Olen koulutukseltani farmaseutti ja mietinkin minne suuntaan mun tulisi jatkaa. En tiedä mihin muuhunkaan suuntaan mun pitäisi mennä, mutta tää on ainut paikka minne voin purkaa huoliani. Työ on yksitoikkoista, mutta siistiä sisätyötä. Pääasiassa lääkkeiden myyntiä asiakkaille. Hyllyjen täyttöä ja "kiitos hei lääkkeiden antoa"-paskaa asiakkaille. Lisäksi jatkuva vuorotyö rassaa. Olen miettinyt kauheasti jatkokouluttautumista proviisoriksi, mutta en usko että se on mun juttu. En usko että mun työkuva muutuis nykyisestä ratkaisevasti mutta palkka vois nousta.
Mielessä ois kouluterveydenhoitajan työ. Osaako kukaan valaista, minkälaista työ on ja kannattaako mun opiskella 4 vuotta lisää tän lisäks? Mietin että sitten saisin säännöllisen päivätyön ja jos nyt en sitä paikkaa heti saisi niin aina voisin tehdä farmaseutin hommia. Joutuuko terveydenhoitaja lotraa veren kanssa kauheesti? Työterveyshoitajan lisäopinnot myös kiinnostaa. Mua ei haittais vaikka opiskeluharj. ois rankkoja jos tietäisin että mua odottais siisti sisätyö!
Toinen villi alan vaihto ois toi lasten kanssa häärääminen, musta se olis ihanaa. Pitkät lomat ja jotenkin ois ihanaa päästä luovasti puhuu ja auttaa konkreettisesti. Kuitenkin oon epäilly ton suhteen kun kuulee villejä juttuja nykyään luokanopen työstä. Vaativaa, paskaa jne...
Jotain ois kuitenkin keksittävä, oon vasta 24v. ja ajatus että oisin farmasiassa loppuelämäni ajan kauhistuttaa mua. Minne jatkaisin?
Minne muut ovat vaihtaneet alaa?
alan vaihto? kannattaako?
3
1578
Vastaukset
- farmasiaa?
Mikset vaihda töihin esim. lääketeollisuuteen? Tai jatkokouluttaudu proviisoriksi ja esimiestyöhön... Nousis palkkakin!
Voin sanoo et on varmaan sun mielestäki kuitenki kivempaa myydä esim. toilaxeja ku laittaa niitä potilaille! Ennen ku terkkariks valmistut, joudut tekemään paljon myös niitä "likaisia" töitä ja pahimmillaan kolmivuorotöitä. Peruspalkka hoitoalalla amk-tutkinnon suorittaneille on joku 2100e. Palkkasi varmaan vähän laskisi siis. Ja terkkareille ei niin hyvin töitä ku sairaanhoitajille. Siinähän suoritetaan noi molemmat tutkinnot, eli siis terkkari saa myös sh:n pätevyyden.
Lisäksi hoitoalallakin on sitä hyllyjen täyttöä, liinavaatekärryn purkamista yms. ja välillä tutntuu et miks korkeekoulututkinnon suorittaneet tekee sellasta.. Ja palkka ei merkittävästi nouse koskaan, etenemismahdollisuudet sen suhteen ihan 0.
Itse oon sh ja miettiny kouluttautumista farmasian puolelle. Ootko muuten miettiny lääkistä jos halut vaativampaa ja monipuolisempaa? Amk-tutkinnot on kuitenki aika peruskauraa, perustyötä. Jos lasten kaa haluat olla tekemisissä, nii ootko miettiny lähihoitajaksi? Sen tutkinnon sais 2 vuodessa. Samaa sekin on kyl päivästä toiseen, lasten hoito siis, mut jos kiinnostaa niin siitä vaan. - sh
eikö kannattaisi miettiä jotain lääkistä tai jotain, koska olet kuitenkin farmasian tutkinnon suorittanut ja ilmeisesti fysiikka ja kemia menee? Suomessa terveydenhoitaja joutuu tekee myös paskaduunia ( vaippojen vaihtamista), joten miksi vaihtaisit "huonompaan" ammattiin. Itse olen sairaanhoitaja ja olen labrassa töissä ja pyrin myöhemmin ulkomaille töihin teholle, leikkuriin tai ensiapuun, koska en tykkää vuodeosastoista kun tuntuu että sairaanhoitajan rooli on kadonnut siellä kun kaikki tekee samaa työtä.
- apppapp
Terveydenhoitajan ammatissa suht paljon tosiaan siistejä sisätöitä, säännöllisillä päivävuoroilla. Terkkarin veren kanssa lotraaminen riippuu varmasti paljon työpaikasta. Koulussa tuskin paljon ottaa näytteitä, työterveyshuollossa verinäytteidenotto voi olla olennainenkin osa työnkuvaa. 4 vuotta on paljon ja huomioitavaa varmasti, että ehkä suunnilleen 3 vuotta on pelkästään sairaanhoitajan hommien opiskelua. Eli verta, limaa, vaippoja jne.. Mutta harjoittelupaikkoihin voi kuitenkin itse vaikuttaa ja näin painottaa esim. avopuoleen enemmän kuin osastolle.
Terkkarin tutkintoa paljon myös aikuispuolella, jolloin 4 vuotta ei ehkä olisi niin pitkä aika, koska voisit samalla työskennellä. Sh/Th tutkinnolla ovia on paljon auki tosi erilaisiin töihin - toki niiden kaikkien mielekkyyttä voi joskus pohtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468