Perheessämme on n. 7-vuotias naaraskissa. Pentuna leikattu ja rokotettu eläinlääkärillä ohjeiden mukaan (tallessa ei ole mitään dokumentteja, montako tehostetta ja mitä on saanut). Silloin sain eläinlääkäriltä sen käsityksen, että rokotusasiat ovat nyt kunnossa ja kerran-pari vuodessa vain madotetaan, ellei mitään erikoista ilmaannu.
Vuosi sitten muutimme omakotitaloon ja siihen saakka sisäkissana ollut kissa pääsi nauttimaan vapaasta ulkoilustakin. Nyt kesällä on siellä hyvinkin viihtynyt ja mieleeni tuli, että onko varmasti kaikki rokotukset kunnossa. "Yllätyksekseni" huomasin, että tehosterokotuksia tarvittaisiin edelleen. Mitenköhän meidän kannattaisi tässä edetä? Pitääkö rokotusohjelma aloittaa alusta...?
Kissa on ollut aina terve ja turkki hyväkuntoinen. Madotus nyt tietysti on useammin, kun ulkona liikkuu.
Tuntuu tosi tyhmältä, etten ole aiemmin osannut ajatella rakkaan lemmikkemme rokottamista. Suvun monilta kissanomistajilta olen saanut vain neuvon, ettei pentuiän jälkeen enää tarvitse rokottaa eikä vissiin moni rokota silloinkaan, kun "ei Suomessa tarvii".
Maanantaina soitan eläinlääkärille, ellei ole kesälomilla. Mutta jos joku osaisi jotakin jo kommentoida tähän. Paljonkohan muuten nuo rokotukset tulevat maksamaan? Osaa hieman varautua :)
Aikuisen kissan rokotus
1
422
Vastaukset
- e
Kissa täytyy rokottaa SÄÄNNÖLLISESTI koko sen eliniän ajan, ilman tehosterokotuksia pentuiän rokotteistakaan ei ole mitään hyötyä. Miten Suomessa asuminen vaikuttaa kissan terveydenhoitoon,en ymmärrä :o Jos kissa liikkuu vapaasti ulkona, vähintään rabies kissarutto kissanuharokote on aika tärkeä. Itse olen huomannut, että hyvin moni "vanhan sukupolven" ihmisistä luulee, että kissa elää täysipäiväistä ja tervettä elämää hiiriä syömällä ilman mitään turhia "hömpötyksiä" (mm.omien vanhempien mielestä kissat selviää ilman rokotteita koska -ei 30 vuotta sitten edes tiedetty sellaisista-) ainakin tuo rabies kannattaa ulkokissalle antaa aina. Hinnat varmaan vaihtelee paikkakunnittain paljon mutta oman kissan rokotus (kaikki samalla kertaa) n.50-60 e. Toivottavasti tästä oli jotain apua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733