onks kellään rescue koiraa?

a7a7a

Elikkäs rescue, kodittoman koiran omistajat kertokaa kokemuksistanne rescue koiran omistajina. Mistä koira tuli sinulle, koiran valinta prosessi (jos esim löytökoira tarhalta valitsit), ensimmäiset viikot kuukaudet kotona, ongelmat, hyvin menneet asiat, ym saa kertoa mitä vaan haluaa omaan reccue koira tarinaasi liittyen. Ja muutenkin vinkkejä saa antaa.

varmaan helppo arvata että mulla ei ole vielä koiraa. Olen miettinyt josko rescue koiratarhasta voisi minulle oma koira löytyä.

niin se vielä, että en ole missään säälin puuskassa koditontakoiraa ottamassa, jos joku sattuu niin luulemaan ;) ihan rauhalliseti harkiten tässä etenen kohti toivottavasti tulevaa koiranomistajuutta :D

2

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä on 10 koiraa, 8 rescueta ja 2 kodinvaihtajaa (joista toinen tosin pentutehtaalta Virosta).

Koirat oon adoptoinut Pelastetaan Koirat ry:n, Viipurin Koirat ry:n ja Kodittomat Espanjan Koirat ry:n kautta ja ollut todella tyytyväinen yhdistyksiin ja heiltä saamiini neuvoihin.

Espanjasta meille on tullut 2 pikku koiraa ja galgo. Pikku koirat on olleet ennen tarhalle menoa kotikoiria joten niiden kanssa ei ole mitään muita ongelmia ollut kun lieviä sisäsiisteys ongelmia.

Galgojen kohteluun Espanjassa jos olet tutustunut niin voit kuvitella missä kunnossa galgo on tullessaan. Meidän galgosta ei ole paljastunut ainakaan vielä mitään vanhoja vammoja. Mutta koko ikänsä huonoissa oloissa elänyt koira ei tietenkään voi ymmärtää ettei sisälle tehdä tarpeita, pöydiltä ei syödä jne. Ja näitähän neiti harrastaa edelleen =D mutta se on pieni hinta siitä että sain kotiini tuollaisen kaunottaren =)

Virosta miulle tuli vuosia sitten rotikkamixi uros. Sen kanssa ei oo ollu mitään muita ongelmia kun "vanhat haamut". Eli joskus yöllä (varsinkin alkuvuosina) koira pomppasi kesken unien ylös, säikähtäneenä ja peloissaan, ja saattoi tarttua kiinni jos toinen koira oli lähellä. Tästä syystä vanha herra nukkuu yöt yksin.

Vanäjältä tulleet koirat on ollut nuoria tulleessaan, eikä niiden kanssa ole ollut sisäsiissteysongelmiakaan sen enempää kun "normi" pentukoiran. Muutama koirista pelkää ihmisiä, varsinkin miehiä.

Kaikki koirat oon valinnut sekä sydämellä että järjellä. Järjellä niin että koiran pitää sopia jo olemassa olevaan laumaan, eli olla sosiaalinen sekä sietää kissat. Muuten vain sydämellä katsoen koiran kuvaa ja lukien esittelytekstiä.
      Yhtäkään en vaihtais pois :)

Onnea matkalle koiranomistajaksi ;)

Kannattaa rekisteröityä rescue yhdistysten keskustelufoorumeille. Sieltä saat arvokasta tietoa rescuen kanssa elämisestä ja tietoa koirista niiltä jotka ovat tarhoilla käyneet :)

• kiertopalkinnot

Suomesta löytyy myös paljon syystä tai toisesta uutta kotia etsiviä koiria.

Tutustu lähialueiden eläinsuojeluyhdistysten kotia etsiviin. http://www.sey.fi/ ja sieltä paikallisyhdistykset löytyy linkkeinä kartalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe