Moi! Mitä mieltä olette: voisiko poppelista tehdä huonekaluja (esim. pirttikalusto, sohvapöytä jne.)? Minulla on todella paksuja ja vanhoja vanhoja poppelinrunkoja joista ei todellakaan raaskisi tehdä vain polttopuita! Ajattelin että kuivattaisi hyvin ja sitten..Kokemuksia/kommentteja vailla.
Poppelista kalusteita
5
1197
Vastaukset
- Onnee vaan
Poppelit on usein tuollaisia: http://www.cartinafinland.fi/fi/picture/8868/Puupino.html
Lahoista puista saat lähinnä klapeja, huonoja niistäkin silti tulee.
Huonosti löytyy tietoa millaine puuaines poppeli on, jos olisi terve.
Varmaan joku pajun/raidan kaltainen.. - Ketjun Aloittaja
Tarkoitus olisikin kuivata tuoreet poppelit (varsinkin tosi paksut) huolella (lakat päätyyn ja kuoria yms.) ja sen jälkeen tehdä esim. pirttikalusto mökille tms. Meinaatko ettei muka niistä tosiaan ole muuksi kuin polttopuuksi? ...jopa joku pöytä...onko mikä siis vikana ettei onnistu?
- Onnee vaan.
No LAHOSTA, eli kuvan kaltaisista puista ei ole kuin polttoon, ja huonoja ovat lahopuut klapeinakin. Jos terveitä puita löydät( puu ei ole keskeltä kuin kuvissa)
saatta niistä hyvinkin onnistua kaluston teko, ja kuten sanoin, huonosti löytyy poppelin ominaisuuksista tietoa netistä.. - Poppeli haisee
Voi poppelista toki tehdä huonekaluja, mutta kummoisia niistä ei tule.
Poppeli ei käy oikein mihinkään. Terve ja kuiva poppeli kun on todella huonoa polttopuunakaan. - Anonyymi
Ainakin minä oon tehnyt. Tuoleja ja pöytiä. Minusta poppeli on värikäs ja näyttävä puu. Ainoana huonona puolena sanoisin että sorvatessa ei paras mahdollinen on hiukan tikkuinen. Myös lajike erot on näkyvissä Mulla on tsaarin poppelia ja Berliinin poppelia. Toinen on kovempaa ja toisessa sävyjä enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724254Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o993694Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363389- 512950
- 402438
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182399Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222142- 231776
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141597Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331572