Omistan uuden Astra 1,4 turbo Sports Tourerin. Kun kyselin myyjältä, kumpaa polttoainetta - 95E10 vai 98E5 autossa pitäisi käyttää, kertoi myyjä omana mielipiteenään, että 98:aa hän käyttäisi. Mitään estettä 95:n käytöllekään ei pitäisi olla. Olen omalta osaltani ratkaissut asian niin, että tankkaan vuoronperään molempia. Miten muut ko. auton omistajat - kumpaa polttoainetta tankkiin laitatte?
Polttoainegallup
5
288
Vastaukset
- Onnen poika
Laitan 95:sta, koska se on
a) halvempaa
b) kulutus on sama
c) auto toimii sillä moitteetta
Mikä oli muuten automyyjän peruste 98:n käyttämiselle? Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää. - 98e5
Itse käytän 98E samassa 1,4T 140hp koneessa. Alavääntö ja suorituskyky ovat hiukan parempia, kuin e10 bensalla ja omien kokemuksien mukaan myös kulutuksen suhteen on hiukan vähäruokaisempi 98e5:lla.
Ainakin tuo tehon ja suorituskyvyn paraneminen on tosijuttu, koska tannoin tuulilasilehti testasi asiaa juuri kyseisellä autolla ja sekä vääntö, että teho kiihtyvyydet paranivat selkeästi verrattu 95e10.- ehken tiedä
mutta luulen tuulilasin testiryhmän sen eron esille saavan. sinä et sitä huomaa. näin o !!!!!!!!!!!!!!!!
- Onnen poika
Kysymys: montako %:a kokonaisajoistasi suoritat ns. kaasu pohjassa hakien vuorostasi maksimivääntöä / tehoa?
Itse toki tankkaisin parasta menovettä, jos olisi tarvetta mennä esim. ratapäiville, mutta eipä taida näillä meidän rasseilla sinne ehtiä?
- t.u.r.b.o
ihan vit*uillessani tankkaan 98:sia, viinat juon mieluummin itse.
auto on tosin 2.8Turbo mutta kyllä kai noille käynnistinmoottoreillekin 98 olisi parempaa, sitähän ne suosittelee ruohonleikkureihinkin ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447316
- 324058
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492279- 512265
- 372258
- 432238
- 162236