Setori-miehet

letkunenukka

Täältä löytyy varmaan ZZR 1100-miehiä, jotka osaavat antaa neuvoja. Minulla on -98 D-malli, jossa säädätin venttiilin nyt, kun mittarissa on 42 000 km. Liikkeessä sanottiin, että yhden pytyn imunokka on kulunut. Eli karkaisu on kulunut pois. Mietin mielessäni, että ajelen kaikessa rauhassa sen 10 000 km ja säädätän uudestaan, ellei ala kilkattamaan venttiilit ennen sitä. Katotaan sitten, mikä on tilanne. Säätöpaloja meni yhteensä 9.
Onko mielipiteitä?

10

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on tuo D malli , rekisteröity 2001 , eli viimesiä maahantuotuja.
      Säädätin viimeks venttiilit oiskohan ollu 38000km , samoin 9 venassa säätöä.
      Eli tuo on aivan normaalia, ellei sitten se nokka ala kulumaan tosi nopeesti..
      Nyt mittarissa 50tuhatta ,eikä ainakaan itselläni huolen häivää :)

      Ajelehan kaikessa rauhassa kesä, syksyllä viet huoltoon jos kilsoja tulee tarpeeks :) Ja sittenkin kuuntelisin koneen ääntä ja toimintaa, joskus mekaanikkokin voi olla aika kriittinen.. joku nokka kiiltää enempi kuin muut tms.

      • letkunenukka

        Kiitos jopo61, kommenttisi oli kannustava. Jos vielä luet viestiä, niin mitä mieltä olet siitä, kun kone kiertää vain 3500 kierrosta ajettaessa 100:sta ja punainenhan alkaa ZZR:ssä vasta 11000:sta. Onko kierrokset liian alhaiset meidän nopeuksille. Se voi vaikuttaa nokan voiteluun. Onko setori kuitenkin kierroskone, vai voiko sillä huoletta körötellä pienillä kierroksilla? Kolmosella ajettaessa 100 km/h:ssa, kierrokset on jossain 4 - 5000 luokkaa, saattaisi voidella paremmin.
        Pyörä on muuten jättiläis-hyvä. Minullakin on painoa jonkun verran ja se ei setorissa tunnu missään.
        1200:ssahan on ollut tuota nokka-ongelmaa, samoin 600.ssa.


    • Juu.. zetotori 1100 on ihan kiva laite kaupungissa.. jaksaa mennä 2500-3000r/min Maantienopeuksissa tosiaan 100-120km/h on kierrokset siinä
      alle 5000. Moottori on rakennettu toimimaan kuitenkin laidasta laitaan eli
      ei haittaa jos ajaa normaali kierrosalueella.
      Mielestäni Zetorilla voi ajaa rauhallisesti tai toinen ääripää ajaa 280km/h !!!
      Itse olen ajellu suht rauhallisesti, välillä vauhdikkaasti ohitellu kylläkin :)

      Tuo nokkaongelma 1200 / 600 - voisin kuvitella et on viittaus 80-90 luvun venttiiliongelmiin , kun oli materiaaleissa ongelmia..
      Itse meinaan säädättää venttiilit seuraavan kerran n. 60 tuhatta , nyt mittarissa
      53tuhatta

      • Masek

        Kuuleppas kun zetorin huiput ovat 260 korkeintaan todellisuudessa.
        Kaikissa paskoissa on nokkaongelmaa, minulla ollut 15 kawaa.
        Eniten 1200zzr:ssä.


    • Kuuleppas Masek , taitaa olla ihan sama kulkeeko pyörä 260 vai 280km/h todellisuudessa. Todellisuudessa meillä suomessa ei noita nopeuksia juuri käytetä. Empä tiedä niistä 15 kawastasi, mutta itellä ei ole ollut kuin 170tuhatta ajetussa GTR kawassa venttiiliongelmia. Ja kawasakeilla olen ajellut vuodesta 1982 alkaen! Ensin tosin oli kakstahtisia 250 ja 750 H2 .

      • letkunenukka

        Jätetään Masekin kommentti omaan arvoonsa. Me, jotka pyörillä on ajettu aikuisten oikeesti kovaa, tiedetään mitä 250 km/h todellisuudessa on ja missä niitä nopeuksia tarvitaan.


      • letkunenukka kirjoitti:

        Jätetään Masekin kommentti omaan arvoonsa. Me, jotka pyörillä on ajettu aikuisten oikeesti kovaa, tiedetään mitä 250 km/h todellisuudessa on ja missä niitä nopeuksia tarvitaan.

        Jeps. Voi olla et Masekilla on jääny vaan huollot tekemättä :D
        Sanoisin kawasakien kestävyydestä vaan tuon itse GTR:llä ajamani 170tuhatta ! Moniko pyörä pystyy samaan? Huollot tietenkin tehty ajallaan :)

        Nykyiselläni ZZR 1100 ajettu kohta 55tuhatta eli arvelisin et satatuhatta mennään,ennenku vaihdan .. eli en tiedä mitään näistä venttiiliongelmista...
        Tottakai yksilöitä on joka merkissä ja sillee, mut aika luja ja riittävän tehokas vehje on , sanoisin ..tämä ZZ-R 1100:n

        Ja niinku ketjun aloittaja totesi, ehkä jotkut tälläkään palstalla ei tedä mistä kirjottaa.. yli 200 nopeudet on itelläkin harvassa, missä sen kovempia tarvii..
        Saksan baanalla tuli testattua GPZ900R joskus aikanaan .. se oikea ninja :)


      • Masek
        jopo61 kirjoitti:

        Jeps. Voi olla et Masekilla on jääny vaan huollot tekemättä :D
        Sanoisin kawasakien kestävyydestä vaan tuon itse GTR:llä ajamani 170tuhatta ! Moniko pyörä pystyy samaan? Huollot tietenkin tehty ajallaan :)

        Nykyiselläni ZZR 1100 ajettu kohta 55tuhatta eli arvelisin et satatuhatta mennään,ennenku vaihdan .. eli en tiedä mitään näistä venttiiliongelmista...
        Tottakai yksilöitä on joka merkissä ja sillee, mut aika luja ja riittävän tehokas vehje on , sanoisin ..tämä ZZ-R 1100:n

        Ja niinku ketjun aloittaja totesi, ehkä jotkut tälläkään palstalla ei tedä mistä kirjottaa.. yli 200 nopeudet on itelläkin harvassa, missä sen kovempia tarvii..
        Saksan baanalla tuli testattua GPZ900R joskus aikanaan .. se oikea ninja :)

        Taitatte olla pikkupoikia kun noin otatte herneen nenään, olen kokeneempi kuin yksikään täällä poikien palstalla ja huollot onnistuu ja on unnistunut kaiken merkkisiin japseihin, joita on ollut aivan tarpeeksi 70-luvulta lähtien.


      • letkunenukka
        Masek kirjoitti:

        Taitatte olla pikkupoikia kun noin otatte herneen nenään, olen kokeneempi kuin yksikään täällä poikien palstalla ja huollot onnistuu ja on unnistunut kaiken merkkisiin japseihin, joita on ollut aivan tarpeeksi 70-luvulta lähtien.

        Sorry Masek, ei ollut tarkoitus loukata. Kirjoituksestasi sai vain sen kuvan, että olet mopopoika-iässä. Enhän tiennyt, että olet kovettu alan ammattilainen. Ihmettelen kuitenkin, miksi sinulla kokeneella motoristilla on ollut 15 kawaa, jos ne ovat paskoja.


    • Masek

      Kawat on yleensä hyviä ja räväköitä pyöriä, mutta suunnilleen jossain vaiheessa nokat alkaa kuluun rakoille ja vanhemmissa venat painuu kanteen, melko aikaisessa vaiheessa. Mutta kaikissa muissakin on omat lastentaudit. Hondissa on jakoketjun kiristin ongelmia jne. Mutta näitä Kawan nokkaongelmia voi välttää osittain, kun välttää täyssynteettistä öljyä ja käyttelee talvellakin vaikka 4 viikon välein. Niin ja venasäädön yhteydessä laittaa öljyä suoraan nokille, kun alkaa kasaan.
      Ei ole mullakaan tarkoitus napista, mutta en kuuntele liioittelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe