HOTELLI-, RAVINTOLA- JA CATERING-ALA..

Kyseiseen kouluun tarvitsee ostaa itselleen kokin työasu sekä turvakengät (ja myöhemmin vissiin vielä tarjoilijankin asu), ja ne maksavat kuulemma tosi paljon, niin pitääkö ne hommata ennen kuin koulu alkaa vai eikö niitä tilata mitenkään ryhmätilauksena koulun kautta?? Kauhiasti mennee rahhaaaaa!

11

1262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyllyxxx

Meille tuli ainaki pääsy kirjeen mukana lista mitä täytyy ostaa ja vatteiden pitää olla hommattuna ekalla kouluviikolla. Työkenkien esittely & myynti koulussa, mut muusta ei puhetta.

• ......

Mulla olis myydä sulle uudet ja käyttämättömät puvut ja turvakengät :) Eli kokin ja tarjoilijan puku kokoo xs-s.

• kannattaa tarkistaa

Eikös turvakengät pitäisi olla ilmaiset? Jos työturvallisuusohjeet vaatii turvakenkien käytön, niin eikös työnantajan pidä ne kustantaa? Itse opiskelen rakennusalalla ja koulu maksaa meille turvakengät. Muistaakseni viime elokuussa tulleen lain mukaan oppilaitokset rinnastetaan työmaiksi ja siksi koulun pitää kustantaa opiskelijoilleen työturvallisuusohjeiden mukaiset turvavälineet, esim. kengät.

Miksi muuten ravintola-alalla tarvitaan turvakengät? Kysyn uteliaisuuttani kun en tiedä.

• autoamis

Autopuolella kun opiskelin (valmistuin 2 vuotta sitten), niin koulu kustansi suurimman osan turvakengistä. Itelle jäi maksettavaksi kenkämallista riippuen 15-40€. Ei minusta ollenkaan paha, ja ostin uudet kengät joka vuosi "varalle".

• :)(:

Ravintolan keittiön lattia on täynnä ruokaa, vettä, rasvaa.. Plus ne lattiat pestään joka päivä ainakin kerran vedellä ja pesuaineella. Ilman turvakenkiä lattia on liukkaampi ku jää.

• sunshine.92

Mulla olis myydä sulle käyttämättömät työvaatteet? :)

• Mitähän kokoa mahtaa olla? :P ja missä?

• Ellusca1983

turvakengät tarvitaan tietty, ettei mee jalat rikki ku painavaa voi pudota jaloille, toiseks jalat ei pala jos kuumaa vettä tms. kaatuu nii ja sit ne pohjat on vielä sellaset, että ei luista vaikka on rasvaa lattialla.

MYYNNISSÄ KOKKIVAATTEET 36-KOKOISELLE PORISSA, MUTTA POSTITAN.
      Vaatteet ostettu ImageWearista ja ovat tosi siistit sekä sitten olis tarjoiluhousut ja ovat VeroModasta ostetut, tulevat pakettiin mukaan. 2xvalkoinen kokkitakki
      1xmustat housut
      2xtarjoiluessu
      Porissa opiskelevalle tulee huivi, joka käy harjoittelussa Liisanpuistossa ja on pakollinen hankita
      1xsuutarinessu
      2xsivuliina (tahraiset, mutta pystyy kääntelemään ja tulevat kuitenkin tahraisiksi käytössä, ei pakolliset koulussa mutta mielestäni olivat kätevät)
      1xKokkiprokkiskirja (merkintöjä, mutta siisti kirja ja tietty paljon edullisempi kuin uutena ostettava)
      1x nahkainen Airiosta ostettu veitsipussi, siisti.
      Niin juu ja sitten on vielä mustat kokkitakinnapit, kaikki tallessa

Opiskelin alaa vajaan vuoden ja vaatteet ovat pestyjä säännöllisesti, joitakin tahroja on muttei mitään isompaa.

Hp. 150e/tarjous, postitettaessa ostaja maksaa postikulut. Nämä kaikki ovat maksaneet uusina yhteensä yli 200euroa eli nyt säästät ja saat kaikki opiskeluun helposti samassa paketissa luotettavalta myyjältä. Ota rohkeasti yhteyttä, jos vaikkapa haluat tinkiä tai tehdä kauppoja. elinamattila83 @ hotmail.com

• mulla olisi kokin vaatteet myydä ja tykengät. vastaileppa jos kiinnostaa.

• aloittava opiskelija

Laittakaa kuvia ja hinnat tulee sähköpostiin [email protected]
      Tarves olisi siis mustille kokinhousuille ja mustalle suutarinesulle ja 38-39 mustille työkengille ( keittiökäyttöön) Vaatteet kokoa S tai 36

• Please can anyone give me some information on how i can get admitted into an international School of college of HOTEL MANAGEMENT OR , RESTAURANT AND CATERING SECTOR .. being that i want to explore other region. I am right now in Nigeria. I already have a Degree in Public Administration. I love the field
      Thank you, May email me at Email: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe