lapsen "vyö" auttakaa

ollaan alettu ihmetteleen että kun näitä kaikkia keskustelu palstoja on seurannut niin joissain on maininta että lapsella on ollut jonkinlainen vyö kun on ollut kyydissä.

kertoisko joku asiasta tietävä että mistä näitä vöitä olisi saatavilla vai onko joku rakentanut itse?

4

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

No meille se tuli lapsen ajopuvun mukana (MP-asu taisi olla merkki). Siitä vyöstä noin muuten sen verran, että minusta se on aika riskaabeli lapsen kannalta, jos vyö ei onnettomuustilanteessa irtoakaan. Tuo MP-asun vyö on heppoisella muovilukolla ja muutenkin joustavaa kangasta, että se luultavasti napsahtaa poikki aika helposti, mutta silti suhtaudun siihen varauksella.

Itse olen huomannut, että alle kouluikäisellä lapsella se nukahtelu on hankalin ongelma, mutta kyllä ne yleensä kyydissä pysyy kun on itse valppaana eikä lähde pitkälle matkalle.

• järki sallittu

HEI HALOO!!

Minkä ikäistä kuskaat moottoripyörän takana?
      Jos lapsi ei pysy ilman vöitä niin on liian nuori!
      Mitä teet kun kaadut ja pyörä jatkaa matkaaja
      lapsi köytettynä kiinni, ai et muka ikinä kaadu?

• mika2

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi että järki pitää olla mukana ja harkintaa käytettävä. Noihin vöihin suhtaudun pidättyväisesti, vaikka niitä nykyisin tarjolla onkin.

Ei sitä lasta pyörään köytetä vyöllä vaan kuljettajaan, mutta siinäkin on riski jos vyö ei irtoakaan eli kyllä itse suosin sitä ettei lapsi ole millään kiinni ja pysyypähän paremmin hereilläkin kun pitää keskittyä vähän pysymään kyydissä.

Tuo ikä kysymys on tietenkin konstikkaampi ja sinne taakse kyllä saattaa nukahtaa isompikin lapsi tai aikuinen eli se ei yksin anna vastausta. Pitkällehän se on vanhempien vastuulla minkä ikäistä moottoripyörällä kuljettaa kun laki ei siihen anna yksinkertaista vastausta. Laki sanoo, että lapsen jalat pitää yltää tapeille ja kamppeet pitää olla asiallisia (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan kypärän lisäksi).

Itse ratkaisin tuon kysymyksen hankkimalla pojalle kypärän lisäksi ajopuvun ja jalkineet pitää myös olla tukevat. Eipä siinä kai muuta. Päiväkotiin kuljetin mukulaa prätkällä, mikä sujui ihan hyvin kaupungissa hiljakseen vaan ajeltiin. Pitkää matkaa ei kovin pienet jaksa istua semminkään kun ei sieltä aikuisen selän takaa oikein näe mitään.

• Forte

lapselle on olemassa sellainen kahvavyö. Eli tulee aikuisen ympäri ja lapselle on siinä kahvat, joista pitää kiinni. Miksei aikuisellekkin takana istujalle. Mukavampi pitää niistä kiinni kun pitää käsiä vyötärön ympärillä tai tarakassa.

www.mosquitobiker.com valikoimista ainakin löytyy..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3748
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3048
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      277
      2847
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1955
    5. 226
      1544
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      4
      1181
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      1163
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1061
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      32
      1035
    Aihe