Omistan uuden Astra 1,4 turbo Sports Tourerin. Kun kyselin myyjältä, kumpaa polttoainetta - 95E10 vai 98E5 autossa pitäisi käyttää, kertoi myyjä omana mielipiteenään, että 98:aa hän käyttäisi. Mitään estettä 95:n käytöllekään ei pitäisi olla. Olen omalta osaltani ratkaissut asian niin, että tankkaan vuoronperään molempia. Miten muut ko. auton omistajat - kumpaa polttoainetta tankkiin laitatte?
Polttoainegallup
5
260
Vastaukset
- Onnen poika
Laitan 95:sta, koska se on
a) halvempaa
b) kulutus on sama
c) auto toimii sillä moitteetta
Mikä oli muuten automyyjän peruste 98:n käyttämiselle? Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää. - 98e5
Itse käytän 98E samassa 1,4T 140hp koneessa. Alavääntö ja suorituskyky ovat hiukan parempia, kuin e10 bensalla ja omien kokemuksien mukaan myös kulutuksen suhteen on hiukan vähäruokaisempi 98e5:lla.
Ainakin tuo tehon ja suorituskyvyn paraneminen on tosijuttu, koska tannoin tuulilasilehti testasi asiaa juuri kyseisellä autolla ja sekä vääntö, että teho kiihtyvyydet paranivat selkeästi verrattu 95e10.- ehken tiedä
mutta luulen tuulilasin testiryhmän sen eron esille saavan. sinä et sitä huomaa. näin o !!!!!!!!!!!!!!!!
- Onnen poika
Kysymys: montako %:a kokonaisajoistasi suoritat ns. kaasu pohjassa hakien vuorostasi maksimivääntöä / tehoa?
Itse toki tankkaisin parasta menovettä, jos olisi tarvetta mennä esim. ratapäiville, mutta eipä taida näillä meidän rasseilla sinne ehtiä?
- t.u.r.b.o
ihan vit*uillessani tankkaan 98:sia, viinat juon mieluummin itse.
auto on tosin 2.8Turbo mutta kyllä kai noille käynnistinmoottoreillekin 98 olisi parempaa, sitähän ne suosittelee ruohonleikkureihinkin ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk305770Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183194Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171311Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511303Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231164PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1521085Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43979- 126964
- 37854
- 142793