Romani ja Suomalainen?

tietämätön..

Saako romani ja suomalainen seurustella keskenään? Mikä siihen vaikuttaa jos saa tai ei saa? Ja entä jos romanilla on lapsia keiden äidistä on eronnut ja lapset ovat alle kouluikäisiä vaikuttaako tämä jotenkin?

Kertokaa muutenkin vähän romanien kulttuurista ja periaatteista.
Kiitos!

8

420

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

      Hei tähän kaivataan muuallaki vastausta!

      • Elä kysele tommosii

        Mitä v.....a se kellekään muille kuuluupi jos kaksi ihmistä rakastuupi toisiin riippumasta rotuun. Jos on lapsija aikasemmassa liitossa niin, se asija hoijetaan sen entisen yksilön kassa, ei koko heimojen välillä


    • "Sande"

      Romaani miehet seurustelevat aivan yleisesti valtaväestöön kuuluvan naisen kanssa, mutta romaani nainen ei, ainakaan julkisesti. Eli se on miesten etuoikeus, ainakin vielä.

    • elä kuuntele muita

      jos rupee kysymään muitten mielipiteitä, syntyy esteitä mutts jos itse tietääpi että se suomalainen mies on se oikea ja perustaa elämänsä sille omalle mielipiteellä eikä kuuntele muita, silloin aina onnistuupi, ja saavuttaa sen onnellisen rakkauden.

    • MiAmore

      minä olen seurustellut muutaman vuoden romanin kanssa ja meidän välinen rakkaus on todellakin syvää ja jotain erikoista. Hän rakastaa myös lapsiani entisestä avioliitostani. Ainut haitta suhteessamme on ex-romanivaimo jonka luonnon päälle tuntuu ottavan vähän liikaa että menetti paikkansa valkolaisnaiselle. Muuten suhteemme on aivan valtavan ihana ja täydennämme toisiamme loistavasti, joka päivä nauramme ja rakastumme aina vain uudelleen ja syvemmin. Rakkaus on ihana asia. Kiitos Jumalalle miehestäni!

    • tanja3

      minä olen valkolaisnainen ja olen seurustellut mustalaisen kanssa olimme todella onnellisia ja meijät oli kuin luodut toisillemme.mutta minun poikaystävä kuoli:( rauha hänen sielulle tulen aina kaipaamaan yhteisiä hetkiämme.ja hänen koko suku otti minut avosylin vastaan olen edelleen hänen äidin ja veljen kanssa yhteyksissä.

      • tanja3

        Tais olla tuo Kyöstin ja Maritsan poika Timitri, miun miehen serkku.


    • *tseera*

      Tuo Romanomission linkki on kyllä käsittämätöntä tuubaa: "Ateisteja ei romanien parissa ole".

      Miten voi olla mahdollista, että kirjoittaja tietää joka ikisen romanin aatteet ja vakaumukset? Kyllä minä ainakin tunsin jo 70-luvulla romanimiehen joka oli sekä ateisti että kommunisti. Itsekään en ole kristitty. Eivätkä romanit muualla maailmassa ole läheskään aina kristittyjä, samanlaista uskonnollista moninaisuutta löytyy kuin muissakin maailman ihmisissä.

      Tämä uskonnollinen "totuus" (ole kristitty tai itket ja olet) on vähän samanlainen diktatuurin sanelema juttu kuin että romanien parissa ei muka ole homoseksuaaleja. Totta kai on, sama prosentti kuin valtaväestön keskuudessanin. Romanikulttuuriin on perinteisesti kuulunut toisten ihmisten hyväksyntä ja kunnioitus sekä ennen muuta vapaus, nyt nämä uskovaiset valopäät kuvittelevat voivansa määrätä koko romaniheimon henkilökohtaisista asioista ja ajattelusta

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1373
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      1019
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      969
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      954
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      860
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      859
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      851
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      848
    Aihe