No....Siis olen 13v tyttö joka pelaa jalkapalloa,mutta minulla on kamalat polvikivut juostessa...Olen käynyt tarkastuttamassa ne ja minulla todettiin hyppääjänpolvi tauti.Se on ollut minulla jo kohta 4 vuotta joten en usko että se on oikea diagnoosi.Kipu tuntuu polven pinnassa olevassa jänteessä.(en osaa selittää kunnolla)siinä vähän niinku polven alla.Kipu tuntuu juostessa ja hyppiessä,myös kyykyissä.Haluaisin vastauksia jotta voisin parantaa polveni:) jos joku osaisi auttaa ??
Voitteko auttaa??=)
16
2823
Vastaukset
- CasillasGirl
Eiköhän toi oo aika selvä että ei tuollaisella jalalla paljoa juosta enään sori :(
- polvivaivoja
nii ...:/ vituttaa vaa ku oisin päässy nuorten mm-kisoihin...(korkeushyppy) mutta ei mahda mitään.
- LihasHuoltoa
Hei kuule...toi on tavallinen vaiva nuorilla. Menee ohi. Älä kuuntele niitä "lopeta" futis juttuja.
Vältä kierre liikkeitä,loikkia,syväkyykkyjä,kyykkyhyppyjä.
Aina treenin jälkeen kylmää polveen. Venyttele takareidet ja etureidet JOKA päivä. Pyydä iskää/äitiä hieromaan polven yläpuolella olevia lihaksia.
Liittyy myös kasvuun.
Treenaa kun tuntuu hyvältä, vähennä treeniä kun polveen sattuu. Kipu menee kyllä ohi.- polvivaivoja
kiitos vinkistä:) mutta kun olin jalkapallo turnauksessa ,polvi meni lopullisesti huonoksi=(kun kaaduin polvi meni TAAS sijoiltaan .Kun nousin polvi jäi lukkoon ja se ei koukistunut olllenkaan .Kävin sairaalassa ja minut nukutettiin ku se tutkittiin.Jotain oli välissä ja se otettiin pois ja polvi toimii...Mutta nivelsiteissä on jotain ja ne on löysät .Joten katsotaa kuukauden päästä leikataanko ja kiristetäänkö nivelsiteitä...nyt on kova kuntoitus käynnissä=)
- hbfvkdhf
ite oon kans 13v tyttö ja pelaan futista neljättä vuotta. joskus mullaki ollu tuollasia kipuja mutta ei oo nyt pitkää aikaa (:
- 98futis
Mäki oon 13 v, ja oli just samallai polvi, pidin 2kk tauon etten koskenutkaan palloon, ja nyt mul eijoo mitää... Taino siis se leikataaa khyl 2 viikon pääst mut se eijoo sen vaivan takii, mulla taittu polvilumpio...
- polvivaivoja
Nyt istuksin pyörätuolissa :( että siinä se sitte olikin meni molemmat polvet ja siiinä sitä nyt ollaaan D:
- futari- 98
et ehkä usko mutta oon kans 13v futari tyttö ja tuntu kun oisit kertonu mun polvesta. mulla meni vasen polvi 5 vuotta sitten yleisurheilussa (taittui yli), ja kipu tuntuu nyt siinä polvi-lumpiosta vähän alaspäin. kipu tulee aina reenien/ pelin jälkeen ja menee ajan kanssa pois. kylmä ei enää paljoa auta. ollaan käytetty kauan sitten lääkärissä tarkistuttamassa, käski pitää kylmää ja sidettä siinä. olen jo oppinu elmään tuon polven kanssa, eli ei voi tehdä mitään kyykkyjä yms.
- njaa
osgood-schlatter. röntgenillä se voidaan tarkistaa
- bjunnu
Ite kävin fysioterapias saman jutun takii, etureiden venytys auttaa tuohon todella paljon, vaikka ei heti uskoisikaan. Etureiden kireys heijastuu polvessa olevaan jänteeseen ja kiristää sitäkin sille jännästi ja siks se on kipee. :D Nui mulle selitettii fysios.
- voi luoja
ettekö te hyvät ihmiset huomaa selkeää vaivaa. kipu jänteessä on selkeä merkki osgood-schlatterin taudista. erittäin yleinen nuorilla jotka urheilevat paljon. tähän auttaa vain lepo kevyttä hölkkää puoli vuotta ja sitten koittamaan. puoleen vuoteen ei siis saa rasittaa juoksulla.
- 11 VUOTIAS
Eli mulla meni polvilumpio 1vk sitten paikoiltaan. Tein kärrynpyörän jalkapallo pelin alkulämpöissä. No sitten tuli ambulanssi ja laittoi takas paikalleen. Mentiin sairaalaan ja siellä ne totesi ettei edes tarvitse ottaa kuvaa. No ne koukisti mun jalan ihan kokonaan koukkuun ja se ei sattunut. Sitten se laittoi siihen semmosen liimasiteen ja sain kepit. (Olen siis 11v. ja harrastan jalkapalloa)
Kuinka kauan mulla on urheilukieltoa? (futiksesta) Mielipiteitä?- 11 VUOTIAS
Miten tollanen paranee?
Pääsenkö enää koskaa pelaamaan jalkapalloa? - FUTARI9
11 VUOTIAS kirjoitti:
Miten tollanen paranee?
Pääsenkö enää koskaa pelaamaan jalkapalloa?mäki pelaan jalkapalloo koripalloo ja oon 15v tyttö.Mul on polvis jotai ongelmii en tiiä mitä eikä kukaa lääkärikää tiiä ja sen takii mul on juoksukielto enkä saa osallistuu harkkoihi ja käyn fysioterapeutil, joka käski mun tehä sellasii tiettyi liikkeit ja käydä.Oisin päässy kuvii,mut sit ku se lääkäri kysys äitilt et kumpi polvi on kipee ja äiti vastas et molemmat ni sit se jäiki siihe ku ei molemmat polvet voi kuulemma olla rikki...
- 14Vpoika
Ite oon 14v poika ja mulla on jotakin samaa. Kun hölkkään kaikki on oke. Mut ku lähen spurttaa ni alkaa koskee iha älyttömästi polven siihe niiku keskelle ja siitä 2cm alemmas. Oonko valmentajan mielest aika nopea kaveri, mutta ennyt tiiä, että liittyykö murrosikään ja meneekö itsestään ohi, mutta haluis taas päästä tekeen viisi maali yhessä pelissä :D
- 14Vpoika
Oonki*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251950- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822