Miksi uusi Samsung 40" LED-TV haluaa sammuttaa itsensä?

muuten hyvä telkkari

Eli lyhyesti, ostin Samsungin UE40C5105 television. Ongelma, että televisio haluaa sammuttaa itsensä vähintään kerran päivässä. En osaa sanoa onko joka kerta ollut saman aikaa jo päällä vai ei, mutta ainakin 2 tuntia kun on ollut päällä. Siis aktiivisesti katsonut digiboxin kautta, niin yhtäkkiä tulee laatikko "Televisio sammutetaan, jos haluat pitää päällä paina OK." Miksi ihmeessä tämä tulee ja mistä sen saa pois!? Kyseessä ei ole mikään uniajastus, enkä mitään muutakaan järkevää löydä television menu-valikosta. Joten osaisiko joku auttaa? Aika rasittavaa...

15

11767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keriguppi

Niin surkee töllö, että ihan vaan myötätunnosta tyhmää ostajaa kohtaan haluu sammua, toivottavasti lopullisesti.

• muuten hyvä telkkari

Kiitos tarpeellisesta ja järkevästä vastauksesta.

• tv:n asetukset vääri

Minulla Salora teki samaa... sitten poistin tv:n asetuksista automaattisen sammuttamisen silloin kun ei ole signaalia... ja ei sammunut enää itsestään.

Tosin olen kyllä samaa mieltä ensimmäisen vastaajan kanssa...

• dnnfnfn

Onkohan siinä sama juttu kun Sonyis eli Eko tila päällä jollon se sammuttaa sen 4h välein jos sitä ei ota pois päältä

• Ekotoiminne pelastaa

Varoiksi, jos vaikka joku lukee tätä viestiketjua, laitan tännekin: Kuten edellä dnnfnfn vihjaa, Samsungin telkkareissa on myös Eko-toiminne (suomenkielisessä valikossa löytyy Järjestelmä-Ekoratkaisu-Aut.Sammutus), joka aktivoituu, jos TV-toiminteita ei käytetä määriteltyyn aikaan (4h). (Tämä on usen tilanne, kun TV-toiminteita käytetään pääasiallisesti erillisellä digisovittimella (esim kaapeliyhtiön sovitinboksilla.)

(Maltoin tällä kertaa loppuun asti olla mainitsematta mitään tällaisille palstoille aina pesiytyvien raukkaparkojen itsetehostusviestien hölmöydestä. Hyvä minä.)

• Teppo vaan
        Ekotoiminne pelastaa kirjoitti:

Varoiksi, jos vaikka joku lukee tätä viestiketjua, laitan tännekin: Kuten edellä dnnfnfn vihjaa, Samsungin telkkareissa on myös Eko-toiminne (suomenkielisessä valikossa löytyy Järjestelmä-Ekoratkaisu-Aut.Sammutus), joka aktivoituu, jos TV-toiminteita ei käytetä määriteltyyn aikaan (4h). (Tämä on usen tilanne, kun TV-toiminteita käytetään pääasiallisesti erillisellä digisovittimella (esim kaapeliyhtiön sovitinboksilla.)

(Maltoin tällä kertaa loppuun asti olla mainitsematta mitään tällaisille palstoille aina pesiytyvien raukkaparkojen itsetehostusviestien hölmöydestä. Hyvä minä.)

Kiitos vihjeestä!! Näin oli itsellä asetukset kun ihmettelin sammumista välillä. Perkele noita kommetteja kun ei tiedä perkelettäkö sitä pitää päätään aukoa.

• Anonyymi00017
        Ekotoiminne pelastaa kirjoitti:

Kiitos vinkistä, olen etsinyt monta kertaa ratkaisua tuohon 4h ongelmaan, nyt löysin ratkaisun, kiitos!!

• kiitollinen

Kiitos, nämä vinkit auttoivat minuakin

• Sammuu ennen minua

Minulla on tässä televisio tietokoneen näyttönä, jonka automaattinen sammutus on piilotettu ovelasti "Kerta"-valikkoon. Yleensähän se on "asetukset" tms. , josta virransäästö löytyy. Tässä televisiossa on kolme vaihtoehtoa, 3H, 4H tai pois päältä. Kotona olevassa televisiosa voi valita sammutusajan 0, 1-6h. Jos valitsee 0, niin sammutus ei toimi. Sitten minulla on mökillä vanha televisio, joka sammuu, kun tv-signaali digiboksista loppuu. Eli digiboksista vain virta pois ja kohta telkkari sammuu.

• facepalm...

v.t.n idiootti se on sitä varten että jos vaikka nukahdat niin se sammuu itsestään. ja sen ajan saa vaihdettua asetuksista

• jorkke100

UUUUNOOOO....

• Anonyymi

Vitun idiootti. Kenelle se kuuluu jos haluaa nukkua tv päällä vitun köyhä. Haluan että tv on päällä kunnes sammutan sen itse

• Philipsissä---

Philipsissä pisin aika 240 min mitä suostuu olemaan päällä sen pitempää ei valikoista löydy

• Anonyymi

Asetuksella 0 min ei sammu enää

• Anonyymi00018

"Philipsissä pisin aika 240 min mitä suostuu olemaan päällä sen pitempää ei valikoista löydy"

Sama juttu itselläni! Valikosta ei löydy lainkaan vaihtoehtoa ÄLÄ SAMMUTA KOSKAAN. Tosin Philipsini verkosta löytyvässä käyttöohjeessa tällainenkin vaihtoehto on, ja siitä on oikein kuvakin asiaa havainnollistamassa. Valitettavasti television valikot ovat aiv an toisenlaiset.

Tosin aika harvoin tulee pidettyä televisiota päällä yli neljä tuntia siten, etten koske mihinkään kaukosäätimen näppäimeen, joten ongelma on pieni.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      137
      3264
    2. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      71
      2880
    3. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      36
      2259
    4. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      111
      2180
    5. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      132
      2033
    6. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      47
      1991
    7. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      12
      1396
    8. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1205
    9. Kristinoppi ja vähäkatekismus:

Luther Lapsikasteesta: "Mitä kaste antaa eli hyödyttää? Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemas
      Luterilaisuus
      67
      1014
    10. Voiko kaivattu olla liian vanha?

Tai muuten huonokuntoinen...
      Ikävä
      120
      959
    Aihe