Hotelli Cape East Haaparanta - iso pettymys

Pettynyt 2011

Hotell Cape East, Haparanda - Vilken besvikelse!


Kävimme kesälomalla Haaparannassa ja yövyimme Cape East hotelli / kylpylässä. Paikka oli aikamoinen pettymys.

Itse sauna / kylpylä - osasto meinasi jäädä kokonaan kokematta, kun mukana olleelta lapselta oltiin kokonaan kieltämässä sisääntulo paikan Midnight Ice -osastolle. Sinne on nimittäin 18 vuoden ikäraja. Perusteluksi sanottiin se, että saunaan tarjoillaan alkoholia. Minun mielestäni alkoholin myynnin voisi lopettaa esim. porealtaisiin ja saunaan, jotta sinne pääsisi nuorempiakin, mutta tämä on tietysti omistajan päätöksessä oleva asia.

Tätä ikärajaa ei tietenkään tuotu mitenkään esille, kun varasimme majoitusta.
Onneksi pääsimme lapsen kanssa kuitenkin ulkoaltaalle, sinnekin oli 10 vuoden ikäraja, mutta siitä ei näemmä pidetty enää kiinni, muita asiakkaita oli meidän lisäksi ehkä kaksi pariskuntaa, joilla kummallakin mukana lapsia.

Suurin pettymys oli kuitenkin itse hotelli ja sen sisustus.
Tuntuu siltä, että kokonaisuutta ei ole ollenkaan mietitty, sisustussuunnittelijoita ei ole käytetty ja rakennusmiehet ovat hutiloineet töiden aikana.

Ensinnäkin koko kompleksi sijaitsi neljässä eri rakennuksessa. Kesällä siitä ei sinällään ole ongelmaa, mutta miettikääpä olisiko kiva mennä pelkkä kylpytakki päällä majoitusrakennuksesta siihen rakennukseen jossa itse kylpylä sijaitsee kun ulkona sataa vettä tai peräti lunta. Matkaa rakennusten ovelta ovelle on parhaimmillaan yli 100 m.
Samaten ravintola on eri rakennuksessa, tuntuu oudolta pukeutua ulkovaatteisiin kun lähtee aamiaiselle.

Itse rakennukset on mallia luhtitalo, joten hotellihuoneet avautuvat suoraan ulkoilmaan pitkälle terassikäytävälle. Terassit ovat rumaa harmaata höyläämätöntä lankkua.

Huoneessa (mallia Economy) oli mm. seuraavat ongelmat:

- Huonetta ei saanut kunnolla pimennettyä. Ikkunassa ei ollut pimentävää verhoa, pelkkä vaalea sälekaihdin. Lisäksi eteisessä ja ulko-ovessa on ikkuna ilman verhoa, jotka päästävät valoa läpi.

- Huoneessa on kaksi sänkyä, mutta vain yhden päällä on yölamppu.

- Huoneessa on minikeittiö (tiskiallas, liesi, mikro, jääkaappi, Ikean halpisastiasto) joka vie tilaa.

Jääkaappi on ahtaassa paikassa ja kompressori pitää koko ajan kovaa ääntä, lisäksi koko jääkaapin ympäristön on tämän takia lämmin.

Yöpöytiä ei ole.

Huoneessa ei ole ilmastointia, eli kesällä on kuuma.

Huoneen kalusteet olivat erittäin kuluneen näköiset.


WC:n ovi ei mene kunnolla kiinni. Ruuvit törröttivät eri paikoissa, huone oli siis rakennettu / viimeistelty huonosti.

Halvan näköinen muovimatto.

Kylpyhuoneessa ei pöytätasoa jolle laskea tavaroita, pelkkä lavuaari.

Kylppärissä ei ammetta, eikä edes suihkukoppia, pelkkä suihku ja matala suihkuverho - suihkussa käynti kastelee siis koko lattiatilan.

Kylpyhuoneen pistorasia liian matalalla, Suomessa märkätilojen pistorasia pitää olla 170 cm korkeudella (Ruotsin säännöt eivät minun tiedossani).

Huoneessa vain yksi tuoli.

Huoneen pöytä oli erittäin epäkäytännöllinen. (Ikean "Norden" taittopöytä)


Yhteenvetona voisi sanoa, että käynti ei tosiaan vastannut hintaa (n. 1000 kruunua per yö), toivottavasti paikka remontoidaan parempaan kuntoon pikaisesti.

10

7835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J-oskus

      Anna palautetta hotellille jos hinta ja laatu ei sattunut kohdalle.
      Tekstinne perusteella vois luulla että asutte useinkin hotelleissa kun noin tarkkaan mallasit kaikki paikat.

    • fgrtreyter

      Perinteinen itkijät joka kyttää joka naulankantaa kun menee johonkin. Painu vittuun

    • PiiPaa

      Ottivat vissiin vinkistä vaarin, ja pistivät paikan remonttiin. Tuntui jostain ilmestyneen tulta nurkan alle kyseisessä paikassa ja osa laitoksesta palaneen...

    • Petos?

      Haiskahtaa vakuutuspetokselta tuo että omistaja myy / yrittää myydä noin äkkiä palosta paikan pois omistuksestaan?

    • Juse75

      Minun kokemukset kyseisestä paikasta ovat täysin päinvastaiset. Erittäin laadukas aikuisille suunnattu hotelli ja kylpylä - harmi, että palon vuoksi paikka on suljettuna. Meillä oli standard-huone, joka sisustettu erittäin hyvällä maulla ja Gant Home -tekstiileillä. Kylpylä oli upea kokemus.

    • chloe3

      Meillä myös hyvä kokemus kylpylästä, tosine emme yöpyneet, mutta ianakin en huoneet pitä katsoimme olivat laadukkaita, maitsemiasi 1000e huoneita ei tainnut ollakaakaan. Kylpylä on/oli ihana, kerrankin sai olla rauhassa, ilman kirkuvia lapsia, luxusta ja huippua oli saada juoda Keltaista leskea porealtaassa kattoterassilla :) Lapsille suunnattuja kylpylöitä on Suomi täynnä.

    • richardrich

      Toivottavasti tämä aukeaa taas pian, kyllä ottaisi päähän jos just tollainen narisko puskisi väkisin pentujensa kanssa kylpylään joka nimenomaan on k18!! Upean näköinen mesta ja aikuisille suuntautuminen on vain plussaa.

    • Anonyymi

      Huonoa palvelua ja informointia vastaanotossa. Kylpylän ajat sekaisin, puhelimessa varmistettiin ajat ja viikon päästä tultiin paikalle, ajat erit😏

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      41
      3021
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1473
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1331
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1241
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe