Tarkoituksena olisi löytää ohjelma, joka ottaa kovalevyn määritellystä sisällöstä kopion jollekin ulkoiselle tallennusvälineelle, JA jolla voi luoda käynnistys-cd:n, jolla koneen voi käynnistää ja siten palauttaa ulkoiselta tallennusvälineeltä koneesta aiemmin otetun kopion.
Windows-käyttikselle siis ja ilmainen ohjelma mielellään. Paragonia olen pitkän aikaa käyttänyt, mutta uusimmissa koneissa ei toimi tuo recover-cd lainkaan.
Mitä suosittelette ja käytätte?
M-Kar:
Minulla on tuplaydin prossu, 4gt muistia ja w7 ultimate 64bit. Lopeta viestisi kirjoitus.
Toimiva järjestelmän varmuuskopiointiohjelma?
4
126
Vastaukset
- SyncBack
Sitä suosittelisin.
- hihihihihihihihihihi
No sittenhän sä et tarvii mitään, wintoosassahan on kaikki tarpeellinen
valmiiksi asennettuna. Itse skriptailtu Windows PE CD tai itse skriptailtu Linux Live CD
Linux: http://www.knoppix.net/wiki/Knoppix_Remastering_Howto
Windows: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc709665(WS.10).aspx
Ratkaisussa haittapuolena on aikaa vievä valmistelu ja testaus.
Ratkaisussa hyötynä on että saat tarkalleen sitä mitä haluat ja samalla oppii uutta, ja tässä oppii uutta vaikka tekisi kuudetta kertaa saman asian. Levyjä voi myös käyttää moneen muuhunkin kuin vain varmistukseen, esim. virusten skannaus, käyttöjärjestelmän korjaus, laitteiston testaus, hiekkalaatikko epäluotettavien ohjelmien testaukseen... keksi itse lisää :)
Sitten on tietenkin kaikenlaisia bootcdlevyjä millä tuo onnistuu manuaalisesti.
Knoppixin voi myös "kustomoida" perusversiosta käyttämällä muistitikkua asetusten ja backup skriptien / ohjelmien tallennukseen.
Ja tietenkin myös ulkoiselle kovalevylle voi asentaa oman yksinkertaisen käyttöjärjestelmän WinPE tai Linux pohjalla.Vai oliko tarkoitus ottaa yksinkertaisesti image koko levystä tai osioista?
Mikäli itse tiedostoja ei tarvitse eritellä niin edellistä vastaustani yksinkertaisempi keino löytyy:
Clonezilla http://clonezilla.org
Erittäin hyvin toimii ja kopiointinopeudet todella hyviä. Olen testannut itse työn puolesta useissa eri konemerkeissä ja -malleissa läppäreistä servereihin, siis ihan oikealla servu raudalla raid / sas korteilla eikä niillä workstation serveri virityksillä mitä pikkufirmoissa näkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial81656Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1281653Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2511179Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.1991038- 128929
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2866- 10845
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48843Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29837