varmaan tyhmin aloitus

kastekukka

aikoihin.
Mutta!
Kuulin heinäsirkat hetki sitten, vaimeana, hikisesti mutta kuulin! :)))
Viime kesänä niittyllä metelöitiin. Ensi kesänä ei varmaankaan sirkat enää soittele. Tämmöistä tämä on.

Vieläkö kuulette sirkkojen soiton?

29

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikaisin aamulla kuulen ne ihan hyvin. (04-05).
      Mutta kun työmatkaliikenne alkaa, niin sinne jonnekin ne äänet kaikkoavat.
      Stadista kun nuo kadut lähtevät säteittäisesti ja joka putkesta tunkee Toyota Corollaa ja vanhaa pappaa, ehkä mummoakin.

Onneksi, tällaiselle luontoa rakastavalle ovat Ferrarit ja Lamborghinit yleistyneet,
      saa kuulla ihan kivaa aamukonserttiakin.
      H.

• 1943

En kuule sirkkoja, vanhuus on tullut. Corolla on ihan hyvä ajopeli, mulla on kahdeksas, mittarissa yli 200000 km ja ikää runsas 5 v. Ferrarit pöristelköön stadissa, mää olen maalla.

• kastekukka

Heh!
        Hikoile siellä, meikäläinen heristelee korviaan sirkkojen soitolle ja nauttii kiireettömästä olostaan.
        Toyota hurahtaa pari kertaa viikossa, vie kylille ;)

• kuluukokuuloko...
        1943 kirjoitti:

En kuule sirkkoja, vanhuus on tullut. Corolla on ihan hyvä ajopeli, mulla on kahdeksas, mittarissa yli 200000 km ja ikää runsas 5 v. Ferrarit pöristelköön stadissa, mää olen maalla.

Se on tuon kuulon kanssa selvästi yksilöllistä. Mää kuulen, ukkoin ei oo kuullu , en muista koska lakkasi kuulemasta sirkkoja ja muutkin korkeat äänet on hävinny.

• kastekukka
        1943 kirjoitti:

Minulla on ollut kaksi Corollaa ennen nykyistä menopeliä. Hyvä luotettava auto.

• lejanna

Ihan hyvä aloitus, miksipä anteeksi oikeuttasi anelisit? :))

"niityllä missä sirkat soi ja kesäheinät heiluu"

Hyvin kuuluu korviini, ainakin tänä kesänä vielä.
      Miehellä on valikoiva kuulo, kuulee joskus liikaa, joskus ei yhtään mitään.
      .

• Sie se lempparini, "kuuluukokuuloko" heitti jo ton kuulovitsin... :)
        Noh, eipä ne silmät enää tässä iässä olekaan tarpeellisia.
        Kuulo-, tunto-, ja luuloaisti, nehän ne jyräävät vielä meitiä.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Sie se lempparini, "kuuluukokuuloko" heitti jo ton kuulovitsin... :)
        Noh, eipä ne silmät enää tässä iässä olekaan tarpeellisia.
        Kuulo-, tunto-, ja luuloaisti, nehän ne jyräävät vielä meitiä.
        H.

Sori, piti mainita että tuo jyräysjuttu on lainattu V.Linnalta kirjasta Tuntematon Sotilas.
        H.

• kastekukka

Naisetkin osaa.. Mellä joko kuullaan tai sitten ei.
        Yhdessä joskus nauretaan toisilemme , siis ei joskus, jatkuvasti! :)
        Kuulemisesta tulee rutiini vuosien saatossa, taitolaji

• meeriamanda
        kastekukka kirjoitti:

Naisetkin osaa.. Mellä joko kuullaan tai sitten ei.
        Yhdessä joskus nauretaan toisilemme , siis ei joskus, jatkuvasti! :)
        Kuulemisesta tulee rutiini vuosien saatossa, taitolaji

Totta on hyvä kun vuosiensaatossa oppii paksukorvaiseksi ja valikoi mitä tarvii kuulla :)

Naisystäväni kertoi männävuosilla tapauksen. Mies oli tiskaillut ja vaimo puuhastellut jotain muuta...oli heittänyt miehelleen ohimennen et rakastatko sä vielä minua...mies tiskannut keskittyneesti ja tokaissut...kyllä..kyllä onhan siitä jo puhetta ollut!

Ja kyllä kuulen heinäsirkan sirityksen, joitain muitakin huilunsoittajia en vain tiedä mitä ovat! :o

• meeriamanda kirjoitti:

Totta on hyvä kun vuosiensaatossa oppii paksukorvaiseksi ja valikoi mitä tarvii kuulla :)

Naisystäväni kertoi männävuosilla tapauksen. Mies oli tiskaillut ja vaimo puuhastellut jotain muuta...oli heittänyt miehelleen ohimennen et rakastatko sä vielä minua...mies tiskannut keskittyneesti ja tokaissut...kyllä..kyllä onhan siitä jo puhetta ollut!

Ja kyllä kuulen heinäsirkan sirityksen, joitain muitakin huilunsoittajia en vain tiedä mitä ovat! :o

Älkää...ei näitä vanhoja vitsejä, olkaa hyvä.
        Odottakaa sen verran että Perhonen munii korvaanne, sitten voi laittaa uutta vitsiä miten se ennenkin meni poskelleen, se lapsen teko. :)
        H.

• ??????
        hunksz kirjoitti:

Älkää...ei näitä vanhoja vitsejä, olkaa hyvä.
        Odottakaa sen verran että Perhonen munii korvaanne, sitten voi laittaa uutta vitsiä miten se ennenkin meni poskelleen, se lapsen teko. :)
        H.

?

• ?????? kirjoitti:

?

Tarina on kehitetty yhdestä lehtiuutisesta, en suostu linkittämään ihan helposti.
        Epätietoinen Iisalmesta etsii itse.
        H.

• sirkat hyppii pihass

Juu, kuulen ainakin meidän pihasirkkojen soiton. Hepokatti laulaa korkeimmalta ja pienemmät sirkat matalammalta. Hepokatteja en ole nähnyt vuosiin, mutta pieniä on joka puolella.

• i_a*'

Outoa!!!

Luulin heinäsirkkojen kuolleen sukupuuttoon, kun moisia en ole kuullut vuosiin???

• Samaa huulenheittoa kuuli jo vuosia sitten, silloin epäiltiin kasvimyrkkyjä.
        Taitaa olla tuo "sirkanlaulu" yksi eniten "huumorisoitua" , Kanan ja Kukon jälkeen. Noh, ehkäpä sika on naisille tutumpi. :)
        H.

• kastekukka
        hunksz kirjoitti:

Samaa huulenheittoa kuuli jo vuosia sitten, silloin epäiltiin kasvimyrkkyjä.
        Taitaa olla tuo "sirkanlaulu" yksi eniten "huumorisoitua" , Kanan ja Kukon jälkeen. Noh, ehkäpä sika on naisille tutumpi. :)
        H.

Wagner on niii, niin! ihana.
        /;))

• Kuulen vielä, tai kuulin viime kesänä, nyt niitä ei ole kuulunut - pitänee mennä tänä iltana ihan vasiten kuuntelemaan..josko sirkat on häviny, tai kuulo :(

Ja, ihan hyvä aloitus, - paljon kivempi kuin nuo riitelyyn tarkoitetut :)

• kastekukka

Kiitti.

Ukkoni väittää (leikillään) sirkkojen kuolleen sukupuuttoon. Korkealta laulavat linnutkin on häneltä hävinneet. Kurjaa, luontorakkaampaa ihmistä ei ole. Näen että kärsii vaikka huumoria pistäänkin kehiin jatkuvasti.

Vanheneminen ei aina ole kivaa, vaan on siinä silti puolensakin :)

• kastekukka kirjoitti:

Kiitti.

Ukkoni väittää (leikillään) sirkkojen kuolleen sukupuuttoon. Korkealta laulavat linnutkin on häneltä hävinneet. Kurjaa, luontorakkaampaa ihmistä ei ole. Näen että kärsii vaikka huumoria pistäänkin kehiin jatkuvasti.

Vanheneminen ei aina ole kivaa, vaan on siinä silti puolensakin :)

On kuitenkin hyvä että hän voi katsella kuinka Leivo nousee.
        Ja kuvitella miten se huipulla laulaa.
        Ja katsella kuinka se laskeutuu sitten pesäänsä.
        H.

• kastekukka
        hunksz kirjoitti:

On kuitenkin hyvä että hän voi katsella kuinka Leivo nousee.
        Ja kuvitella miten se huipulla laulaa.
        Ja katsella kuinka se laskeutuu sitten pesäänsä.
        H.

Hmm...
        Justiinsa!
        Hyvin sanottu ;D

• Ei kuulu kuin matalammat passosirkat,kymmenien tuhansien hevosvoimien jyly on vienyt kuulosta parhaan terän.

• kastekukka

Voi :(
        No, näkeminen on kyllä tärkeämpää kuin sirkkojen siritys :))

• k/k
        kastekukka kirjoitti:

Voi :(
        No, näkeminen on kyllä tärkeämpää kuin sirkkojen siritys :))

Nou hätä,toisinaan ei kannata kaikkia piipityksiä kuullakkaan.

• kastekukka
        k/k kirjoitti:

Nou hätä,toisinaan ei kannata kaikkia piipityksiä kuullakkaan.

Hih!
        Hyvä asenne ;))

• Kyllä kuulen....

• Piipiloo

Hei tosiaan! Sirkat,minne ne on hävinneet? Se on käynyt kuin exälle,joka tarjosi aina toista korvaansa päätään kallistaen,jos halusi kuulla jotain ; ))

Itse kuuntelin tänään istuessani mökillä hiljaa keinussa,kun maasta ja pusikosta kuului jos minkäkinlaista kitinää ja pienen pieniä ääniä.Aikani kun seurailin,tuli hiiri esiin nenä pystyssä haistellen,linnut syötti poikasiaan ihan metrin päässä jne.
      Hupaisaa.Siis sirkat vain puuttuu...pitäiskös mennä niitylle.

• kastekukka

Mene niitylle, saappaat jalkaan. Siellä voi olla muuten ystävällinen kärmes joka suojellessan itseään sekä jälkikasvuaan voi puraista. Tekee kipeää.
        Onhan ensiapu valmiina?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      131
      4635
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3921
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3320
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      44
      3097
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      28
      2539
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2226
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1878
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1755
    Aihe