miehen maksamaan koulutusavustuksen lapselle? Siihen kuuluu isän myös osallistua jos lapsi asuu äidin luona, ja elarit ja lisät loppuu!
Miten saada pätevä sopimus aikaseksi.
Tiedän ettei rahaa neää heru senjälkeen kun 18 v tulee täyteen, lisäthän loppuu 17 v.
Haluan laittaa ajoissa vireille, että rahat tulee kun lapsi aloittaa opiskelun.
Koulutusavustus kuuluu elarien jälkeen miehen maksaa., mutta vapaehtoisesti he ei sitä tee.
Miten voi saada
4
119
Vastaukset
- Lissuton_Miäs_?
Kuten mainitsitkin, 18-vuoden ikään maksetaan elareita.
Ja 18-vuotiaan pitää itse hakea sitä koulutusavustusta maksuun, hän kun on täysi-ikäinen. - äipäkkä1
Minä ja minun sukulaiseni säästämme lapseni tilille rahaa, jotta opiskelu olisi tulevaisuudessa tuettu.
Ei tarvitse sitten tapella rahasta isän kanssa, vaan on varmuus, että lapsi voi opiskella. Lapselle emme tästä tilistä mitään puhu, hän ei tiedä sen olevan olemassa, joten ei voi "turvautua" siihen. Kesätöihin saa mennä ja säästää itselleen ja siihen myös pyritään. Toivottavasti oppii käsittelemään rahaa.
Tästä ei varsinaisesti sinulle ollut apua, mutta näin meillä on ajateltu alusta asti. - +-0
Et mitenkään, sillä se on vapaaehtoista ja täysikäisen on sitä itse pyydettävä.
- kulut
Ensin pitäisi tietää koulutuksen kustannukset, ei voi heittää random summaa ilmaan. Isän pitää maksaa esim 200 euroa/kk koulutusavustusta, jos ei tiedä mitä lapsi/nuori opiskelee. Isä osallistuu todellisiin kustannuksiin.
Ja niihin mitä ei opintotuki ja opintolaina kata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253491Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191876Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3551527Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591349