Espoossa yleisessä virkistyspuistossa idiootti pitää typistettyä räyhäävää dobermannia vapaana eikä suostu ottamaan kiinni, vaikka käsketään. Sanoo vaan: Älä valita, ei se tee mitään!
Olisin soittanut poliisit, muttei ollut kännyä mukana. Olen nähnyt tyypin ennenkin vapaan olevan dobberin kanssa. Jatkossa kuljen vain teräaseiden kanssa koiriani ulkoiluttamassa.
Kaksi vuotta sitten juuri samanlainen typistetty dobberi Herttoniemen koirapuistossa laittoi pienen koirani lähes kappaleiksi. Omistaja antoi väärän puhelinnumeron ja eläinlääkärilaskut (monta sataa) jäivät itse maksettaviksi.
Miksi koirat pitää vielä olla typistettyjä (myös korvat)? Ovatko koirat teille vain munan jatke? Tiedän, että dobermannit ovat ihania koiria oikeassa kodissa, mutta miksi kaikenlaiset kahjot ottavat juuri dobberin?
Räyhäävä dobberi vapaana
3
177
Vastaukset
- Mä pelkään kans
Kerro nyt missä päin Espoota, että muutkin osaa varoa!
- dobberiemäntä
Siksi otan dobermannin, että se on kärsivällinen perhekoira, loistava harrastuskumppani ja viihtyy toisten koirien seurassa. Omistajasta dobberin tuleva luonne tietysti myös riippuu ja yksilöitä on joka lähtöön.
- .
Koirien pitää olla (joissain maissa) typistettyjä koska lainsäädäntö mahdollistaa rodun alkuperäisen rotumääritelmän noudattamisen.
Dobermann on alunperin typistetty ja niin kauan kuin typistäminen on maailmalla sallittua. minä tulen ostamaan omani sellaisena, koska pidän typistettyä kauniimpana kuin luppaa. Muistakaa että typistäminen ei tee koirasta vihaista.
Tosin asun maalla ja koirani on täälläkin vapaana vain aidatulla pihallani, enkä ymmärrä miksei sitä voi ottaa kiinni jos ihmiset pyytävät, vaikka se ei mitään tekisikään.
Siinä kyllä tuomitsen omistajan. Olisi tälläisella idiootilla minkä rotuinen koira tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798