On ongelma. Minulla 3 sisäkisua. 8v, 7v ja kohta 4v. Vanhemmat kissat ovat viisaita, mutta tämä nuorimmainen on harvinnaisen kovapäinen. Asun kerrostalossa, kolmas kerros, parvekkeella ei lasitusta. Neli vuotias ei ole suostunut siihen ettei kaiteelle saa hypätä. No, täytyy sanoa, että annoin periksikin, mutta nyt on alkanut pelottaa. Kissalla alkaa olla jo painoa sen verran paljon, että kankeutta on tullut. Eilen oli paha tilanne. Kissa alkoi keimailla minulle kaiteella ja humpsahti ulkopuolelle, onneksi sai etutassuilla kiinni ja minä ehdin hätiin. Kissa ymmärtää kyllä sanan: ei. Mutta ajattelee itse, että: kyllä.
Ajattelin huomenna osataa valjaat, vaikka kissa inhoaakin niitä. En itsekään tahtoisi kiusata kisua, mutta turvallisuus ennen kaikkea. Pahinta on, että, kun komennan nuorinta, alkaa 7 vuotiaskin uhitella ja juosta kaiteella, vaikka ei yleensä sitä tee... Asun Oulussa, eikä täällä saa kiinntttää turvaverkkoja yms. kaiteeseen. Kummallista?
Onko muita keinoja, kuin komentaa kisu aina sisälle, kun näkee sen silmäilevän ylös?
Keinoja opettaa kisua?
4
64
Vastaukset
- kattikulta
Herran jestas! Minä kyllä ehdottomasati laittaisin siihen jonkun verkon, sanokoon taloyhtiön säännöt mitä tahansa! Kisasi ovat hengenvaarassa! Ei kevyestä verkosta ole mitään haittaa rakenteille! Ohut teipillä kiinnitetty sääskiverkko estää minun kissaani karkaamasta saunan ikkunasta. Hanki edes sellaista!
- 88+67
Jos kaiteelle ei saa kiinnittää turvaverkkoa, niin saako parvekkeelle laittaa verkon (esim. ullakkoverkko) kaiteesta kattoon lasituksen tapaan? Jos tuohonkaan ei suostuta, niin sitten ainoa keino on tehdä parvekkeelle verkosta ja puusta erillinen "kissahäkki", sillä siitä ei asunnon omistaja tai isännöitsijä voi natista kun se ei ole kiinteä rakenne eikä talon rakenteisiin "ruuvattu".
Koskaan kissaa ei saa laskea lasittamattomalle tai verkoittamattomalle parvekkeelle! - 3 kattia+kaveri
Kiitos, teille neuvoista. Yksin en ole kissojani parvekkeelle laskenutkaan, mutta kaiteen ylitse kupsahtaminen opetti minulle, ettei oma läsnä olonikaan aina ole riittävä turva. Taidan sittenkin nakutella kateilleni sen häkin? Kuitenkin, jos menen ympäröimään parvekkeen kolmelta sivulta sääskiverkolla. Poissa ollessani joku jänkäjoonas isännöintifirmasta on sen käynyt repimässä irti. :(
- 4+22
Jänkäjoonas ei saa käydä asunnollasi ilman lupaa olit sitten vuokralainen tai osakkeenomistaja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837