toyota corolla verso -02 vie öljyä

fargo

Mulla on toyota corolla verso 1.8 bensa -02. Tuntuu tälle öljy maistuvan. Onko muilla ollu öljynkulutusta? Ajettu sillä on n 171 ooo km. Käytin sitä 165 000 huollossa huhtikuun alussa ja nyt jo öljyn pinta alarajassa.

19

3922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rollaattori

      toyotan koneet tehty väljiksi (sylinterit soikeaksi) säästyy polttoainetta. kitka pienenee.
      vaikka moottoriöljyä palaa...

    • beeämweemies

      tojot o ritsoja öljysyöppöjä kaikki, onneksi ymmärsin vaihtaa merkkiä BMW

      • samma här

        minäkin vaihdoin bmw:hen(coupe) ja samalla tyttöystävä vaihtui söpöön poikakaveriin


    • 657489

      Ei kyllä uudet toyotat kuuluisi polttaa öljyä noin paljon isällä yaris 2004
      1.3 180 tkm ajettu ja 10tkm välillä ei yhtään öljyä ja oma jarppa -99 vie noin 5000tkm ja 2dl öljyä mittatikun välin viidenteen kaiketi.autolla ajettu kaupunki ajoa 204 tkm ostettuna nyt 213 tkm :)

      Oletko tarkistanut moottorin öljyvuodot ja millainen ajotapa," talla pohjaan tyylillä ajo tyyli " polttaa kaiken öljyn pois näin erääsä 07 tdi jetassa ajo em kaltaionen alkoi öljynpaineen valo vilkkua .

      • 1+3

        Ajotapa, käytetty moottoriöljy(soveltuvuus),kylmäkäynnistykset ja eka öljyvaihto vaikuttavat oleellisesti siihen,alkaako öljyä kulumaan.Tärkeimpänä pidän viimeksi mainittua.Ensimmäinen öljy tulisi vaihtaa viimeistään silloin kun mittatikusta katsoen öljy tummentunutta.Moottori on siinä vaiheessa pilalla kun öljy on päässyt mustaksi puuroksi.

        Joku kirjoitti täällä taannoin että vaihtaa öljyt kun merkkivalo syttyy.Olisiko kyseinen auto saanut saman kohtelun.


      • Hienoa

        Onko tuo nyt hieno saavutus, että 15 tonnille vie 6dl öljyä? Meinaan vaan, että meikäläisen susipaska Ford Focus kuluttaa 0.5L ja öljyt vaihdetaan 20tkm välein.
        Mittarissa nyt 305 tkm. Käy ja kukkuu, arvo on 0€, mutta koska se toimii, niin ei tuota oikein viitsi vielä romuksi viedä.


    • laakerit

      Ikävä vika, mutta vieppä Versos Toyota korjaamolle nyt. On konerempan aika. Vvt-i rengasvika on yleinen, sen ajan Tojoissa, etenki 1.8 moottorissa. Normisti Toyotan bensakoneeseen ei tarvii lisätä öljyä yhtään, 15tkm huoltovälillä, kun kone kunnossa. Öljynpinta voi olla 15tkm kohdalla n. puolessa tikussa, moottori on kunnossa. Voit kokeilla vielä muita öljymerkkejä, jos Mobili, nii vaihda Diamondiin tai Castrolliin esim.. Tottakait vs.0w40 täyssynteettinen öljy pitää olla. Mutta luulen, että sylinterin hoonaus ja renkaat ei pajalla töineen ole kohtuuton työ ja kallis tuon ikäiseen autoon. Voit kyllä kysyä, vieläkö maahantuoja korvaa noita vikoja, vaikka autolla jo takuuajat ummessa. Mutta muutoinhan Corollas on käyttöautoa vuosiksi eteenpäin, ja edullista ajoa.

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        "0w40 täyssynteettinen öljy pitää olla"
        Pistäs faktaa tolle huuhaa-väitteellesi!


      • fargo

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Oon vaan tämmönen "tyhmä" naisautoilija ja vähän joskus tumpelo näissä autoasioissa. Tää auto ei mulla oo ollu ku joulukuusta asti ja kyllä vähän harmittaa kun tämmönen sattu kohalle. Olis pitäny ostaessa olla tarkempi.


      • Vanha konsti
        fargo kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Oon vaan tämmönen "tyhmä" naisautoilija ja vähän joskus tumpelo näissä autoasioissa. Tää auto ei mulla oo ollu ku joulukuusta asti ja kyllä vähän harmittaa kun tämmönen sattu kohalle. Olis pitäny ostaessa olla tarkempi.

        Mobil F1 5W-50


    • Toyota nro.1

      No mutta voithan vaihtaa auton edelleen. Lisäät öljyä mittatikun määrän, ja vaihdat 2-3v uudempaan . Toyotassa suosittelen pysymään silti, on etumatkaa monessa mielessä, etenkin kestävyydessä. Jos kokonsa puolesta sopivia, nii Corolla 1.6 wagon, tai Avensis 1.6 wagon, (farmareita). Ja vuosimalli väh.-05 tai -06 tai uudempi, ja ajokm. n.100tkm. Niin luulen, että varmatoimisen auton saat, ja edullisen omistaa, ei korjaustarvetta, ja pieni kulutus.

      • fargo

        Niin voisin tehdä. Rahat vaan meni kaikki tähän. Toyotia on ollu edellisetkin ja tyytyväinen oon ollu. Tän verson vaihdoin -96 carina farkulla jolla oli mittarissa jo 360tkm.


    • Toyota nro.1

      No mutta, vaihtoehto nro.1. Kysäse merkkiliikkeestä, millainen remontti edessä moottoriin, ja maksaako maahantuoja vielä, tai edes osan remontista?
      Jos kieltäytyy, vaihtoehto nro.2. Vaihdata kokeeksi öljyt jossai huoltsikalla esim. TB Diamond 0w-40 täyssynteettinenöljy, ja hae merkkiliikkeestä vaan alkuperäissuodatin, suodatin n.10e, öljy 35-40e, työ10e.

      Ajele taas muutamia tuhansia, seuraile öljynkulutusta viikottain. Älä lisää öljyä, ennekuin mittatikussa lähes alarajassa öljy. Kuitenkin jos 10tkm pääsee öljyillä ilman lisäystä, tai litran lisäyksellä, autohan on vielä käyttökunnossa. Tavallaan mistään konerikosta ei ole kysymys, vaan raaka-aine vioista automoottorissa. Nii kauan kuin öljyä on mittatikussa, autosi on käyttökunnossa. Noilla neuvoin etenisin itse, ja sitte vuoden parin päästä auto vaihtoo, ja uudempi Toyota käyttöön.

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        "TB Diamond 0w-40 täyssynteettinenöljy"
        Miksi juuri 0w40 öljy? Kerro ihmeessä perusteluja!


      • fargo

        Kysäisinkin jo merkkiliikkeestä ja sanoivat että minimissään 2 500 -3 000 menee töineen remppaan ja maahantuoja ei korvaa. Ei kuulemma vie niin hirveästi öljyä,että maahantuoja ei uudempaankaan autoon alkaisi laittamaan.
        Toyotan omaa 5w30 öljyä suosittelivat käyttämään(tietenkin).

        Kiitos vinkeistä. Näillä mennään sitten eikä menetetä tän enempää yöunia tämän takia.


      • Toyota nro.1
        fargo kirjoitti:

        Kysäisinkin jo merkkiliikkeestä ja sanoivat että minimissään 2 500 -3 000 menee töineen remppaan ja maahantuoja ei korvaa. Ei kuulemma vie niin hirveästi öljyä,että maahantuoja ei uudempaankaan autoon alkaisi laittamaan.
        Toyotan omaa 5w30 öljyä suosittelivat käyttämään(tietenkin).

        Kiitos vinkeistä. Näillä mennään sitten eikä menetetä tän enempää yöunia tämän takia.

        Aivan järkevä vaihtoehto, on alkaa vaihtaa öljyt esim.7500 - 10000km välein, ja öljyn laatua ja merkkiä vaihtamalla voidaan koneremppa välttää tai siirtää vuosilla eteenpäin. Öljynmerkillä ei nii väliä, mikä vaan parhaiten toimii. Toyotan omaöljyhän on joko Mobilia tai Shell Helixiä. Ei sen kummempaa. Öljynvaihdot ja huollot voi teetättää muuallakin kuin Toyotakorjaamolla. - Eli autotarvikeliikkeestä vaan esim.TB Diamond öljypönikkä (4L), ja Toyotavaraosista haet alkuperäissuodattimen. Niitte kans jonnekin toiselle pienemälle korjaamolle, jossa vaihtavat öljyt, ja merkkaavat kilometrit. Ja näillä ajelet 7500-10tkm, tai seur. määräaikaishuoltoon, (jos niissä autoasi huollatat) . Seurailet vkottain öljymäärää, ja lisäät vasta kun öljypinta lähellä alamerkkiä. Epäilen, että öljynkulutus lisääntyy n.5tkm - 7tkm kohdalla, kun öljynominaisuudet heikentyy. : )


      • Ave I
        Toyota nro.1 kirjoitti:

        Aivan järkevä vaihtoehto, on alkaa vaihtaa öljyt esim.7500 - 10000km välein, ja öljyn laatua ja merkkiä vaihtamalla voidaan koneremppa välttää tai siirtää vuosilla eteenpäin. Öljynmerkillä ei nii väliä, mikä vaan parhaiten toimii. Toyotan omaöljyhän on joko Mobilia tai Shell Helixiä. Ei sen kummempaa. Öljynvaihdot ja huollot voi teetättää muuallakin kuin Toyotakorjaamolla. - Eli autotarvikeliikkeestä vaan esim.TB Diamond öljypönikkä (4L), ja Toyotavaraosista haet alkuperäissuodattimen. Niitte kans jonnekin toiselle pienemälle korjaamolle, jossa vaihtavat öljyt, ja merkkaavat kilometrit. Ja näillä ajelet 7500-10tkm, tai seur. määräaikaishuoltoon, (jos niissä autoasi huollatat) . Seurailet vkottain öljymäärää, ja lisäät vasta kun öljypinta lähellä alamerkkiä. Epäilen, että öljynkulutus lisääntyy n.5tkm - 7tkm kohdalla, kun öljynominaisuudet heikentyy. : )

        1.8 koneissa max-merkistä min-merkille vastaa litroissa noin 1.3 eli yo. tapauksessa kulutus on pari desiä per 1000 km. Jos öljyä kuluu, niin sitä kuluu kiihtyvällä tahdilla vaihtovälin loppua kohti. Tuolla kulutuksella ei vielä kannata korjauttaa omaan laskuun vaan ajaa autolla sen aikaa kun ajaa. Kulutus voi säilyä ko. lukemassa vuosikaudet. Käytetyn öljyn viskositeetin voi huoletta nostaa jos vaan luokitukset säilyvät.


    • oleksii

      verso 1,8 04 kuluttaa öljyä 0,5 l /1000 km onko normaalia km 165000 öljy tb diamond

    • Jaguari

      Meillä Corolla Verso -02. Kuluttaa 5000 km aikana 3 litraa... Ei varmaan kunnossa.. Pikahuolto sanoi kulutuksen olevan rajoissa !!! Auto ostettu 3 kk sitten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe