Rottwailer kokemattomalle?!

Jaako

Muutamme rivitalokaksioon tänä kesänä ja suunnitelmissa on hankkia koira. Olemme parikymppisiä. Molempien kotona on/on ollut koiria. Meidän kotona ns. helppo rotu ja miehen kotona vaikea rotu, taistelukoira. Itse emme ole koiria kouluttaneet, mutta paikalla olemme olleet kuitenkin, kun kotona asuttiin. Minulle on ainakin hyvin selkeä, kuinka en ainakaan koiraa aio kouluttaa... Olisin kiinnostunut naksutinkoulutuksesta, voiko sitä toteuttaa rotikoihin? Olen ottanut tosi paljon asioista selvää ja minulla on selkeä käsitys siitä, kuika koira pitää kouluttaa. Minähän sen käytännössä kouluttaisin.

Mitä mieltä te rotikka-ihmiset olette? Voisiko meidän eka koira olla rotikka. Tiedän, että on "vaikea" rotu, mutta silti veri vetää. Koira miellyttää niin ulkoisesti kuin luonteeltaankin. Kumpaa suosittelisitte, urosta vai narttua?! Sanokaan vaan ihan suoraan kannattaako vai eikö?! Halutaan antaa koiralle hyvä koti, mutta emme halua "pilata" koiraa kokemattomuudellamme. *Kiittää vastauksista*

6

1922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakemanni

      lemmikkipalstat.net:in keskustelupalstan rottweiler-osastolla on juuri keskusteltu naksutinkoulutuksesta. http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum10/HTML/007700.html

      On henkilöitä, joille sopii rotikka ensimmäiseksi koiraksi hyvin MUTTA on myös henkilöitä, joille se ei sovi ollenkaan.

      Parhaiten tiedätte itse voimavaranne ja sen mukaan kannattaa päätös tehdä.
      Kannattaa etukäteen tutustua rotuun niin hyvin kun mahdollista. Käynti kasvattajan luona tai koulutuskentällä voisi hyvinkin tuoda lisävalaistusta asiaan.

      Onnea hankinnalle, mihin sitten päädyttekään.

    • 3:n Rottweilerin onnellinen...

      Jos tulette siihen tulokseen, että hankitte rotikan, suosittelen narttua. uros on aina vaikeampi, varsinkin rotikoissa. ja muistakaa pitää ne yhteiset pelisäännöt. ja varsinkin kyseisen rodun kohdalla, koiran murrosiässä niistä ei saa luistaa missään nimessä. rottweiler helposti luulee ottavansa "johtohahmon" perheessä. Muuten rotikat ovat maailman ihanimpia koiria.

    • Janina

      olen kyllä sitä mieltä että antaa mennä vaan, olet jo mitä ilmeisemminkin ottanut hyvin paljon selvää rodusta, ja pohtinut asiaa perinpohjin, suosittelen kyllä narttu koiraa, mutta sama pätee kaikkiin koiriin, narttu on yleensä helpompi joskin sitäkään ei koskaan tiedä, eikä sitä koskaan tiedä osaako sen koiran nyt sitten varmasti kouluttaa, mutta siinä asiassa on hyvä kääntyä asiantuntijan puoleen,suosittelen lämpimästi tottelevaisuus koulutusta. Eihän sitä ikinä voi ns. harjoitella, vaikka ottaisit ensimmäiseksi koiraksesi kultaisen noutajan, ja sen jälkeen rotikan olisit melko samalla viivalla kuin nytkin. Ei muutakun onnea vaan ja yrittämään parhaansa!

    • Ruttunen

      Täytyy myöntää, että rotikka on aika vaikea rotu. Itselläni oli uros rotikka, joka eli 13 vuotiaaksi. Oli todella ihana omille perheenjäsenille, mutta vieraille arvaamaton. Nyt on narttu ja se on ollut helpompi tapaus, kun tämä meidän macho uros oli. Täytyy sanoa, että rottiksien kanssa elo on aikas vaativaa, mutta lopulta kyllä hyvin palkitsevaa. Eli jos intoa löytyy, niin siitä vaan etsimään rottista. Niiden kanssa on tosi turvallista käydä iltalenkillä missä vaan =)

    • Expertti

      Me otimme ensimmäiseksi yhteiseksi koiraksemme rottispojan vaikka meitä kovasti varoiteltiinkin. Poju on nyt n. 5,5 vuotta vanha ja maailman mukavin veikko. On kaikkien ihmisten kaveri eikä tarvitse pelätä että kävisi keneenkään kiinni. Toisille uroskoirille murisee kyllä, mutta se on ihan normaalia isoilla koirilla. Kotona vallitsee selkeä arvojärjestys jossa koira tulee hännän huippuna. Pentuna (n. vuoden ikäisenä) kävimme matsit läpi joissa katsottiin kuka on isäntä, mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut siihen asiaan puuttua. Rottis on viisas ja uskollinen ystävä enkä voisi enää muuta rotua harkitakaan.

    • mr nobodi

      terve ei suositelis rotwaileria mihinkään rivitalo ja vielä pieni .tämä rotu vaati vähe enemän tila kun rivitalo.kuvitele ite nyt jos sut laitetaan pahvilaatikon ,missä ei ole tila mitä mieltä olisit?.ei ole mikän rotu vaikea kun vaan järki kulje
      pääsä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe