansa pian lääkäri, en tiennyt miten oikeasti tullaan lääkäriksi nykyään.
Olen kuullut että jollain ns. lisenssillä voi tehdä yleislääkärin töitä vaikka ei olisi virallisesti lääkäri?
- 12+6
Ei olla kateellisia, ei vain uskota. Pääsin itsekin viime vuonna opiskelemaan, ja nyt on maisterin paperit taskussa. Siis en ole kateellinen muillekaan. Tuntuu vain ihmeen lapselliselta, mutta lapsiahan te teinit olette. Onhan tällä tohtorilla aikaa seitsemän vuotta kehittyä, ennen kuin lisensiaatin paperit saa. Tavataan nuhakuumevastaanotolla sitten. Eli edessä arkista aherrusta, ja lääkiksessä ei lusmuilemalla selviä, kuten lukiossa on tehty.
- ....................
"Pääsin itsekin viime vuonna opiskelemaan, ja nyt on maisterin paperit taskussa."
??????????
"Tuntuu vain ihmeen lapselliselta, mutta lapsiahan te teinit olette."
Avaus ei ollut itsestä kuitenkaan tavattoman provokatiivinen, että jotain nappia se painoi teidän muiden sisällä. Mutta hei, onneksi et oo kateellinen.
"Onhan tällä tohtorilla aikaa seitsemän vuotta kehittyä, ennen kuin lisensiaatin paperit saa."
viisi ja puoli, lisensiaatti on lisensiatti ja tohtori on tohtori, luulis että maisteri tietää eron.
"Tavataan nuhakuumevastaanotolla sitten."
Just, et oo kateellinen... - haavemaailmasta
OHO maisterin paperit sait vuodessa, tuohon ei varmasti kukaan muu maailmassa ole pystynyt.
Uskon kuitenkin, että elät jossain "muussa maalmassa", esim. saavuttamatta jääneiden haaveiden toteuttamismaailmassa. - taputaputapu
haavemaailmasta kirjoitti:
OHO maisterin paperit sait vuodessa, tuohon ei varmasti kukaan muu maailmassa ole pystynyt.
Uskon kuitenkin, että elät jossain "muussa maalmassa", esim. saavuttamatta jääneiden haaveiden toteuttamismaailmassa.Niinpä, ihan samaa piti kommentoida, että meillähän on kerrankin nero linjoilla! Maisteriksi vuodessa!
- Ei kade
KuinkaHan tuon lukion sais ihmisille vakavaksi otettavaksi välivaiheeksi?.
Silloin on vaikea-aika nuoruudessa,mutta kummiskin,tarttis. - Sir Von Baughen
"Pääsin itsekin viime vuonna opiskelemaan, ja nyt on maisterin paperit taskussa."
Siis aloitit viime vuonna opiskelemaan ja nyt on jo maisterin paperit taskussa....
okei,et ole mikään turha kaveri,virallinen opinto aika 5 vuotta ja monella menee 8vuotta pitää tehdä töitä välissä.Kandit sitten varmaan revit 6kk:teen... - kouluja käynyt
Sir Von Baughen kirjoitti:
Siis aloitit viime vuonna opiskelemaan ja nyt on jo maisterin paperit taskussa....
okei,et ole mikään turha kaveri,virallinen opinto aika 5 vuotta ja monella menee 8vuotta pitää tehdä töitä välissä.Kandit sitten varmaan revit 6kk:teen...5 vuotta on kyllä jo melko paljon vuosina. Olen kyllä tietoinen näistä ylipitkistä suoritusajoista ja muutama työkaveri on juuri olleet näitä 10 vuoden opiskelijoita.
Itse edelleen ihmettelen, että jos menee yli 5 vuotta niin on joko todella, siis todella idiootti tai sitten vain käy päivätöissä sekä on pieniä lapsia hoidettavana. Mitään muuta järkevää selitystä tuolle ei löydy. No, jotkut voi todeta, että rällättiin kapakoissa jne. mikä on taas omalukunsa ja heille löytynee jostain aaa-kerhosta jokin istunto hetki.
Lue amk työn ohessa. Kesto maksimissaan 2 vuotta ellet sitten ole täysin pahvi etkä ymmärrä mitään. Sitten haku yliopistoon suoraan maisterivaiheeseen. Suositusaika on 2 vuotta. Opiskelun ei pitäisi kuin korkeintaan 3 vuotta vaikka olisit töissä.
Yli 5 vuotta, pitäisikö nauraa paskaset naurut vai itkeä. Ei tuollain koskaan mitään valmista aikaiseksi saa. - kysynpä vain
kouluja käynyt kirjoitti:
5 vuotta on kyllä jo melko paljon vuosina. Olen kyllä tietoinen näistä ylipitkistä suoritusajoista ja muutama työkaveri on juuri olleet näitä 10 vuoden opiskelijoita.
Itse edelleen ihmettelen, että jos menee yli 5 vuotta niin on joko todella, siis todella idiootti tai sitten vain käy päivätöissä sekä on pieniä lapsia hoidettavana. Mitään muuta järkevää selitystä tuolle ei löydy. No, jotkut voi todeta, että rällättiin kapakoissa jne. mikä on taas omalukunsa ja heille löytynee jostain aaa-kerhosta jokin istunto hetki.
Lue amk työn ohessa. Kesto maksimissaan 2 vuotta ellet sitten ole täysin pahvi etkä ymmärrä mitään. Sitten haku yliopistoon suoraan maisterivaiheeseen. Suositusaika on 2 vuotta. Opiskelun ei pitäisi kuin korkeintaan 3 vuotta vaikka olisit töissä.
Yli 5 vuotta, pitäisikö nauraa paskaset naurut vai itkeä. Ei tuollain koskaan mitään valmista aikaiseksi saa.Ja miten se on sinulta pois, vaikka toiset pitkään opiskelisivatkin?
- onni yksillä kesä...
Jollekin se onnistuu helpolla, jollekin vaatii monen vuoden aherruksen, että pääsee edes varasijalta sisälle. Työtä, työtä ja bileitä... Päivystyksiä joihin hajoo. Onneksi olkoon, juhli tätä, mutta helpommankin ammatin olisit voinut valita. Mieti vielä, kun aikaa on, haluatko oikeasti oikeasti nähdä ne elämän ikävät puolet ja toisaalta nähdä paranemisia ja tehdä sitä eläkeikään asti eli about 40 vuotta, kun nyt olet nuori. ei sitä vielä voi edes ymmärtää. Meille kerrottiin aikanaan, että 10 vuodessa maksaa yhteiskunnalle koulutuksen. Mikä tekee sinut onnelliseksi pitkällä juoksulla se selviää. Lääkikset eivät ole helppoja paikkoja eikä työ, mutta voi olla antoisaa.
Jotain hyötyä valmennuskursseista on, osa pärjää ilman. - an englishman
kouluja käynyt kirjoitti:
5 vuotta on kyllä jo melko paljon vuosina. Olen kyllä tietoinen näistä ylipitkistä suoritusajoista ja muutama työkaveri on juuri olleet näitä 10 vuoden opiskelijoita.
Yli 5 vuotta, pitäisikö nauraa paskaset naurut vai itkeä. Ei tuollain koskaan mitään valmista aikaiseksi saa.Kouluja käynyt kirjoitti: "5 vuotta on kyllä jo melko paljon vuosina."
: D Juu, ja vielä enemmän se on vaikkapa kuukausina.
- 18+9
Voi ristus, tarkoitus olikin provosoida. Kiva kun huomasit sen.
Niin, tiedän tietenkin, että lääk.lis. opiskelee kuusi vuotta, mutta ehkä ensimmäinen vuosi menee kasvaessa ja opinnot kestävät sitten seitsemän.
Ja, maalla sanottiin ennen lääkäriä aina tohtoriksi. Ei sitä eritelty, oliko hän lis. vai tri.
Ja kiva, olisin kyllä kateellinen, mutta en voi. Olen jo lähes viisikymppinen, ja meikäläisellä eläkeikä lähestyisi jo valmistuessa. Joten ei kannata edes hakea.
Silti, tsemppiä kaikille läpäisseilla ihan joka kouluun. Nyt se lukeminen sitten oikeasti alkaa. - onnittelija
Onneksi olkoon, mutta toivottavasti jaksat lääketieteellisessä lukea...koska muuten et kyllä ikinä valmistu lääkäriksi...
- Nuori DI
Onnea ketjun aloittajalle. Verrattuna k-marketin kassalle jumiutumiseen tai johonkin liiketalouden amk-biletykseen, hyvä koulutus oikeasti muuttaa elämäsi ja sosiaalista statustasi.
- onnenpipana
K-marketin kassa voi olla myös onnellinen elämässään. Mikään ulkoinen status ei tee ihmisestä onnellista. Itse en haluaisi olla lääkäri enkä tuomari enkä mikään muukaan "hienon" ammatin omaava.
Olen ihan tavallinen duunari ja tosi onnellinen elämässäni.
- mk
Tilanne voi muuttua kun teet ensimmäisiä tehtäviä kuolleella ihmisellä että kestääkö kanssi leikella ja opetella anatomiaa ruumiilla.
- Välskäriälskäri
Terveyskeskuslääkärit ovat kyllä jo vitsi sinänsä. Mitä lie kandeja kun ovat niin nuoriakin. Jouduin käymään käteni vääntymisen vuoksi ensin terveyskeskuslääkärillä, todella nuorelta naiselta näytti, vaikka en ole itsekkään kuin 27-vuotias. Sanoi kädessäni olevan hermopinteen, vaikka selitin miten vamma on syntynyt. Pari viikkoa tästä menin yksityiselle lääkärille, joka heti uskoi asiani ja sanoi, että hermopinne ei todellakaan ole kyseessä. Ensiviikolla on aika käsikirurgille, joka päättää leikkauksesta.
Palkat ovat lääkäreillä kohdallaan, vaikka vääriä diagnooseja tuntuu tulevan liukuhihnalta. - =D
Onneksi olkoon opiskelupaikan johdosta =D
Nyt sitten vaan asenteella kovaa opiskelua, niin saat sitten valmistumisen jälkeen hyvän työpaikan. Onnea ja hyvää kesää! - ....................
Luoja varjelkoon. Toivottavasti, ne lääkärin hommasi ei kanssa mene penkin alle.
- 64634562461345
Ei riitä että PÄÄSET sinne - lääkiksessä pitää myös selvitä useita vuosia ja silloinkin olet täysi räkänokka työelämään siirtyessä. Työelämässä vastassa on vuorostaan jatkuvaa kouluttautumista työn ohella.
- josef.mengele
onnittelut sinulle !
- Xdxddd
:DxdDD:DD ironinen nimi
KIITOS - Hedy Lamarr
Tiedän, että haukutaan ryppyotsaiseksi tosikoksi, mutta miten olet voinut ottaa mengelen nimen rekisteröidyksi nimimerkiksi? Hän oli sairas psykopaatti, joka kirjaimellisesti rääkkäsi ihmisiä kuoliaaksi. Ei naurata yhtään.
- Mitä te täällä taas
Kun vain kaikki sellaiset, joilla on todella halu ja motiivi lääkäriksi, hakisi koulutukseen eikä ne joilla on vain raha mielessä!
Valitettavan usein tuntuu nuo lääkärit olevan vain arvuuttelemassa syitä tauteihin ja vaivoihin.
Minä ainakin kävisin vähintään kahdella lääkärillä jos tulisi jotain vakavaa. Minut on joskus nöyryytetty, kun kävin uudelleen samalla lääkärillä vaivoineni ja tokaistiin, että mitä te täällä taas teette. Näin ympyrätalossa joskus parikymmentä vuotta sitten...ei tietty enää sen jälkeen. - dippa inssi
no mitä hienoa lääkärintyössä sitten muka on?
ihmisten pahalle haisevia ja rumia onteloita ja reikiä tähystät, kaivelet ja tutkit sitten loppuikäsi
siinäpä sitä elämäntehtävää sitten riittää....
meikä rupee insinööriksi ja pääsen siisteihin sisätöihin, joissa haisee ainoastaan -raha- XDDD
Ai mitä hienoa lääkärin työssä? Oota kunhan sairastut vakavasti, huomaat kyllä sitten...
- Kolmen tonnin pieti
Minä en periaatteesta hyväksy tuota valmennustouhua tuhansien eurojen rahastuksineen.
Minä en koskaan noita konsulttien rahasampoja käynyt, se on todella sikamaista touhua ja siinä ei sitä paitsi köyhät sitten pääse vaikka olisi haluja ja edellytyksiä.
Kysymykset on koukutettu niin, että pitäisi käydä nuo kierokysymys-koulutustilaisuudet kurssit läpi. Älytöntä puuhaa, mutta raha ratkaisee. Yksi tuttu kyllä maksoi 3000 euroa tuollaisesta paskamaisesta koulutuskurssista. - valelääkäri
Jos lukio menee penkin alle, niin ei luulisi pääsevän lääkikseen.
Ei sinusta ainakaan hyvää lääkäriä tule. Tuskin viitsit sielläkään lukea.
Tuttavani joutui huonosti opetusta kuuntelevan lääkärin tutkimisen jälkeen vääriin toimenpiteisiin ja lopulta kuoli.
Ei se ole mikään hieno ammatti, siinä on kova vastuu ja se pitää myös ottaa. - Josku
Olet sitä ehkä n. 6 vuoden päästä eli aivan pian...
- Eipäs pilkata...
kristusta siellä >:(
Jeesus ei hyvälle katso, kun hänen nimeään pilkataan.
Siunaa älä kiroa. Äläkä käytä turhan Herran sinun Jumalasi nimeä,
ellet häneen edes usko.
Herra Jeesus Kristus on Kuningas.
Aamen.- Mooseksen kaveri
minä uskon Moosekseen...ei jeesus ole mistään kotosin...Mosse on ykkönen
- MaakariPaakari
Motivaatio vaikuttaa paljon. Toisekseen, jos lääkikseen pääsee niin silloin täytyy olla erittäin lahjakas eli varmasti on potentiaali hyväksi lääkäriksi.
- simmottis niin
Hei, ihminen pääsi lääkikseen! Vähän hassu, mutta tää onkin kirjoitettu onnenhuumassa JA _Suomi24:n keskustelupalstalle_. Että niin. Mitä ne viiskymppisetkin täällä sauhuaa, menisitte kuokkimaan puutarhaa. : D
Mutta kiva tietää, että ne lääkäritkin on ihan ihmisiä eikä semmosia kuivia robotteja mitä täällä tuntuu pyörivän.
Onnea aloittajalle ja tsemppiä, säilytä ilonen asenteesi! Oot tosi onnekas ja jos oot sisäänkin päässyt, et ihan tyhmäkään ja paikkasi ansainnut! ; D Älä anna kateellisten masentaa. Aina on näitä, jotka katsoo tehtäväkseen "tipauttaa maan pinnalle", mutta ilkeilyä se vaan on, ei muuta. Ihmisen pitää ennen kaikkea tykätä siitä mitä tekee ettei tarvitse sitten loppuelämäänsä aamulla ekana ajatella että ei helvetti, taas täytyy mennä katselemaan niitä elämäänsä kyllästyneitä kuspäitä, jotka just kuluttaa aikaansa täällä ja katsoo oikeudekseen laukoa ikiaikaisia viisauksiaan: "et sä siitä mitään rahaa tule saamaan", "ihmisten pahalle haisevia ja rumia onteloita ja reikiä tähystät, kaivelet ja tutkit sitten loppuikäsi, siinäpä sitä elämäntehtävää sitten riittää", "mitä semmonen sit tekee?", "roskakuskiksi? älä nyt viiti" tai "jaaha, taidat sitten olla vähän rahanhimoinen?" ja niin edelleen ja niin edelleen. Eli aina jollain on jotain tärkeää ja älykästä sanottavaa. Katsokin että tulee hyvä humaani lääkäri :)
- Omin avuin
Siinä se nähdään. Että rahalla pääsee, kun oma järki ei riitä. Ja kai pappa järjestää työpaikankin.
Lääkäriksi pääsee liikaa sellaisia, jotka sinne ei sovi. Puuttuu joko analyyttisyys tai empaattisuus - tai molemmat. Saadaan joko tylyjä tohtoreita tai lääketeollisuuden narussa juoksevia reseptinkirjoittelijoita - tai molempia.
Ennen muinoin opiskelemaan mentiin omalla päällä, nyt sinne mennään pääomalla.
Mutta onnea vaan! Ja nyt kun luen näitä kommentteja, niin masentaa olla suomalainen. Enemmän kun yleensä.
Pysyppäs vahvana ja anna apinalauman riehua vaan.- onni oudoista ovista
Onko tämä kenties valmennuskurssien viestintäosaston laatimaa mainontaa? ;)
Onnea kuitenkin kaikille, jotka ovat päässeet opiskelemaan haluamaansa alaa. Muistakaamme kuitenkin, että se oma ala voi olla joku muu kuin se, mihin aluksi unelmoi pääsevänsä. Onni voi tulla oudostakin ovista. Ei siis kannata liikaa murehtia sitäkään jos ei heti päässyt sisälle. Kannattaa muistaa elää ja arvostaa elämäänsä tänään tällaisena ja tsempata sitten taas uudestaan vaikka ensi kerralla.- kummastus
Juuri näin voi käydä, itse opiskelin 3 v yliopistossa, sitten aloin maanviljelijäksi ja nyt olen tehtaassa töissä ja onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
- ota vaan buranaa
Toivottavasti sitten osaat kirjoittaa oikean reseptin. Sitähän se peruslääkärin työ on.
- ei kai nyt sentään
80-luvulla piti olla lukiosta l:n paperit ja päättötodistuksen keskiarvo vähintään 9, jotta pääsi edes lääkiksen pääsykokeisiin. Onko tilanne tosiaan muka muuttunut noista ajoista niin, että huonoillakin papereilla saattaa päästä lääkikseen, jos sattuu klaaraamaan pääsykokeet. Hieman pelottavaa, kun kyseessä on kuitenkin lääketiede. Ei sen niin välilä joillain muilla aloilla :O
- Hannemaija
Nythän tilanne on tosiaan muuttunut niin, että yliopiston pääsykokeisiin pääsee jokainen, joka hakee sinne eli pääsyn ratkaisee ainoastaan se, miten hyvin pääsykokeessa selviää. Lisäpisteitä toki voi saada hyvästä yo-todistuksesta. -Pääsykokseen valmistautuminen vaatii lukemista, työtä ja motivaatiota, samoin kuin opiskelu sinänsä on kovaa työtä. -Harva meistä on kovin innostunut lukiosta, mutta kun löytää oman alansa, opiskelu on aivan toisenlaista. J omasta alastaan innostuneista tulee hyviä työntekijöitä. ONNEA Sinulle !
- Hehee.
Vai pian on aloittaja lääkärinä...Voi,voi,vielä on monta mutkaa matkassa ja paljon tenttejä ja lukemista,harjoittelua ja vuosia vierähtää,ennen kuin ne lääkärin paperit ovat taskussa.
- Ehkä joku paikka
Ehkä ne huonoimmat päätyvät työterveyslääkäreiksi. Niin p*skoja lääkäreitä en ole missään tavannut kuin työterveydessä tapaa. Jos ei itse osaa niin passittaa jonnekin muualle tutkittavaksi. Niin se menee.
- pipi liisa
Ehkä joku paikka kirjoitti:
Ehkä ne huonoimmat päätyvät työterveyslääkäreiksi. Niin p*skoja lääkäreitä en ole missään tavannut kuin työterveydessä tapaa. Jos ei itse osaa niin passittaa jonnekin muualle tutkittavaksi. Niin se menee.
"Jos ei itse osaa niin passittaa jonnekin muualle tutkittavaksi. Niin se menee."
Minusta tuo osoittaa vain sen, että lääkäri toteaa, että potilaan oireet edellyttävät jatkotutkimuksia erikoislääkärillä. Juuri niin kuuluukinn tehdä! työterveyslääkäri ei ole, eikä tarvitse olla kaikkien alojen erikoistuntija! Hyvä, että toimittaa potilaan jatkotutkimuksiin, eikä vain pistä viikkoa saikkua ja buranareseptiä käteen!
- Kirschberry
Minä pääsin lääkikseen parhailla pisteillä, jos ei oteta huomioon sen lääkiksen uusille ylioppilaille myöntämiä kolmea lisäpistettä.
Opiskelin kolme vuotta ja lopetin. Ei vain kiinnostanut. Nyt olen tohtori toiselta alalta. Nuorena olin ihan varma, että lääkis on paikkani, mutta eipäs ollutkaan. Suomen järjestelmässä kun niitä terveitä ei tehdä vaan vain lykätään sairauksia. Työ on hyvin turhauttavaa ja opintoihin nähden ei palkitse - ainakaan minua.
Minua ikä opetti - en tiedä, miten ap:lle käy. Joillakuilla unelma säilyy, minulla kypsymiseni mukana unelma vaihtui. - onnittelija
ONNEA!! Itsekin hain, mutta minulla ei lopultakaan ollut tarpeeksi aikaa valmentautua pääsykokeisiin. Täällä ei näitä kurssejakaan pidetä, joten itse-opiskelu olisi ollut ainoa vaihtoehto. Nyt pääsin kuitenkin sairaanhoitajaksi kouluttautumaan. Haavena olisi edelleen se lääkis, mutta katsomme mitä tulevaisuus tuo. Harmittaa kun aina lääkäri on ollut ammatti johon tahtoisin. Mutta aikanaan ajattelin että en minä sinne kuitenkaan pääse/en jaksa opiskella niin kauaa. Nyt en muuta tahtoisikaan tehdä kuin opiskella.
Olen onnellinen puolestasi, voin kuvitella sinun onnen! Onnea! - Lakoninen asiakas
No se tuskin tulee parantamaan suomalaista terveydenhuoltoa. Harva lääkäri ottaa potilaan ongelmat vakavasti. Syksyllä onkin oikeudenkäynti erästä lääkäriä vastaan, jota syytetään läheiseni hoitovirheestä ja siitä johtuneesta kuolemantuottamuksesta.
Mukavampaa olla onnellinen työtön, kuin vuosia raatava opiskelija, joka hyvällä tuurilla voi valmistua lääkäriksi. Ei ole stressiä ei. - Sir Von Baughen
"En voi käsittää, että oon pian lääkäri!!!!"
Onneksi olkoon!Ei tietenkään tarkoitus masentaa mut ei ihan pian:D
6-10 vuotta,mutta,jos jaksa lukea tuon niin palkkio siitä on mielestäni erittäin kohtuulllinen. - katkerapohtija
Lukee monta viikkoa 8 -9 tuntia päivässä pääsykokeesee. Ja siten kun pääsee sisään niin se on läpällä. Rikkaiden murretta sanon. Olen jo siihen tottunut yliopistolla pyöriessä.
Sitten kanssa kaikki numerot aina, muka viitosia kun sitä tiedustelee.
Parasta antia on kun sellainen kertoo omalla murteella miten pääsi isin busines ystävän firmaan työharjoitteluun. - sormentyöntäjä
lääkäri joutuu: työntämään sormensa potilaan peräsuoleen ja tunnustelemaan, jos potilas valittaa vatsakipua. Tuostako pitäisi iloita. Ja samoin eläinlääkäri joutuu koko kätensä upottamaan lehmän***** ja tunnusteleman. No, ilonaiheensa kullakin...
- tritripetri
Tsemppiä vaan, älä ota koulua turhan vakavasti vaan juhli ja nauti elämästä. Työnhän oppii tekemälläkin, koulusta tarvii vain paperit.
- EN lääkär vaa hoitsu
Aika monta vuotta menee enneku oot lääkäri..ensin harjoittelet niiku muutkin..ja sitten jos et pärjää lähet maitojunalla kotiin...niin se menee ei kaikista tule lääkäriä eikä edes hoitajaa tiedän muutaman...eipäs rehvastella ? iisisti nyt !
- Sir Von Baughen
"Aika monta vuotta menee enneku oot lääkäri..ensin harjoittelet niiku muutkin..ja sitten jos et pärjää lähet maitojunalla kotiin...niin se menee ei kaikista tule lääkäriä eikä edes hoitajaa tiedän muutaman...eipäs rehvastella ? iisisti nyt !"
Sir VB;
Mitä sanoo tuleva lääkäri diagnostiikastani jos väitän että kyseessä on hoitaja josta piti tulla lääkäri mutta ei tullut.Nyt hieman katkerana on haluaa laittaa ruotuun.
Tuleva lääkäri;Aivan oikein!Tyyppillinen alemuus kompeksi
Sir VB;Kuten aina,olen oikeassa *sovittaa lasi luuppiansa paikalleen*
:DD
- ihqumake
Ihanaa.
- kipukeppi
Onneksi olkoon ap! Älä välitä vastanneiden negatiivisuudesta. Naurattaa lukea näitä vastauksia, kun aina positiivisesti kirjoittajat lytätään samantien. Sinunlaisia lisää, olit sitten trolli tai miten nuori ja ymmärtämätön tahansa! Joskus voi olla iloinen eikä tarvitse luetella aina asian kehnoja puolia. Aika monella on realiteetit kuitenkin hanskassa, vaikka joskus iloitseekin. Hah, sinustakin heti oletettiin, ettet tiedä mitä opiskelu on. Kaikki heti neuvomassa. Ettet nyt vaan iloitsisi, onhan se kaikilta lukijoilta pois, jos ei mulla niin ei muillakaan -asenteella vaahtomassa. :DDD
- yx mummeli vm.62
"Nykyinen lääket. yo" Oikein paljon onnea valitsemallasi tiellä
- iloitsen puolestasi
onnea, onnea hurjan paljon. muistan tuon saman tunteen omalla pojallani 7vuotta sitten. nyhän valmistui reilu vuosi sitten.
- 222-111
onnea viestiketjun aloittajalle...menestys yo-kirjoituksissa ei todellakaan kaikkea ratkaise, vaan se kuinka onnistuu pääsykokeissa...
tunnen muuten lääkärin, jolla meni kansalaiskoulu penkin alle, mutta tehdasstöyn ohessa opiskeli myhemmin keskikoulun ja lukion, ja valmistui yli kolmikymppisenä lääkäriksi.
On arvostettu ja luotettava lääkäri omalla paikkakunnallaan, tosin jäänee pian eläkkeelle.- paljon onnea vaan:)
Onnea täältäkin aloittajalle. Omakin läheinen pääsi haluamaansa koulutukseen.:) Ehkä ne tulokset tulevat eri aikoihin eri paikoissa. Ja tsempit niille nuorille jotka eivät päässeet. Ihanaa lukea aitoa iloa pursuva viesti:).
- Oivallus "
Yksityisten tehtävän-toimen kuvien valvonta "
Huom!
Itsemurhat lisääntyy yli 5 % Ylpeät Mailman mestarit Minä 1:set "
Itsemääräämis oikeus " = ?
Onko asenteemme väärä näemme todellisuuden
Ylpeinä Sokeita omanminän ykkösinä 365 pv Vuodessa Alhaiset ylhäiset
Heikon itsetuntomme Traumaame vuoksi nostammeko Itsemme Itseraiksi
Mailman mestareisi Itsekkyydellä tuhoamme itsemme ja yhteisömme "
Onko lääkkeet ja kemia vallassa "
Mikä on lääkäreiden henkinen ja fyysinen tila :
Sekä oma terveys "Luottavatko vain lääkkeisiin Koti Apteekki " = ?
Henkinen ja fyysinen "S o k e u t u m i n e n " Asema " Laki-suoja "
Sanonta Suutarin lapsella ei ole kenkiä "
Mikä on henkilön sairastumis %
Kuka valvoo Yksityis lääkärisi Terveyden tilan = ? Koti Apteekki = ?
Missä toimiva valvonta = ?
Halinolliset viralliset valvonta iskut = ?
Suksetkin on jo "Doupattu Ylös ulos ja lenkille " Yli Totuudella "
Suvitsemme ja sallimme Voitelijan . . . D . . ."Doupingit "
Sanalla ja tulkinnoilla ei totuudella = ?
Kuka valvoo juomat ja lääkkeet ja
Tehtävän toimenkuva ja sivilielämä Virikeineen "
Sokea virkanimike "
Avointa keskustelua "
Maan itsemurhatilastot 5 % Kasvussa
Organisattio väkivalta synnyttää avoimen väkivalan
Laitos-yhteiskunnan yksilöllä ei turvaa = ?
Toimivat Kateus ja juorut Iva ja pilkka vieraana = ?
Paljonko säästyisimme jos sosiaalinen mielivalta olisi valvonnasa ja lomalla "
Nimi ja kuva rintaan ja vastuun kanto "
Katse peiliisi Olen arvoikas ihminen
Minusta luodaan Kansani kuva ja esimerkki "
Rakeena Avomella keskustelulla
Paras Lääke :
1:stie Rauhallinen hengitys Henkinen ja fyysinen apu Laajavaikutteisin "
" Avoin suhde "
Vapaudu elämälle " - näin Savossa
Kuinkas aloittaja sai jo nyt hyväksymiskirjeen ..??? Tiedän muutamia sekä lääkikseen että oikeustieteelliseen hakeneita nuoria,(mm. oma poikani) ja tiedot yliopistoon pääsystä tulee vasta 19.7. !!!!!
- 4+4
Helsingin lääketieteellisestä tiedekunnasta tieto tuli 1.7., Kuopiosta tietääkseni juhannusviikolla. Kauppakorkean tulokset sen sijaan tulivat vasta tänään, joten ihan tiedekunnasta/kaupungista riippuu.
- ....................
4+4 kirjoitti:
Helsingin lääketieteellisestä tiedekunnasta tieto tuli 1.7., Kuopiosta tietääkseni juhannusviikolla. Kauppakorkean tulokset sen sijaan tulivat vasta tänään, joten ihan tiedekunnasta/kaupungista riippuu.
Tampereellakin tieto tulee jo ennen juhannusta.
- 'Kutsumus' ?
Kun, tai jos, pääsee lukemaan lääkäriksi, niin toivosttavasti halajaa sille alalle vain sen takia, että haluaa auttaa ihmisiä terveysasioissa, jakaa tietoa, opettaa taitoja, kertoa ja puhua, informoida, tiedottaa ennaltaehkäisystä ja kaikesta siitä, mikä pitää ihmisen terveenä ja kunnossa.
Ettei vain jaa pilleriä pillerin perään välittämättä, kuulematta, näkemättä kokonaisuutta, tajuamatta syvintä olemusta ja sisintä. Ihminen kun on kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin silloin ei voi hoitaa vain yhtä pientä osaa. Tai voi, nykyään tehdään niin, mutta siinä ei ole mitään järkeä.
Toivottavasti lääkäriksi ryhtyminen ei kiehdo vain siksi, että palkkaus on hyvä. Tosin hyvälle lääkärille sen suokin, mutta kaikki eivät ole hyviä, siis ne, jotka menevät alalle väärästä syystä, ahneudesta. - no ohhoh
Hei haloo ei voi olla totta tällainen typeryys... kuka sitten ylläpitääkin
- opetusalalla
Antakaa nyt tämän nuoren iloita! Lahjakas ja älykäs nuori, joka on raatanut itsensä sisään. Vaikka "vitsinä" onkin kurssille mennyt, en usko että vitsinä on koko kevään valintakokeisiin lukenut. Tai kun lukio on mennyt "penkin alle", se ei aina tarkoita A:n papereita ja laiskottelua.
Ja sanoisin myös, että kun tämä nuori kuuden vuoden päästä valmistunee niin veikkaan hänen ajattelevan, että menipä kuusi vuotta nopeasti. Niin se vain yleensä menee;)
Ja vielä teille, jotka kuvailette lääkärin työtä pelkäksi reseptin kirjoitteluksi: Osaisitteko itse kirjoittaa reseptin? Annostelu? Sopiva lääke? Sivuvaikutukset? Latinankieliset termit? jne...
Onnea ap:lle mielettömästi! Minä ainakin olen kateellinen, ei minun matikkapääni riittäisi lääketieteelliseen:D- Oma apu
Pharmacia Fennica on sitä varten, että jokainen osaa kirjoittaa reseptejä, eikä vaan valelääkärit....
- Aha !
Osaamisen, tietämisen ja ymmärtämisen välillä on enemmän kuin suuri ero.
- jetsky_
samassa asemassa kuin sinä olin tasan 5 v sitten about tähän aikaa vuodesta.. tervetuloa kollegakuntaan. t: 15h päivystysvuoroa tekevä lääkiskandi :D
- 18+1
Tää on niin ihanaa. Koko Suomi keskustelussa mukana. VIelä puuttuu Frödinge-kakku ja löylykauha. Kivasti uskovaiset reagoivat myös.
Asia ei kuulu tähän, mutta lisään, koska sitä kommentoitiin.
Vuodessa maisteriksi voi lukea, jos on suorittanut kaikki paitsi syventävät ja gradun jo avoimessa. Eli siis tein niin, ja se on mahdollista. Keski-ikäiset tekevät muutakin kuin kuopivat pihaansa, niin sinäkin nuori ystäväni tulet tekemään. **tuttaako? - 1-90
Eiks ole tarkoitus että keskusteluun osallistustaan...asialliset kommentit "koko Suomesta" tervetulleita, vai onkos "keskustelut rajattu jollekin tietylle aluelle..?
- Pian ex-lääk. yo
Et nyt kovinkaan pian. Jos lukio on mennyt noin ja kirjoitukset myös niin ei tule helppoa olemaan tuolla. Jos et ole vielä tajunut niin viimeistään tajuat sen kun luet ensimmäiseen kokeeseen. Siis siellä sitä vasta luetaankin ja paljon.
Moni tehnyt noin ja pari kuukautta ollut sisällä ja maitojunalla lähtenyt. :D
Muista mikä vastuu odottaa työelämässä...vai meinasitko ihan läpällä heittää diagnoosin ihmiselle et sulla on syöpä ja kas ei ollutkaan kun lisä tutkimuksia tehtiin. Ja sit sanot potilaalle et ihan läpällä heitin sen sulle.
Et tule pärjäämään. - matias elmeri
pidä mölyt mahassa, taidat olla yksinkertainen
- matias elmeri
toi edellinen kommentti oli viestin aloittajalle ei pekkis99:lle
- bi_typy lääkiksest
Siis tosi ihquu, pääsee jok aviikonloppu(välil viikolki) bilettää, saa dokka kunnol ja käyttää kamaa.
- Valmistunut
Unohda anestesia puoli liian raskasta,piippari ei anna rauhaa!!
- äidinkieli
Jos aloittaja on oikeasti käynyt lukion, olisin odottanut selkeästi parempaa kirjoitustaitoa. Aika karmeaa tekstiä, huhhuh!
- qweuyhgf
Arvoisa 6 8, ihme ja kumma kun pääsit terveysdenhoitajaks oikee lukematta egobuusti ou jea, kun eihän sinne edes oo pääsykirjoja :D
- terv.hoitaja
Meillä niitä oli ainakin kaksi 200 sivun mittaista, joten egobuustit vaan itelles.
- cardem ID
voi voi poloiset...niin surullista katsoa näitä eksyneitä raukkoja tässä mädässä suoritusyhteiskunnassa. Noh.. aika näyttää, sitten tajuatte.
- voi rähmä
Mukavia ja positiivisia vastauksissa. Toisaalta valitetaan hoitojonoja ja jonoja lääkärille, ja kun joku on sellaiseksi kouluttautumassa, hyökätään kimppuun negatiivisilla ajatuksilla.
- winner!
Itsekkin ajattelin opiskella ko. alaa mutta voitin lotosta tarpeeksi niin totesin että se onkin nyt turhaa ja on se.
- d'oh
jos et jaksanut kahta vuotta lukiossa, jossa aineita on runsaasti ja näin vaihtelevuutta opinnoissa, kuinka jaksat viisi vuotta opiskella verta ja suolenpätkiä?
- Penkin alle
menneen lukion ja keskinkertaisesti kirjoitettujen yo-paprujen kera ei lääkikseen mennä ilman niitä parhaita pisteitä pääsykokeessa, jos edes niilläkään. Kokonaispistemäärät ei vaan riitä. Ei ainakaan Suomessa, Tartto voi olla sitten eri asia.
- sinpa
yleensä on ollut niin , et lukion keskinkertaisilla arvosanoilla ,luetaan paljon ylemmäks kuin niillä viidellä L;llä nämä yli viissaat eivät sit enää pärjää esim . lääkäri koulussa ,koska eivät kehtaa keskittyy enää siihen , heitä putoaa pilvin pimein kyydistä kouluaikana ,,
- hoitaja ......
kyllä lääkärin työ vaatii tiettyä maalaisjärkeä, todellisuus iskee sit kun kandina työskentelet terveyskeskuksissa...huh huh, siinä ei arvosanoilla ole mitään merkitystä, tulee varmaan monelle mieleen että pitikin tähän ryhtyä.....glamouri on kaukana käytännön työssä.
- poor systr
Siskoni on siis "yli viissas" 6 ällän yo, nykyisin kansainvälisessä johtajatason virassa, itse tehdastyöläinen niillä keskinkertaisilla papruilla. Että kumpi on pärjännyt paremmin?
- mietti-nen
Mitäs jos tää ihkupihqu aloittaja ekaks duunikseen hoonais tän suoli 24:n? Lääkäreillä on aina ollut valta päättää ihmisten elämästä ja kuolemasta, mutta tätä ei moni tajua suurien tunteiden pärskeissä piehtaroidessaan. Valkotakkien tekemisiä tai tekemättä jättämisiä ei kyseenalaisteta, koska moni pitää niitä viimeisenä oljenkortenaan ja jumalinaan, kun muutakaan ei ole.
Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea, vaan kyseenalaistakaa ja ajatelkaa omilla aivoillanne loppuun asti. Silmät auki kytköksille ja kaikelle salamyhkäisyydelle. Raha se toimii heilläkin kaiken pontimena, niin kuin meillä kaikilla ihmisillä. Se saa myös tekemään ihmeellisiä asioita. Kun esim. näitä dopingsotkuja viitsittäisiin permoa perinjuurin, mitä ei olla vieläkään tehty kunnolla, uskon, että jäljet johtaisivat lääketeollisuuden intressitahojen pakeille ja siellä ne isot rahat vasta liikkuvat. Mutta eihän näistä puhuta, ei toki, hys hys.- Luonnonmukaisesti
Tämä oli hyvä; twelve points, yhdyn täysin. Mutta vaikka immeiset pitävätkin lekuria "viimeisenä oljenkortena ...", niin vaihtoehtoja ja vaihtoehtoisia hoitomuotoja on kyllä olemassa.
Yksi- ja suoraviivainen, karsinoitunut immeinen ei vain keksi niitä, ei tiedä, tiedosta tai pitää huuhaana kaikkea sitä, mikä ei omaan ajatusmaailmaan mahdu, kun järki, ymmärrys ja käsityskyky eivät piisaa.
Lääkikseen päästy ja PIAN lääkäri, armeija lyhenee ja lääkärix tullaan pian, no nopeus on valttia Huh Huh !
- ......
Ai pian,kunhan nyt selviät siitä kuudesta vuodesta!!
- pyrkinyt itekin kevy
Jep, ja mikä parasta, tiedät sitten mihin työhön
pääset ja hakeudut. Ei tartte selitellä joka käänteessä
kaikenmaailman "rekrytointiprosesseissa" ja olla
kaikenmaailman pätkäsilppu- ym. hommissa (paitsi
ehkä vaihteen vuoksi opiskeluaikana).
Hakemuksiakaan tuskin tarvitsee muutamaa
enempää kirjoitella.
Heh, vanhat sukulaisetkin ymmärtää sanan lääkäri
paremmin kuin esimerkiksi key account managerin.
pyrkinyt itekin kevyellä otteella (tuloskin kevyt) Onnittelut opiskelupaikan johdosta! :) Muistan vielä etäisesti tuon mahtavan tunteen, kun nimi löytyi listalta ja postissa tulikin se "paksu kuori". Nyt kannattaa nauttia kesästä ja latailla akkuja ennen opintojen alkua!
- 17
Niin, tai enemminkin kannattaa painaa töitä ja säästää rahaa, jotta on millä opiskeluaikana mällätä. Eli ryypätä. Tai sitten shoppailla merkkikuteita, jotta vaikuttaa uskottavalta. Kuten viereisessä ketjussa neuvottiin.
- AlfMelmac
Ensin KUUSI vuotta ja yleislääkäri ja toisey 6 vuotta, jos erikoistuu. Siinä taivalta.
Kunnallisella puolella paikkoja auki, virkoja, mutta kaikki haluaa yksityiselle puolelle. - muuan_
Onnea!
Vieläkö opiskelet alasi perusteellisesti, niin olet paikkasi ansainnut. Muodollisesti päteviä, mutta käytännössä epäpäteviä lääkäreitä on nimittäin aivan liikaa.
Tsemppiä opiskeluun! : ) - tuttu on lääkäri
Niinhän se on mitä enemmän haukutaan, sitä kateellisempia ollaan. Mutta annahan olla, jos on joku omainen/sukulainen lääkräi, niin johan muuttuu ääni kellossa. Lääkärin työ on hienoa, mielenkiintoista ja palkalla pärjää. Siis, katkeria riittää, sehän on selvä.
Mutta, tähän aloitukseen. Tämähän oli selvä provo, kai kaikki sen huomasivat. - Onnea aloittajalle
Kyllä minä ainakin olisin itselleni lääkärin vaimoksi kelpuuttanut.
Ei taatusti yksikään nyt ihan helposti ole paikkaansa ansainnut.
Vaikka olenkin ihan hyvä matikassa, niin ei ainakaan silloin nuorena olisi intoa riittänyt tuollaiseen. - Aha !
No mutta eivätkö näillä sivuilla miltei kaikki ole sitä, haasteita kiihottumaan ja ärsytyskynnyksen nostatuksia, jotta polemiikkia syntyisi.
- tohtori toheloi
Enpä usko... Lääkikseen ei pääse "vitsillä", jos lukio on mennyt poskelleen., vaikka kuinka olisi valmennuskurssille osallistunut. Aloitus taisi olla huono provo.
- Onnea!
Hyvänen aika noita kateellisia. Onnea, olet todellakin paikkasi ansainnut kovalla työllä!
Vaikka tämä mahtaa tietysti pelkkä provo ollakin. - lis.
>En voi käsittää, että oon pian lääkäri!!!!
En minäkään, yleensä siihen tuhrautuu ainakin seitsemän vuotta. - LL Since 2008
Moi kaikki lääkäriksi haaveilevat!
Ensinnäkin... Ihmisillä on turhan ruusuinen kuva siitä mitä lääkäri tekee. Itse voin sen sanoa sillä nyt kaksi vuotta YL olleena. Työ on henkisesti todella rankkaa, ei se ainakaan perheen kannalta kovin hyvä asia ole työ on kiireistä eikä todellakaan aina 8-16. En tiedä mistä nuorilla on sellainen kuva, että valkokaapuinen lääkäri merkkailee kynällä vihkoonsa kun se todellisuus on niinkin mukavaa kuin peräpukamat ja kaikki yhtä hauskat sairaudet.
Koulun ainakin itse koin raskaaksi, varsinkin muutama ensimmäinen vuosi oli todella rikkoa pään. Itse dissaan sitä, että kun olet hyvä matemaattisissa aineissa niin pääset lääkäriksi, ei väliä miten pärjäät ihmisten kanssa. Ajatteleeko muut samoin, että psykologinen koe olisi tärkeämpää kuin se, että osaa kemiat ja fyysikat hyvin..? Tiedän, että jotenkin se raja pitää vetää, mutta että laskeminen hmmm.. - liäkär tahdoin olla
Olkoon trolli tai ei, mutta onnea silti kaikille päässeille. Tohtoriksi on tie pitkä ja kivinen, mutta onneksi lisensiaattina pääsee jo töihin.
Pääsykokeissa (YO, AMK, AO) sen verran juosseena (ja näsäviisaille tiedoksi, että opiskeluaikana kävin pääsykokeissa muille aloille) voin sanoa, että lääkiksen pääsykoe oli vähiten stressaava, siinä kun pystyi pätemään simppeleillä fysiikan, kemian ja biologian perustiedoilla. En tietenkään päässyt sisään kun lukiossa lintsasin puolet fysiikan ja kemian tunneista ja en jaksanut oikein tunnistaa mikä oli tyyliin taksolin molekyylirakenne - mutta tulipa käytyä, ainakin kokeet nähtyä. En yritä uudelleen.
Sen sijaan ammattikorkean sairaanhoitajalinjan pääsykokeet.. ensiksi yrität päteä ryhmässä pohtimassa jotain älytöntä tehtävää (meillä oli, että anoppi haluaa muuttaa vanhuuttaan asumaan poikansa perheeseen, poika ja tämän lapset haluavat, miniä ei. Miten käsitellä? Vihjeeksi jos tulee sama vastaan, että oikea vastaus ei ole: "Sehän on selvä. Mummo menee vanhainkotiin rypemään omassa paskassaan"). Sen jälkeen sinua haastattelee pahimmillaan hymytön kuiva ruppana ämmä kysymässä typeriä kysymyksiä, joihin ei välttämättä juuri lukiosta valmistunut voi vastata tarpeeksi kattavasti. Kuten esimerksi: "kerro, mikä sinut saa ahdistumaan." Itse en tuoreena ylioppilaana keksinyt mitään ahdistumisen aihetta.
Olen huomannut, että yliopiston pääsykokeet ovat kaikkein mukavimmat. Olet nimetön siellä sadan muun joukossa, vastaat vain siihen, mitä paperilla kysytään - eikä tarvitse olla pirteä, avoin, sosiaalinen ja muuta sontaa.
Nimimerkillä tahdoin olla lääkäri, tuli sairaanhoitaja. Sama työpaikka, maksimaalisen enemmän paskaa niskaan. - jokaisella unelma
Onnea kovasti!
En voi muuta sanoa, kun että täällä näitä kateellisia huutelijoita riittää.
Saman koin itse ihan tosielämässä, kun pääsin veturinkuljettajaksi.
Sinällään ei mikään maailmaa mullistava ammatti, kuitenkin oma haaveammatti ja kohtuullisesti palkattu. Kaikenlaisia arvostelijoita riitti ja huutelijoita, niinkuin täälläkin nyt.
Niistä ei luonnollisesti kannata välittää, pitää vaan ottaa rento asenne ja hymyillä ylpeästi! - onneaponnea
Onnea vain, nythän se lukeminen vasta alkaakin! Valvira on nyt entistä tarkempi siitä, kuka pääsee käytännön harjoitteluihin ja töihin (kiitos valelääkäreiden), eli tietyt kurssit ja asiat pitää olla suoritettuina. Nyt ei voi enää mennä penkin alle.
- Pirjemummo
Ton aloitusprovon kirjoittanut taatusti joku Seiskan toimittaja kieli poskella :P
- Pirjemummo
Siis pomo käski mun kirjottaa tänne hyvä keskustelun avaus ja mä siis tein tän, eiks ookki hyvä :)
- sgdgswe323
Aloittaja; opettele kirjoittamaan.
Niin joo; tervetuloa Babyloniin ylläpitämään oravanpyörää. Ei ole helppoa elämä. - 7+10
Olisi se sujunut sulta ilman pomoakin. Mutta hyvä oli. Ihan Seiskan tyyliä.
Inessä :) kas kun ei Iineksessä niin kuin Aku. - ihkuu vai siistii
Moni haluaa, vaan ei pääse. Sitten aletaan haukkumaan kun harmittaa. Lääkärin työ on hieno homma. Aloittaja vaan kuulostaa teiniltä jos kuka. Provo.
- 6+13
Eli tästä voisi tehdä johtopäätöksen: teinit eivät todellakaan pääse lääkikseen, eikä sitä kukaan usko.
- 17+14
Jep. Teiniys tosin ei ole pelkästään ikä, vaan lähinnä elämäntapa.
- Unlucky nro1
Huhhuh. Tässä keskustelussa on tuskin ainuttakaan lääketieteen opiskelijaa tai valmistunutta. Todellisuus niihin pääsykokeisiin lukemisesta on kaukana "läpästä", ja sen tietävät kyllä sisäänpäässeet hyvin.
Ei riitä, että on lukupäätä ja motivaatiota, jos ei jaksa kuluttaa kirjaston penkkiä joulukuusta toukokuun loppuun 8 tuntia päivässä. Näiden lisäksi tarvitaan vielä rautainen laskupää ja -rutiini sekä soveltavaa ajattelukykyä ja hermojen hallintaa pääsykoetilanteessa. Ja moni hakija varmasti tietää kantapään kautta, että vaikka olisi lahjakas ja ahkera, voi silti unelma jäädä 0,1 pisteen päähän! Silloin voi se desimaalivirhe kemianlaskussa harmittaa, huolimattomuutta kun ei anneta anteeksi :)
Nostan hattua kaikille tänä vuonna sisäänpäässeille, koe oli haastava!
Ensi vuonna tulen itse perässä :)
Nimim.
3. hakukerta, 1,3 pistettä ja varasijalla 24 - kyzynvaan
No muru, joko valmistuit?
- kandipaatti
Onneksi olkoon!
Veikkaan kyllä, ettei Kristus tätä aikaansaanut, vaan ihan itse kävit siellä pääsykokeessa onnistumassa ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke372436- 1241969
- 781610
- 1621259
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?681230- 481063
- 691062
- 611056
Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t31946Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂63943