Olen harrastanut kirjoittamista jo jonkin aikaa, mutta palautteen saaminen on jäänyt vähän vähemmälle. Kavereilta saatava palaute on toki hyvää sekin, mutta kaipaisin nyt myös ns. ulkopuolista palautetta. Palautteen voi jättää joko tänne tai sivujeni vieraskirjaan (nimettömänä toki).
Tässäpä linkki
http://katoavasatu.nettisivu.org/
Sieltä löytyy tällä hetkellä kaksi novellia, joista toinen on jo aika paljon vanhempi (Mysteeri linnassa) ja toinen hieman uudempi (äidiksi yllättäen). Olisi kiva, jos joku jaksaisi vaikka toisen lukea ja jotain palautetta antaa. :)
Muutama novelli arvosteltavaksi?
7
163
Vastaukset
- 14+15
Hiukan luin. Ensinnäkin, vaihda sivujesi taustaväri, nykyisen mustan päällä ei jaksa lukea valkoista tekstiä.
Toiseksi: karsi adjektiiveja. Lisäksi jotkut sanoista ovat sopimattomia tyyliin. Voisit katsoa, miten kirjoitus muuttuu, kun et kuvaile henkilöitä lainkaan. Esim. ruskeat hiukset tms. Siten saa enemmän ammattilaisen tyyliä aikaiseksi. - Blippoooo
En tykänny, sry...
- 4+3
Tiivistä, hio, kirjoita uudelleen.
Lue kirjoittamisen teoriaa.
Opettele dialogin kirjoittaminen. Vältä kliseitä.- ei enää näitä
Tuuli ei tuiverra kuin alkeiskursseilla. Pliis.....säästäkää mua.....
Miksette käytä arbvostelupalveluita? - dkjf lsdkj
ei enää näitä kirjoitti:
Tuuli ei tuiverra kuin alkeiskursseilla. Pliis.....säästäkää mua.....
Miksette käytä arbvostelupalveluita?Alentuvuus nuorta kirjoittajaa kohtaan on aiheetonta. Säästät itse itseäsi, kun et avaa arviointiketjuja.
- .bell.
Ihan mielenkiintoinen idea tuossa Mysteeri linnassa, joten kannustaisin kehittelemään ja ehkä kirjoittamaan uudelleen kun aikaa on kulunut kirjoittamisesta sen verran, että näät sen objektiivisemmin.
Niin kuin joku jo sanoikin, kannattaa tosiaan tutustua ihan kirjoittamisen teoriaan ja lukea romaaneja kiinnittäen huomiota nimenomaan siihen tekstin rakenteeseen ja tyyliin, ei pelkkää tarinaan. Kannattaa myös tuota kielioppia kerrata. Se kun menee oikein niin karisee jo suuri osa tekstin lapsekuudesta.
Tarinasi ovat sivujesi perusteella sellaisella tasolla, josta on varmasti jo paljon iloa sinulle itsellesi ja kavereillesi, joten tekninen puoli vaan haltuun niin pääset pidemmällekin. :)- .bell.
Niin ja noista kliseistä vielä, että niitäkin kannattaa opetella tunnistamaan/käyttämään ihan teoriatasolla, koska juonen vahvuus riippuu aika paljon siitä, millaisissa kohdissa ja viitekehyksissä niitä kliseitä käyttää/välttää/rikkoo, koska joka tarinassa niitä on, siitä ei mihinkään pääse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2215055Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194111- 583633
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363599- 513450
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest383075Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586- 232336
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo442159UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami231982