Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Riika sateella?

sadettaja-

Ensi viikolla lähdetään neljäksi päiväksi lomalle Riikaan. Olen suunnitellut kaupungilla/puistoissa kiertelyä, eläintarhaa, Jurmalan hiekkarantoja.. no nyt tietenki näyttää siltä että vettä tulee koko viikon. Onko siis mitään ideoita mitä voisi Riiassa tehdä sateella? Shoppailu kelpaisi aina mutta ei siinäkään ole oikein mieltä jos hinnat on Suomen tasoa (?). Vinkkejä kaivataan!!

10

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eljas ielalla

      Tultiin juuri eilen 4 päivän Riian matkalta.. sadetta luvattiin ennusteissa ennen matkaa joka päiväksi ja varattiin pitkähihaista mukaan mutta eipä pitäneet ennusteet paikkansa..hellettä riitti joka päiväksi ja pitkähihaisia ei tarvittu edes iltaisin ja Riiassa oli alennusmyynnit alkaneet,joten hyvää tavaraa sai tosi edullisesti,googleta riga laika,niin näet paikallisia ennusteita,,ei muuta kun hyvää matkaa..Riika on tosi upea paikka ja kaikki pelas loistavasti näin ensikertalaiselle.

    • Akvaparksiin

      Akvaparks vesipuisto Jurmalan suunnalla. Ehdottomasti hyvä paikka kaiken ikäisille.

      Helppo mennä junalla Riian asemalta. Junassa luki Tukums 2. Raiteilta 3 ja 4 lähtevät junat. Pysäkki jossa jäädä pois on Bulduri. Siitä helppo ja suora reitti kävellä Akvaparksiin.

      Olimme Juhannuksena Riiassa ja kävimme kyseisessä vesipuistossa. Siitä nauttivat sekä lapset että aikuiset.

      Ostoskeskukset Mols, Domina, Alfa, Spice...

      Itse neljästi Riiassa olleena, olen ainakin alennusmyyntien aikana löytänyt edullisia vaatteita :)

      Ruokailu suht edullista.

      Meidän matkamme ajaksi lupailtiin myös jonkun verran sateita, mutta eipä satanut yhtään :)

      • kahdesti vuodessa

        Joo kyllä Riiassa on tekemistä sateellakin. Itse olen siellä joskus tarponut sohjoisia katuja räntäsateeessa ja sitten poikkesin Pie Kristapa kungaan ja siellä tuotiin heti kuumaa teetä ja otin alkuruuaksi ukrainalaista borskeittoa eikä yhtään harmittanut sää.Tosin silloin ei ollutkaan kesä ,mutta vaimon kanssa ostimme silloin talvivaatteita lapsille ja itsellenikin löytyi farkut ,joita todellakin tykkään pitää vieläkin . Maksoivat 17 latia. Olen aina ihmetellyt sitä sanontaa"Riiassa on Suomen hinnat". Miten ihminen voi kokea sen näin?
        Kyllä ainakin kenkiä löytyy varsinkin naisille todella halvalla ja paljon muutakin vaatetta. Myös alkoholijuomat ovat edullisia ja liikkuminen paikasta toiseen suorastaan halpaa. Ravintolahinnat ovat Suomen hintoja huomattavasti alhaisemmat ja Riiasta saa tasokkaan hotellin Puoleen hintaan Helsinkiin verrattuna. Myös pääsymaksut museoihin ,eläitarhaan ,oopperaan jne.eiväy todellakaan päätä huimaa kuin ehkä korkeintaan ihmeen edullisen hintansa vuoksi.


      • Mr. Lloyd
        kahdesti vuodessa kirjoitti:

        Joo kyllä Riiassa on tekemistä sateellakin. Itse olen siellä joskus tarponut sohjoisia katuja räntäsateeessa ja sitten poikkesin Pie Kristapa kungaan ja siellä tuotiin heti kuumaa teetä ja otin alkuruuaksi ukrainalaista borskeittoa eikä yhtään harmittanut sää.Tosin silloin ei ollutkaan kesä ,mutta vaimon kanssa ostimme silloin talvivaatteita lapsille ja itsellenikin löytyi farkut ,joita todellakin tykkään pitää vieläkin . Maksoivat 17 latia. Olen aina ihmetellyt sitä sanontaa"Riiassa on Suomen hinnat". Miten ihminen voi kokea sen näin?
        Kyllä ainakin kenkiä löytyy varsinkin naisille todella halvalla ja paljon muutakin vaatetta. Myös alkoholijuomat ovat edullisia ja liikkuminen paikasta toiseen suorastaan halpaa. Ravintolahinnat ovat Suomen hintoja huomattavasti alhaisemmat ja Riiasta saa tasokkaan hotellin Puoleen hintaan Helsinkiin verrattuna. Myös pääsymaksut museoihin ,eläitarhaan ,oopperaan jne.eiväy todellakaan päätä huimaa kuin ehkä korkeintaan ihmeen edullisen hintansa vuoksi.

        Kun puhutaan laadukkaista vaatteista, niin Riiassa todellakin on Suomen hinnat, jopa kalliimmatkin. Niin naisille kuin miehillekin löytyy kengissä valinnanvaraa ja halpojakin noista osa on, mutta ainakin meillä arvostetaan jalkojamme sen verran, ettei niitä kaikkein halvimpiin kenkiin laiteta. Laatukengät sitten ovatkin jo Suomen hinnoissa.


      • Pantu merkille
        Mr. Lloyd kirjoitti:

        Kun puhutaan laadukkaista vaatteista, niin Riiassa todellakin on Suomen hinnat, jopa kalliimmatkin. Niin naisille kuin miehillekin löytyy kengissä valinnanvaraa ja halpojakin noista osa on, mutta ainakin meillä arvostetaan jalkojamme sen verran, ettei niitä kaikkein halvimpiin kenkiin laiteta. Laatukengät sitten ovatkin jo Suomen hinnoissa.

        Naisille löytyy sellaisia kenkiä ,joita ei Suomesta saakaan. En tiedä johtuuko kysynnän ja tarjonnan laista. Riiattarien pukeutuminen eroaa suomalaisten naisten pukeutumisesta. Sen voit varmaan myöntää myös Mr. Lloyd


      • itse koettua
        kahdesti vuodessa kirjoitti:

        Joo kyllä Riiassa on tekemistä sateellakin. Itse olen siellä joskus tarponut sohjoisia katuja räntäsateeessa ja sitten poikkesin Pie Kristapa kungaan ja siellä tuotiin heti kuumaa teetä ja otin alkuruuaksi ukrainalaista borskeittoa eikä yhtään harmittanut sää.Tosin silloin ei ollutkaan kesä ,mutta vaimon kanssa ostimme silloin talvivaatteita lapsille ja itsellenikin löytyi farkut ,joita todellakin tykkään pitää vieläkin . Maksoivat 17 latia. Olen aina ihmetellyt sitä sanontaa"Riiassa on Suomen hinnat". Miten ihminen voi kokea sen näin?
        Kyllä ainakin kenkiä löytyy varsinkin naisille todella halvalla ja paljon muutakin vaatetta. Myös alkoholijuomat ovat edullisia ja liikkuminen paikasta toiseen suorastaan halpaa. Ravintolahinnat ovat Suomen hintoja huomattavasti alhaisemmat ja Riiasta saa tasokkaan hotellin Puoleen hintaan Helsinkiin verrattuna. Myös pääsymaksut museoihin ,eläitarhaan ,oopperaan jne.eiväy todellakaan päätä huimaa kuin ehkä korkeintaan ihmeen edullisen hintansa vuoksi.

        Kuten Mr. Lloyd jo totesi ovat laatukengät Suomen hinnoissa.
        Itse totesimme tämän viime syksynä, katselimme kenkiä ja satuimme bongaamaan juuri samanlaiset kengät, jotka puolisoni oli ostanut viikkoa-kahta aikaisemmin Suomesta, Riikassa ne maksoivat yli 20 euron verran enemmän. En muista kenkien merkkiä mutta semmoiset n. 100 euroa maksavat kengät.

        Ihan varmasti löytyy sitten halvempiakin tavaroita mutta merkkituotteet Suomen hinnoissa tai kalliimpia.


      • Mr. Lloyd
        Pantu merkille kirjoitti:

        Naisille löytyy sellaisia kenkiä ,joita ei Suomesta saakaan. En tiedä johtuuko kysynnän ja tarjonnan laista. Riiattarien pukeutuminen eroaa suomalaisten naisten pukeutumisesta. Sen voit varmaan myöntää myös Mr. Lloyd

        "Riiattarien pukeutuminen eroaa suomalaisten naisten pukeutumisesta."

        Niin tekee ja nimenomaan positiivisesti! Kauniimpia, sirompia, tyylikkäämpiä ja vielä paremmin käyttäytyvämpiäkin nuo ovat kuin kotoiset tammamme.


      • lady Espoosta
        Pantu merkille kirjoitti:

        Naisille löytyy sellaisia kenkiä ,joita ei Suomesta saakaan. En tiedä johtuuko kysynnän ja tarjonnan laista. Riiattarien pukeutuminen eroaa suomalaisten naisten pukeutumisesta. Sen voit varmaan myöntää myös Mr. Lloyd

        Niin niitä muoviräppänä kenkiä kaikissa sateenkaaren väreissä löytyy halvalla. (samoja kuin Talllinnassa). Kyllä nahkaiset laatukengät maksavat yhtä paljon kuin Suomessa.


    • Eikka -

      Sateella koettua. Käväisin vähän aikaa sitten Riiassa. Lämmintä oli, mutta sateli pikkaisen koko ajan. Eipä tuo menoa haitannut. Hotel Rigan respasta ostimme porukalle uudenlaisen erikoisen kiertoajeluopastuksen. 27 latilla suomeksi opastettu autokierros taksilla. Edullinen ja mielenkiintoinen. Lisäksi teime sen iltasella oman aikataulumme mukaan. Domina ostoskeskuksessa vietimme aikaa ja kävimme siellä myös keilaamassa. Pientä purtavaa ja juotavaa, ja pallotkin kierivät mukavasti :)
      Rantakadun isossa Lidossa kävimme myös. Sisälle ei satanut eli oli ihan mukava kokemus sekin paikka nähdä. Hyvää ja edullista syöminkiä. Kauppatorialueella jos jonkinlaisessa shopissa vierailimme. Ainakin hameväki tunsi itsensä jopa varakkaaksi. Pienissä keskustan kuppiloissa kaffetta jne. Sää oli mitä oli, mutta mukava reissu kertakaikkiaan.

    • Koin Riian ja Jurmalan hinnat korkeiksi; sama pätee niin ruokailemisen kuin vaatteidenkin suhteen. Majoitukset vanhassa kaupungissa olivat Helsingin keskustan luokkaa (vertailtiin ahkerasti, monet vaihtoehdot käytiin läpi).
      Riiassa yövyimme Hotel Man Tessissä; tyylikäs, tasokas ja hyvä palvelu :),
      suosittelen! Jurmalassa kehotan välttämään Hotel Valensijaa:
      likaista, töykeää; hyi. Vaikka majoitusvalintamme Jurmalassa menikin
      ns. metsään, Jurmala itsessään on viehättävä. Paljon paljon sydämellisiä, ystävällisiä venäläisturisteja. Tyyristä, mutta oikein viehättävä lomakeidas.
      Kävimme reissussa kesällä 2011 lasten ja koirien kanssa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe