Tietokone siis kuoli, jumittaa kohdassa "windows is loading files". Tiedostoja pitäs sieltä pelastaa, typeränä uskoin ettei minun koneelleni tapahdu mitään ja päätin olla tekemättä varmuuskopioita. Nyt sit mietin, et onko olemassa toimivia ohjelmia, joilla voi palauttaa tiedostot kuolleesta koneesta, jolla ei pääse mihinkään. Kone siis alkaa käynnistyä, aloittaa tuon windows is loading files'n, ja sit se alkaa taas alusta.
Jos tällaisia ohjelmia on, miten ne toimivat ja miten niitä käytetään
Tietokone kuoli, miten tiedostot takas?
3
143
Vastaukset
- ...........
Tietokoneessa tuskin on itsessään varsinaista vikaa vaan Windows on "kuollut" joko levyssä olevan virheen takia tai jostain muusta syystä.
Tietojen pelastamiseen on oikeastaan kaksi tapaa:
-Laitat sen koneen kovalevyn johonkin toimivaan koneeseen kakkoslevyksi ja katsot kuinkapaljon tiedostoja saat pelastettua, hyvällä tuurilla kaikki tiedot ovat tallessa ja Windows vain on seonnut senverran ettei lähde käyntiin.
-Käynnistät koneen sopivalla CD:llä ja senjälkeen kopioit tiedot talteen. Sopivia CD levyjä tuohon käynnistämiseen ovat eri linuxien levyt joilla voi käyttää linuxia asentamatta sitä (ns. Live CD) ja erilaiset "rescue CD" levyt joita löytyy netistä ladattavina useita. En muista pääsikö Windowsin asennuslevyllä tilaan jossa tiedot saisi pelastettua, mahdollisesti mutta katso että ET ala asentaa Windowsia.
Tietojen pelastamisen jälkeen voit koittaa asentaa Windowsin uudestaan, kannattaa kuitenkin testata levy perusteellisesti ennen asennusta ja jos levyssä on vikaa niin uusi levy. - newbieww
Latasin netistä SystemRescueCd'n, ja olen sen kanssa nyt päivän tapellutkin. En tajua, miten sitä käytetään, voiko joku kertoa selkokielellä? ei tuo englanti vissii aukea nii paljoa että ymmärtäisin kunnolla, kun en saa tuota onnistumaan
Itseltäni löytyy tuollainen sata kiintolevytelakka. Toimii kuin junan vessa.
Laittaa vain usb johdon toiseen koneeseen ja siirtää ne tiedostot.
Ei tarvi leikkiä sen kummemmin kiintolevyn asennus mestaria. Itsellä myös varmuuskopiot irrallisella kiintolevyllä (Halvempia kuin ulkoiset asemat), kun tarviin tiedostoa niin telakkaan vain kiinni ja koneelle.
http://jimms.fi/tuote/AK-IC008-BKEU
Samaa veikkaan että kaikki tiedostot ovat kyllä tallessa, vain windows on kaatunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151459- 961286
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41108Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171086Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9938Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86910Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.61862- 32850
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii45780T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37778