En määrittelisi itseäni uskovaiseksi, en edes "luonnonuskovaiseksi". Mun on tavallaan mahdotonta uskoa mihinkään ihan täysin, saatikka sitten pitää itseäni uskossa ja harjoittaa säännöllisesti jotain rituaaleja.
Uskonnoista luonnonuskonnot on kuitenkin kaikkein läheisin käsite minulle. Kun kristityt sanoo rakastavansa herraansa jumalaa yli kaiken, niin minulle luonto on kaikkein rakkainta ja tärkeintä maailmassa. Me kaikkihan olemme osa luontoa. Miksi siis rakastaa yhtä kohdetta enemmän kuin mitään muuta, kun voi rakastaa luontoa, johon me kaikki ihmiset, sekä eläimet, metsät ym. kuuluu.
Liikun paljon luonnonhelmassa. Vietän aikaa istuskellen metsässä tai niityllä. Minulle metsässä mietiskely/meditoiminen tuottaa yhtä suurta nautintoa, kuin rukoileminen kristityille. Auringonpaisteesta, tuulesta ja metsänhuminasta nauttiminen tuo esille parhaan puoleni ja vahvistaa rakkauden ja onnellisuuden tunnetta.
Täytyy tunnustaa, että harjoitan epäsäännöllisesti erilaisia rituaaleja, joista osa on jo ennestään tuttuja luonnonuskonnoista.
Omista uskomuksista
.----------------..
2
137
Vastaukset
- fennrir
Cool story bro.
- dsekalainen
Itse olen aivan samanlainen! En pysty sitoutumaan mihinkään tiettyyn juttuun, kuten wiccaan tai kristinuskoon, mutta tunnen vahvaa yhteyttä luontoon ja "siihen johonkin". Rituaalit ja loitsut ovat jääneet vähemmälle, en koe niitä tarpeellisiksi. Rukoilen kädet ristissä niinkuin kristityt, en vain tiedä ketä rukoilen. Uskon kuitenkin että joku tai jokin ylempi ottaa signaalin vastaan ja kuulee minua ja ajatuksiani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433633- 362284
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321895- 171639
- 181628
- 231568
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai831335- 171312
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881232