Hei mietimme luokkalaiseni kanssa että saako elokuussa opintotukea ja asumislisää laina jos koulut alkaa 8. päivä.
Elokuun-tuet
5
1517
Vastaukset
- fr
Se riippuu mikä tieto Kelalla on. Jos kuukaudessa on 18 opiskelupäivää, on se tukeen oikeuttava määrä.
opintotuki = opintoraha asumislisä opintolainantakaus - näin.on.
Jos koulu alkaa 8.8. niin elokuulta saa kuukauden opintorahasta ja asumislisästä puolet, jotka maksetaan vasta 4.9. Eli ne maksetaan takautuvasti samaan aikaan syyskuun tukien kanssa.
Myös lainaa saa elokuulta puolikkaan summan. Opintolainan ensimmäinen nostoerä on tilillä 1.8. edellyttäen, että olet saanut Kelalta lainantakauspäätöksen ja hakenut lainaa pankilta. Opintolaina pitää hakea pankilta joka vuosi uudelleen, vaikka takauspäätös tulee Kelasta automaattisesti. - näin.siis.on
Lisäys ja korjaus edelliseen viestiini.
Jos koulu alkaa tänä vuonna 8.8. niin opintotukea saakin täyden summan, koska silloin koulupäiviä tulee elokuulle 18.
Viime vuonna minulla alkoi koulu 9.8. ja silloin elokuulle tuli 17 koulupäivää ja tukea maksettiin puolet kuukauden tuesta.
Elokuun täysi opintotuki maksetaan tilille 4.8. ja puolikas vasta syyskuussa takautuvasti. - Mutta...
...edelleenkin kaikki riippuu siitä, mikä päivämäärä Kelalle on koululta ilmoitettu. Jostain syystä kun toisinaan käy niin, että vaikka opinnot alkavat, on Kelalle tullut tieto lukuvuoden alkamisesta eri päivänä.
- ..............-
Lukiolaisia tämä ei kuulemma kelan tädin mukaan koske, vain ammattikoululaisia ja muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161