Erasmus vaihto ja matkavakuutus

Pete244

Hei! vuodeksi lähdössä Eurooppaan vaihtoon. Mistäs porukka on saannu edullisimmat vakuutustarjoukset. Kyselin jo Tapiolasta niin ois ollu 10kk:lle jotain 500€

8

4023

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erasmus-vierailija

Hei Pete244, jos olet 15-25 vuotias, niin silloin vakuutukseksi kannattaa hankkia Op Pohjolan Easy vakuutus, vuosimaksu noin 150e, siihen sisältyy kotivakuutus, tapaturmavakuutus, matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus. :)

• ölk

Vaan ei taida olla vakuutukset voimassa, jos on 10 kk ulkomailla.

• Pete244

Tosiaan kävin tänään pohjolasta kyselee ja halvimmaksi tuli IF-yhtiö... pikkasen päälle 200€

• osna

Mihinkäs sinä sen vakutuksen tarvitset? Hanki KELA:sta se yleiseurooppalainen sairausvakuutuskortti. Tai hae sieltä KELA:sta se sellainen todistus, jolla saat isäntämaastasi vakuutuskortin. Ainakin Saksassa toimii ihan hyvin.

• tfdtwtewtw

Itse en ottanut mitään vakuutusta Erasmus-vaihtoa varten, eli tein kuten tuossa neuvottiin ja otin Kelan eurooppalaisen sv-kortin. Oikeastaan se erillinen vakuutus on välttämätön vasta silloin, kun lähdetään Euroopan ulkopuolelle.

• Pete244

Meinaatko jos oisit telonnut ittes, että ois tullu halvemmaks maksella päivämaksuja sairaalassa, ku ei se hoito oo ilmaista sillä eurooppalaisella sv-kortilla. Kyllä se sairaalareissu tulee kalliiks Suomessakin jos ei oo vakuutuksia... ambulanssilla jos lähet-->peritään maksu, hoitomaksut, vuodemaksut yms.

• jäyjo

lähivakuutus 7€/kk, ei kyllä kata sekään ku 3kk yhtä mittasta matkustelua niinkun ei mikään muukaan pulju

• ena

Tähän mennessä halvin löytämäni on ollu lähivakuutus, jossa perus nuorisovakuutus 77,90€ kattaa 3kk oleskelun ja jos käy välillä 14 päivää kotona alkaa vakuutus taas alusta. Joutuisin itse luultavasti ostamaan 3 lisäkuukautta joulu, huhti ja toukokuulle. Tosin suosittelivat suoraan 6 lisäkuukauden ostamista varalta ja sitten saisi ylimääräiset maksut takaisin jos käy välillä kotona. 6 lisäkuukautta makso 200€ ja tarvittaessa matkatavaravakuutukset vielä 100€ päälle.

Pitää ehkä vielä olla tuonne ifille yhteydessä, jos siellä vaikka oliskin edullisinta. Oon lähdössä Ranskaan ja uskon että siellä paikallinen byrokratia vaatii todistuksen kaikesta mahdollisesta ja siksi ehkä paras varalta vakuuttaa itsensä kunnolla koko vaihdon ajaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe