En käy ollenkaan rippikoulua (stressin ja masennuksen ja muiden ongelmien takia) ja olen nyt miettinyt, että jos kaikki muut kypsyykin siellä ja mä jään sitten jotenkin henkisesti epäkypsemmäksi! Onks tää mahdollista? Olen siis tyttö ja tää on vaivannut mua. Ootteko te muut kypsynyt tai huomannut muutoksia riparin jälkeen?
Jäänkö paitsi kypsymisestä?
4
95
Vastaukset
- j.rocket
Enpä oikein usko, että kovin dramaattista kypsymistä kukaan siellä viikossa kokee, mutta kyllä olen joistain henkilöistä huomannut, että jotain muutosta siellä pääkopassa on tapahtunut. Ei siis mitään uskoon tulemista, vaan muuten vaan esim avarakatseisempia ovat muutamat olleet.
Jätin myös rippikoulun kesken, pitkälti samoista syistä ja muutenkaan ei kiinnostanut moinen. - älä murehdi moista
Et varmasti jää. Jumalan rakkautta ja taivaskelpoisuutta ei mitailla esim. onko käynyt rippikoulun ym. Voi itsekkin lukea Jumalan sanaa, kuunnella kristillisiä ohjelmia esim. TV7:n kautta.
- Riparilaisvanhus
Vuosien varrella olen tavannut muutamia sun laillasi oireilevia nuoria. Yksi hyvä ratkaisu vois olla riparin käyminen "yksityisesti" papin kanssa. Sitten voi vaikka järjestää oman konfirmaation tai liittää sen jonkin ryhmän konfikseen niin halutessasi. Homma on toiminut.
- Ehkä myöhemmin
Riparin voi käydä myös myöhemmin, halutessaan yksityisesti. Se on totta, että monet nuoret oppivat elämisen taitoja riparilla paljon lisää ja ripari kasvattaa. Mutta ei se sitä tarkoita, että poisjäänyt jäisi epäkypsemmaksi, elämä opettaa meitä jokaista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805