Setori-miehet

letkunenukka

Täältä löytyy varmaan ZZR 1100-miehiä, jotka osaavat antaa neuvoja. Minulla on -98 D-malli, jossa säädätin venttiilin nyt, kun mittarissa on 42 000 km. Liikkeessä sanottiin, että yhden pytyn imunokka on kulunut. Eli karkaisu on kulunut pois. Mietin mielessäni, että ajelen kaikessa rauhassa sen 10 000 km ja säädätän uudestaan, ellei ala kilkattamaan venttiilit ennen sitä. Katotaan sitten, mikä on tilanne. Säätöpaloja meni yhteensä 9.
Onko mielipiteitä?

10

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on tuo D malli , rekisteröity 2001 , eli viimesiä maahantuotuja.
      Säädätin viimeks venttiilit oiskohan ollu 38000km , samoin 9 venassa säätöä.
      Eli tuo on aivan normaalia, ellei sitten se nokka ala kulumaan tosi nopeesti..
      Nyt mittarissa 50tuhatta ,eikä ainakaan itselläni huolen häivää :)

      Ajelehan kaikessa rauhassa kesä, syksyllä viet huoltoon jos kilsoja tulee tarpeeks :) Ja sittenkin kuuntelisin koneen ääntä ja toimintaa, joskus mekaanikkokin voi olla aika kriittinen.. joku nokka kiiltää enempi kuin muut tms.

      • letkunenukka

        Kiitos jopo61, kommenttisi oli kannustava. Jos vielä luet viestiä, niin mitä mieltä olet siitä, kun kone kiertää vain 3500 kierrosta ajettaessa 100:sta ja punainenhan alkaa ZZR:ssä vasta 11000:sta. Onko kierrokset liian alhaiset meidän nopeuksille. Se voi vaikuttaa nokan voiteluun. Onko setori kuitenkin kierroskone, vai voiko sillä huoletta körötellä pienillä kierroksilla? Kolmosella ajettaessa 100 km/h:ssa, kierrokset on jossain 4 - 5000 luokkaa, saattaisi voidella paremmin.
        Pyörä on muuten jättiläis-hyvä. Minullakin on painoa jonkun verran ja se ei setorissa tunnu missään.
        1200:ssahan on ollut tuota nokka-ongelmaa, samoin 600.ssa.


    • Juu.. zetotori 1100 on ihan kiva laite kaupungissa.. jaksaa mennä 2500-3000r/min Maantienopeuksissa tosiaan 100-120km/h on kierrokset siinä
      alle 5000. Moottori on rakennettu toimimaan kuitenkin laidasta laitaan eli
      ei haittaa jos ajaa normaali kierrosalueella.
      Mielestäni Zetorilla voi ajaa rauhallisesti tai toinen ääripää ajaa 280km/h !!!
      Itse olen ajellu suht rauhallisesti, välillä vauhdikkaasti ohitellu kylläkin :)

      Tuo nokkaongelma 1200 / 600 - voisin kuvitella et on viittaus 80-90 luvun venttiiliongelmiin , kun oli materiaaleissa ongelmia..
      Itse meinaan säädättää venttiilit seuraavan kerran n. 60 tuhatta , nyt mittarissa
      53tuhatta

      • Masek

        Kuuleppas kun zetorin huiput ovat 260 korkeintaan todellisuudessa.
        Kaikissa paskoissa on nokkaongelmaa, minulla ollut 15 kawaa.
        Eniten 1200zzr:ssä.


    • Kuuleppas Masek , taitaa olla ihan sama kulkeeko pyörä 260 vai 280km/h todellisuudessa. Todellisuudessa meillä suomessa ei noita nopeuksia juuri käytetä. Empä tiedä niistä 15 kawastasi, mutta itellä ei ole ollut kuin 170tuhatta ajetussa GTR kawassa venttiiliongelmia. Ja kawasakeilla olen ajellut vuodesta 1982 alkaen! Ensin tosin oli kakstahtisia 250 ja 750 H2 .

      • letkunenukka

        Jätetään Masekin kommentti omaan arvoonsa. Me, jotka pyörillä on ajettu aikuisten oikeesti kovaa, tiedetään mitä 250 km/h todellisuudessa on ja missä niitä nopeuksia tarvitaan.


      • letkunenukka kirjoitti:

        Jätetään Masekin kommentti omaan arvoonsa. Me, jotka pyörillä on ajettu aikuisten oikeesti kovaa, tiedetään mitä 250 km/h todellisuudessa on ja missä niitä nopeuksia tarvitaan.

        Jeps. Voi olla et Masekilla on jääny vaan huollot tekemättä :D
        Sanoisin kawasakien kestävyydestä vaan tuon itse GTR:llä ajamani 170tuhatta ! Moniko pyörä pystyy samaan? Huollot tietenkin tehty ajallaan :)

        Nykyiselläni ZZR 1100 ajettu kohta 55tuhatta eli arvelisin et satatuhatta mennään,ennenku vaihdan .. eli en tiedä mitään näistä venttiiliongelmista...
        Tottakai yksilöitä on joka merkissä ja sillee, mut aika luja ja riittävän tehokas vehje on , sanoisin ..tämä ZZ-R 1100:n

        Ja niinku ketjun aloittaja totesi, ehkä jotkut tälläkään palstalla ei tedä mistä kirjottaa.. yli 200 nopeudet on itelläkin harvassa, missä sen kovempia tarvii..
        Saksan baanalla tuli testattua GPZ900R joskus aikanaan .. se oikea ninja :)


      • Masek
        jopo61 kirjoitti:

        Jeps. Voi olla et Masekilla on jääny vaan huollot tekemättä :D
        Sanoisin kawasakien kestävyydestä vaan tuon itse GTR:llä ajamani 170tuhatta ! Moniko pyörä pystyy samaan? Huollot tietenkin tehty ajallaan :)

        Nykyiselläni ZZR 1100 ajettu kohta 55tuhatta eli arvelisin et satatuhatta mennään,ennenku vaihdan .. eli en tiedä mitään näistä venttiiliongelmista...
        Tottakai yksilöitä on joka merkissä ja sillee, mut aika luja ja riittävän tehokas vehje on , sanoisin ..tämä ZZ-R 1100:n

        Ja niinku ketjun aloittaja totesi, ehkä jotkut tälläkään palstalla ei tedä mistä kirjottaa.. yli 200 nopeudet on itelläkin harvassa, missä sen kovempia tarvii..
        Saksan baanalla tuli testattua GPZ900R joskus aikanaan .. se oikea ninja :)

        Taitatte olla pikkupoikia kun noin otatte herneen nenään, olen kokeneempi kuin yksikään täällä poikien palstalla ja huollot onnistuu ja on unnistunut kaiken merkkisiin japseihin, joita on ollut aivan tarpeeksi 70-luvulta lähtien.


      • letkunenukka
        Masek kirjoitti:

        Taitatte olla pikkupoikia kun noin otatte herneen nenään, olen kokeneempi kuin yksikään täällä poikien palstalla ja huollot onnistuu ja on unnistunut kaiken merkkisiin japseihin, joita on ollut aivan tarpeeksi 70-luvulta lähtien.

        Sorry Masek, ei ollut tarkoitus loukata. Kirjoituksestasi sai vain sen kuvan, että olet mopopoika-iässä. Enhän tiennyt, että olet kovettu alan ammattilainen. Ihmettelen kuitenkin, miksi sinulla kokeneella motoristilla on ollut 15 kawaa, jos ne ovat paskoja.


    • Masek

      Kawat on yleensä hyviä ja räväköitä pyöriä, mutta suunnilleen jossain vaiheessa nokat alkaa kuluun rakoille ja vanhemmissa venat painuu kanteen, melko aikaisessa vaiheessa. Mutta kaikissa muissakin on omat lastentaudit. Hondissa on jakoketjun kiristin ongelmia jne. Mutta näitä Kawan nokkaongelmia voi välttää osittain, kun välttää täyssynteettistä öljyä ja käyttelee talvellakin vaikka 4 viikon välein. Niin ja venasäädön yhteydessä laittaa öljyä suoraan nokille, kun alkaa kasaan.
      Ei ole mullakaan tarkoitus napista, mutta en kuuntele liioittelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen näytät mummolta. :D

      Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      212
      2788
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

      En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      110
      1993
    3. Varattais lähihotellista

      🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1671
    4. Nyt jäi velat perimättä

      Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1565
    5. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1420
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

      RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1227
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1166
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

      humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      106
      1011
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

      Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      55
      937
    10. Rakkauden kesä 2025

      Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      895
    Aihe