Olisin kysellyt kuinka usein perheillä on tapana vierailla Suomen ulkopuolella, sukulaisia tapaamassa?
VAi käyvätkö sukulaiset täällä?
Entäs te jotka asutte muualla? Kuinka usein tapaatte Suomen sukulaisia?
Meillä on taas vuotuinen Englannin reissu edessä heinäkuussa, välillä harmittaa kun se on sellainen "pakollinen" lomamatka, vaikka appilassa onkin ihan kivaa ja on mukava Englannissa käydä. Joskus vaan tekis mieli muualle...
Mielestäni kuitenkin lapsille on erittäin tärkeää tavata isovanhempiaan!
Sukulaisvierailut
7
836
Vastaukset
- Minä
Ikävä kyllä, minä en uskalla koskaan vierailla lapseni isovanhempien luona (maata en halua nyt kertoa), koska olen nähnyt heidät vain kerran ja se kerta oli hirveä. He tulivat Suomeen ollessani raskaana ja ensinnäkin, he olettivat minun ja mieheni maksavan kaiken. No, maksoimmekin, matkat ja hotellin ja ruuan ynnä muun, vaikka heillä taatusti on enemmän rahaa (ovat rikkaita kotimaassaan). Mutta se mitä sain kuulla, oli täysin uskomatonta. En edes voi ymmärtää heidän motiiviaan. He väittivät minun olevan rasisti, ja etten pidä heistä ym. täysin käsittämätöntä hölönpölyä. Tietysti suutuin, ja sanoin etten halua enää nähdä noita ilkeitä ihmisiä. Myöhemmin, he ovat monesti pyytäneet meitä tulemaan sinne koska haluavat nähdä lapsenlapsensa, mutta kokemukseni jälkeen en voi kuvitellakkaan meneväni sinne, kuulemaan lisää loukkauksia ja kenties vielä jotakin pahempaa. En tiedä, mitä tilanteelle tehdä. Mieheni on tietysti ikävä kyllä heidän puolellaan, ovathan he hänen vanhempiaan. Mutta minä en uskalla olla enää missään tekemisissään heidän kanssaan.
- Jaana
Meillä taas edessä kesäloma Suomessa. Ja sitä lomaa tietysti odotetaan innolla! Kuukausi kotikaupungissa, synnyinkodissa, vanhempien "nurkissa pyörimässä".
Tämä onkin aika monipiippuinen juttu; toisaalta niitä sukulaisia on aina ikävä ja heitä on ihan "pakko" nähdä, mutta toisaalta olisi taas kiva joskus tehdä lomalla jotain muutakin. No meillä nämä lomat ovat tähän mennessä aina menneet siellä kotipuolessa, muutaman päivän reissuja muualle lukuunottamatta.
Ensi kesäksi suunnitellaan koko kesäloman pituista matkaa muualle kuin Suomeen, aika jännä nähdä minkälaiset fiilikset siitä jää sitten mieleen.
Käymme harvoin muulloin kun kesälomalla Suomessa, viime joulun olimme siellä, edellisestä jouluvierailusta olikin kulunut 8 vuotta.- annu
Moi, miten käykö teilläpäin sukulaiset kylässä?
Mekin jätimme kerran Englannin reissun väliin ja anoppi tuli tännepäin.
toivoisin että sitä voisi harrastaa enempi... - Jaana
annu kirjoitti:
Moi, miten käykö teilläpäin sukulaiset kylässä?
Mekin jätimme kerran Englannin reissun väliin ja anoppi tuli tännepäin.
toivoisin että sitä voisi harrastaa enempi...No kyllä meilläkin on vieraita Suomesta käynyt, onneksi! Nyt tosin vanhemmat alkavat olla sen verran iäkkäitä etteivät jaksa matkustaa pitkää matkaa enää niin usein.
Sisarusten kanssa meillä on hyvä systeemi, vietämme viikon joka talvi "puolimatkassa" vuokramökillä. Toimii hyvin!
- joo
Meilläpä onkin aika outu tapaus. Mieheni sisko asuu Amerikassa ja hän käy siellä joka vuosi useamman viikon matkoilla , kun minä jään kotiin töitä tekemään. olisihan se kiva mukaankin päästä , jos sinne on kerran "pakko" mennä, niin luulisi minullekkin heidän upeasta kartanostaan tilaa löytyvän. Tämä sisko tulee myös joka kesä kuukaudeksi perheineen Suomeen , emmekä saa mieheni kanssa sopia mitään kaksinkeskeisiä menoja , koska siskon perhe käy täällä niin harvoin.. minusta koko sukulaisvierailut siinä vaiheessa , kun ne estävät normaalin elämän muilta , ovat ihan perseestä!!
- annu
Taidat osua aika asian ytimeen. Joskus itsekin sortuu siihen ajatteluun että kun joku asuu kaukana, heitä automaattisesti näkee vähemmän. Mutta kun laskeskelee kuinka usein ja paljon näkee/tapaa joitain tuttavia tai sukulaisia samasta kaupungista ja vertaa siihen kuinka paljon kaukana asuvia, voi saldo ollakin positiivinen kaukana asuvien suhteen.
Eipä kai tällaisistä pitäisi stressiä ottaa, mutta nyt olen tyytyväinen kun olemme rajoittaneet Englannin matkan 11 pvään ja ehditään siis viettää muutama päivä Suomen suvessakin ja vaikka ihan kotosalla.
- Muulalta
Nyt on ollut aika tarkalleen jouluna ja kesällä.
Esikoinen syntyi muutama kuukausi sitten eikä ole vieläkään tavannut suomen isovanhempiaan. toivottavasti pian!
Olenkin miettinyt että kuinkahan usein näin tulee olemaan tulevaisuudessa, ja tietysti on tärkeää että lapset tapaa isovanhempiaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759