Ajateltiin lähteä autolla Viroa kiertelemään muutamaksi päiväksi. Hankin parisen vuotta sitten koirillemme lemmikkipassit, koska ajattelin että olisi helpompi ottaa ne mukaan tämäntyyppisille reissuille kuin järjestää hoitoa siksi aikaa. Mutta oliko se nykyään niin, että kun palataan suomeen niin tarvitaan ulkomaalaiselta eläinlääkäriltä joku todistus? Vai miten se menee nykyään? Jos koiria pitää käyttää siellä päässä lääkärissä, niin ei maksa vaivaa ottaa mukaan.
Koiran kanssa matkustaminen
6
210
Vastaukset
- 2+4
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/
3. Käsittely ekinokokkoosia vastaan
Koirille ja kissoille on enintään 30 päivää ennen eläimen saapumista Suomeen annettava asianmukainen annos pratsikvantelia tai epsiprantelia sisältävää, asianomaiselle eläinlajille hyväksyttyä lääkettä ekinokokkoosia aiheuttavia heisimatoja vastaan. Heisimatolääkitys (ekinokokkoosilääkitys) on annettava siinä maassa, mistä eläin tuodaan Suomeen. Eläinlääkäri tekee merkinnän heisimatolääkityksestä lemmikkieläimen todistukseen (ns. lemmikkieläinpassiin).
Kaikkein paras aika antaa heisimatolääkitys on 1-2 vrk ennen tuontia tai paluuta, koska lääkitys tehoaa elävään loiseen, ja em. ajoituksella varmistetaan, ettei lemmikki tuo elävää loista Suomeen. Evira suosittelee, että eläimet lääkitään uudelleen 30 päivän kuluttua edellisestä lääkityksestä.
Koirilta ja kissoilta ei vaadita heisimatolääkitystä, jos eläin tuodaan suoraan Ruotsista, Norjasta (Huippuvuoria lukuun ottamatta), Yhdistyneestä Kuningaskunnasta, Irlannista tai Maltalta, tai jos eläin tuodaan Suomeen 24 tunnin kuluessa siitä, kun se on viety pois Suomesta. Myöskään alle kolmen kuukauden ikäisiltä eläimiltä ei vaadita heisimatolääkitystä.
Ruotsista Suomeen tuotaessa ei tällä hetkellä vaadita koirilta ja kissoilta heisimatolääkitystä, mutta Evira suosittelee eläinten lääkitsemistä. Lääkkeen voi ostaa apteekista ja antaa itse eläimelle.
Suomen kansallinen vaatimus siitä,että koirat ja kissat on käsiteltävä heisimatolääkkeellä rakkulamatotaudin eli ekinokokkoosin leviämisen estämiseksi on voimassa vuoden 2011 loppuun saakka.
Eli ei kannata ottaa mukaan jos ei ole ihan pakko. Ettei käy näin:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/07/1356205/elainten-tuontimaaraykset-tuntemattomia - reissuhurtat
Miten tämä on voitu tehdä näin vaikeaksi "Heisimatolääkitys (ekinokokkoosilääkitys) on annettava siinä maassa, mistä eläin tuodaan Suomeen"? Eikö olisi ihan sama antaa lääkitys Suomessa ennen matkaa, kun kyseessä muutaman päivän reissu???
Miten te näyttelyissä reissaavat nykyään toimitte? Tällainenhan katkaisee siivet lähes kaikelta eläimen kanssa matkustamiselta. Pöyristyttävää! - Anonyymi
Mitenköhän koiran kanssa pääsee viroon saakka, kuk on paljon lemmikkisääntäjä laivoissa?
https://www.eckeroline.fi/lemmikit
Eli ei saa keskikokoisen koiran kanssa kävellä kannella tai käytävällä? Saa ainoastaan siirtyäkö lemmikkihyttiin? Entä, jos ei ole varattavissa, ei rahaa varata tai halua olla itse sisällä? Ei mahdollisuutta päästä laivalle? Jos ei oikeasti ole varaa omistaa autoa, jotta voisi sielläkään olla. Tuntuu vähän älyttömiltä säännöiltä. Lemmikkihytit maksaa näemmä 40€ ja oma lippu n. 22-28€. Aivan älytön hinta. - Anonyymi
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1495256
Viking line koiraystävällisin, mutta ei saa sitten omia eväitä ottaa kenellekään, ei varmaan koirallekaan, jos omat eväät kielto pitää paikkaansa. - Anonyymi
Vituttaa suoraan sanottuna, että hirveästi sääntöjä ja vaikea löytää niitä aina, ja sen kaiken lisäksi jokaisella eri säännöt ja vaikeudet. Missään ei pääse enää helposti ja kivasti. Ns julkisten käyttäminen muiden kanssa ei kohta enää kannata, kun hirveästi maksuja ja mitään ei saa tehdä, ei varsinkaan syödä.
- Anonyymi
Näyttää myös siltä, että viking linella on pääsääntöisesti tallinaan vain aamu ja iltalähtö eli ei pääse ns kivaan aikaan päivällä lähtemään kuten eckerö linella. Vuoroja vaan yksinkertaisesti on liian vähän ja sääntöjä liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279