Peruslämpö pysyy koholla, ei raskaana

Väsymimmi

Hei, olisiko jollain kokemusta vastaavasta tai tietoa, mistä voisi johtua, että vielä kuukautisten jälkeenkin peruslämpö vaan pysyy koholla (37-37.5)?

Raskaana en ole, loppukiertoon itselläni säännöllisesti liityvät rintojen turvotus ja kipuilu lähti kuukautisten mukana, mutta nyt vielä viikko kuukautisten päättymisen jälkeen lämpö edelleen koholla. Fyysisesti tuo lämpöily taitaa jo aiheuttaa väsymystäkin, joskin yleisesti ottaen väsymystä on ollut kuukausia... Mielestäni en kuitenkaan ole mitenkään muuten sairas, joten ihmetyttäähän tämä...

Ikää on jo 41 v ja sinänsä kyllä kuukautiskiertoon liittyvät peruslämmön vaihtelut ovat tuttua asiaa, varsinkin kun molemmat lapset on saatu aikaan lapsettomuushoidoin ja mm. lämpöä on joskus tullut mitattua ahkeraan. Minulla on PCO-tyyppiset munasarjat ja aina kuukautiskierto ollut enemmän tai vähemmän epäsäännöllinen.

Voisiko olla, että esim. jonkunlainen kysta aiheuttaisi tätä lämpöjen pysymistä koholla?

1

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viallinen

Mua ärsyttää tämä tila, ku mulla just nyt sama homma! Näitä raskauden oireita on ja silti testi oli negatiivinen viime viikolla, mietin omal kohdal nyt sit et onks tää vaa sitä et oon tulos kuumeeseen, ku pojan isä just on vai johtuuko ku yli kuukausi sit sain tiedon et ainoos munasarjas kysta :/ Ja tän pohjalt ihmetyttää miksen saanu uutta aikaa ultraan et katottas onks se itellää poistunu tai muuta, mul on menkat ollu viimeks joulukuussa. Harmittaa et huomasin nyt vast alkaa ottaa tätä ruumiinlämpöö :( Mulla myös kierto epäsäännöllinen ollu jo pitkään ja pahempaa suuntaa näköjään mennään. Mutta kun on ollu aiemmin pitkä kierto, on alkanu noin 55 päiväst menkat, nyt ollaa jo menos 68. Plus väsymystä ollu jo jonkun aikaa, ni oon sit ajatellu et johtuu siit kystast, jos se siä viä on. Tää ottaa aivoon ihan just siks ku mun piti alottaa seuraavist menkoist terolutit ja sen jälkee clomifenit :/ Ei hyvältä näytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe