HOTELLI-, RAVINTOLA- JA CATERING-ALA..

Kyseiseen kouluun tarvitsee ostaa itselleen kokin työasu sekä turvakengät (ja myöhemmin vissiin vielä tarjoilijankin asu), ja ne maksavat kuulemma tosi paljon, niin pitääkö ne hommata ennen kuin koulu alkaa vai eikö niitä tilata mitenkään ryhmätilauksena koulun kautta?? Kauhiasti mennee rahhaaaaa!

11

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyllyxxx

Meille tuli ainaki pääsy kirjeen mukana lista mitä täytyy ostaa ja vatteiden pitää olla hommattuna ekalla kouluviikolla. Työkenkien esittely & myynti koulussa, mut muusta ei puhetta.

• ......

Mulla olis myydä sulle uudet ja käyttämättömät puvut ja turvakengät :) Eli kokin ja tarjoilijan puku kokoo xs-s.

• kannattaa tarkistaa

Eikös turvakengät pitäisi olla ilmaiset? Jos työturvallisuusohjeet vaatii turvakenkien käytön, niin eikös työnantajan pidä ne kustantaa? Itse opiskelen rakennusalalla ja koulu maksaa meille turvakengät. Muistaakseni viime elokuussa tulleen lain mukaan oppilaitokset rinnastetaan työmaiksi ja siksi koulun pitää kustantaa opiskelijoilleen työturvallisuusohjeiden mukaiset turvavälineet, esim. kengät.

Miksi muuten ravintola-alalla tarvitaan turvakengät? Kysyn uteliaisuuttani kun en tiedä.

• autoamis

Autopuolella kun opiskelin (valmistuin 2 vuotta sitten), niin koulu kustansi suurimman osan turvakengistä. Itelle jäi maksettavaksi kenkämallista riippuen 15-40€. Ei minusta ollenkaan paha, ja ostin uudet kengät joka vuosi "varalle".

• :)(:

Ravintolan keittiön lattia on täynnä ruokaa, vettä, rasvaa.. Plus ne lattiat pestään joka päivä ainakin kerran vedellä ja pesuaineella. Ilman turvakenkiä lattia on liukkaampi ku jää.

• sunshine.92

Mulla olis myydä sulle käyttämättömät työvaatteet? :)

• Mitähän kokoa mahtaa olla? :P ja missä?

• Ellusca1983

turvakengät tarvitaan tietty, ettei mee jalat rikki ku painavaa voi pudota jaloille, toiseks jalat ei pala jos kuumaa vettä tms. kaatuu nii ja sit ne pohjat on vielä sellaset, että ei luista vaikka on rasvaa lattialla.

MYYNNISSÄ KOKKIVAATTEET 36-KOKOISELLE PORISSA, MUTTA POSTITAN.
      Vaatteet ostettu ImageWearista ja ovat tosi siistit sekä sitten olis tarjoiluhousut ja ovat VeroModasta ostetut, tulevat pakettiin mukaan. 2xvalkoinen kokkitakki
      1xmustat housut
      2xtarjoiluessu
      Porissa opiskelevalle tulee huivi, joka käy harjoittelussa Liisanpuistossa ja on pakollinen hankita
      1xsuutarinessu
      2xsivuliina (tahraiset, mutta pystyy kääntelemään ja tulevat kuitenkin tahraisiksi käytössä, ei pakolliset koulussa mutta mielestäni olivat kätevät)
      1xKokkiprokkiskirja (merkintöjä, mutta siisti kirja ja tietty paljon edullisempi kuin uutena ostettava)
      1x nahkainen Airiosta ostettu veitsipussi, siisti.
      Niin juu ja sitten on vielä mustat kokkitakinnapit, kaikki tallessa

Opiskelin alaa vajaan vuoden ja vaatteet ovat pestyjä säännöllisesti, joitakin tahroja on muttei mitään isompaa.

Hp. 150e/tarjous, postitettaessa ostaja maksaa postikulut. Nämä kaikki ovat maksaneet uusina yhteensä yli 200euroa eli nyt säästät ja saat kaikki opiskeluun helposti samassa paketissa luotettavalta myyjältä. Ota rohkeasti yhteyttä, jos vaikkapa haluat tinkiä tai tehdä kauppoja. elinamattila83 @ hotmail.com

• mulla olisi kokin vaatteet myydä ja tykengät. vastaileppa jos kiinnostaa.

• aloittava opiskelija

Laittakaa kuvia ja hinnat tulee sähköpostiin [email protected]
      Tarves olisi siis mustille kokinhousuille ja mustalle suutarinesulle ja 38-39 mustille työkengille ( keittiökäyttöön) Vaatteet kokoa S tai 36

• Please can anyone give me some information on how i can get admitted into an international School of college of HOTEL MANAGEMENT OR , RESTAURANT AND CATERING SECTOR .. being that i want to explore other region. I am right now in Nigeria. I already have a Degree in Public Administration. I love the field
      Thank you, May email me at Email: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      367
      1821
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1638
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1338
    4. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      930
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      401
      878
    6. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      69
      869
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      32
      714
    8. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      68
      666
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      53
      656
    10. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27