Tässä erään miksaajan kirjoittamaa pari juttua jotka löysin :
Joku aikasitten olin Tapani Kansan keikalla. Hänen eka keikallaan uuden orkesterinsa kanssa. Hemmot menivät soitellen sotaan eivätkä olleet harjoitelleet tarpeeksi, vaan säätivät soittimet pienelle eikä musa kuullostanut ollenkaan "normaalilta". Tauolla taiteilija Kansa sattui kulkemaan ohitseni ja sanoin hänelle että "voisit pitää kenraaliharjoituksen orkallesi" hän vastasi "Ne harjoittelee jotka haluaa"
Seurauksena tosta oli kuitenkin, että normaalin 45min toisen setin sijaan orka soitti n. 90min ja taiteilija Kansa lauloi ne soolo-osuudet joita orkka ei osannut. Ei siis taiteilija Kansakaan tykännyt. (Sori pojat syy oli siis minun, mutta ammattilaisilta yleisö vaatii enemmän, ei maksavan yleisön eteen pidä mennä harjoittelemaan).
Käykää joskus tilaisuuden tullen hänen lavakeikallaan. Taitelija Kansa on myös erittäin hyvä kapellimestari ohjaamaan orkkaa lavalla. Joskus on niin uskomatonta kuulla kuinka paljon hänen orkesterinsa soundi paranee kun taiteilija Kansa tulee lavalle.
Tasapuolisuuden vuoksi kerrotaan tässä taiteilija Kansasta toinenkin juttu, joka tapahtui joskus 70-luvulla. (Toi eka oli siis huomattavasti tuoreempi juttu).
Tapani oli keikalla tanssilavalla ja kesken hänen esitystään joku "kännikala" öykkäröi tanssilattialla. Taiteilija Kansa lopetti laulamisen ja orkka soiton " taiteilija Kansa ilmoitti, "ettei orkka soita mitään ellei häirikköä poisteta tanssilattialta". Hän on siis tiukka myös yleisöä kohtaan.
Tapsa ja bändinsä
5
76
Vastaukset
- pedantti
Tapsalla on auktoriteettia. Vaatii paljon itseltään ,eikä bändiltäänkään hyväksy mitään lepsuilua.
- heh!
Varmaan bändi oppi läksynsä eikä tullut lauteille toistakertaa harjoittelematta.
Tapsa on orkesterinsa johtajana varmaan yhtä vaativa, kuin Hannu Jortikka jääkiekkovalmentajana.- Kalajoen Junkkarit
Alkaa olla Jortikka menneen talven lumia, samoin on tapsuliininkin kanssa. Molemmat osaavat kyllä huutaa suu vaahdossa - että yhteistä on.
- viiden tähden laulaj
Tapsa on tinkimätön työssään, kuten mestarin arvolle sopii.
- Tosi on !
"Käykää joskus tilaisuuden tullen hänen lavakeikallaan. Taitelija Kansa on myös erittäin hyvä kapellimestari ohjaamaan orkkaa lavalla. Joskus on niin uskomatonta kuulla kuinka paljon hänen orkesterinsa soundi paranee kun taiteilija Kansa tulee lavalle. "
Tuo on muuten totta. Olen huomannut samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446