silja serenade - sillä lailla juurikin

matkustaja98753

Voisitteko kertoa hieman laivasta ? (: Esim. onko siisti laiva ja millainen laiva on muutenkin.. ja ei tarvitse tulla kertomaan että tietoa löytyy netistä, sillä haluan kuulla ihan ihmisten mielipiteitä.

30

2093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja.

Mitä kalliimpi hytti, sitä siistimpi. Samoin kallis hytti tuo parempaa palvelua.

Ala-arvoisia laivoja ei Suomen ja Ruotsin välillä seilaakaan. Kaikki saavat osapuilleen saman arvosanan.

• Ei valitettavasti sa

Kallis hytti tuo tosiaan parempaa palvelua, ainakin Tallinksiljalla eron huomaa selvästi. Tällekin palstalle yleensä kirjoittelevat Commodore- ja sviittimatkustajat, jotka kehuvat palvelua. Itse olen matkustanut tavallisesa ikkunallisessa seaside-hytissä ja palvelussa ei ollut kehumista. Kassat ovat olleet ynseitä ja aamupalabuffetista jäi niin paha mieli että ei koskaan enää ...

Serenadella ei silti ole aivan niin paljon ulkomaalalisia töissä kuin Symphonyllä, jossa palvelua ei saa edes kunnolla suomeksi. Symphonyllä on hyttien kylpyhuoneet siivottu huonosti (yök!) ja ruokasalissa on saanut tiuskimista.

Jos tähän tulee vastausta että mitäs menit buffettiin, mene a la carteen ja hienoihin ravintoloihin, eikä kannata mennä tavalliseen ikkunahyttiin vaan ota sviitti, niin sen voi sitten jokainen tulkita vastauksesta että mitä arki onkaan. Suurin osa hyteistä on tavallisia ja laivassa on vaan yksi sviitti.

• Netistä löytyy ....

mm. tämän suomi24:n laivamatkat ja risteilyt keskusteluja taakse kelaamalla löydät useita ko. laivaan liittyviä keskusteluja.

Turha laiskuus vain pois ja hakemaan tuloksia.
      Ihmisten mielipiteitä löytyy myös netistä, moninaisia keskustelupalstoja.

Tuossakin on hyvä foorumi josta asiasta ihmisten netissä käytyjä keskusteluja:
      www.maritimeforum.fi
      Huomattavasti laadukkaampi, asiantuntevampi kylläkin kuin tämä suomi24.fi!

• Silja Serenade

Silja Serenade on ns. Promenade-laiva kuten esim juuri Suomesta valmistuneet Oasis-laivatkin. Tietenkin pienemmässä mittakaavassa vain. Eli laivassa on pituussuunnassa pitkä ja korkea (kuuden kannen verran) avara kävelykatu, jonka varrella on suurin osa laivan ravintoloista ja kaupoista.

Sere on minusta erittäin siistissä kunnossa. Laivan lattiamatot on hiljan uusittu mikä tietenkin tuo sisäilmaan puhtautta. Myös Promenade-hyttien ikkuna syvänteiden päälliset on puhtaat ja pölystä vapaat. Ihasn hohtavat valkoisuuttaan.

Laivan Aurinko-kansi on näin kesäisin tietenkin parhaimmillaan. Serenadessa kansi tilat ovat hyvät, koska laiva on kanneltaan tasainen ja avara. Koko sivut ja peräosa ovat laajat. Pari viikkoa sitten kun lähdimme Tukholmasta niin olimme kuusi tuntia kannellla kun laivan korkeuden ansiosta näkymät ovat niin hienot sieltä.

Laivan katolla on suojattu lasiseinäinen Moonlight-Promenade, josta on korkea näkymä alas Promenadelle.

Mielestäni Serenaden, kuten Symmphonynkin ovat nimittäin sisarlaivoja, ravintola tarjonta on monipuolinen kattaen perinteiset Buffet-pöydät ja ala cartet ja lisäksi kalaravintola ja pihviravintola.

Ohjelmaa on pitkin iltaa paljon. Promenadella on sen korkeuden suomien mahdollisuuksien ansiosta aina ilma-akrobatiaa trapetsitemppuja tai muuta kiipeilyä.

Serenade on Suomen Lipun alla ja henkilökunta on lähes tyystin suomalaista. Samoin kyllä Symphonylläkin on voittopuolisesti suomalainen henkilökunta vaikka se purjehtiikin Ruotsin Lipun alla.

Kaupat ovat mielestäni hyvin varustettuja nimenomaan jos haluaa jotain hiukan erilaista kuin HM tyyliä.

• Commodore Class

Kiinnitin erityistä huomiota vastauksessa matkustaja98753 kysymykseen, että aluksen kokolattiamatot olisi vaihdettu.
        Ainakaan "kuuluisia" porrashuoneiden ja edes Commodore -hyttikäytävän kokolattiamattoja ei vaihdettu ainakaan viimeisimmän (syksyn 2010) telakoinnin yhteydessä, vai lieneekö asia jälkeenpäin muuttunut?

• siljasere

Jos Helsingistä lähdet risteilylle niin ehdottomasti kannattaa valita Silja Serenade (tai Silja Symphony). Kokemukseni tuolta laivalta ovat vain positiivisia. Korkea ja pitkää kävelykatua Promenadea on kiva vain tallustaa edes takaisin ja kuunnella flyygelin hienoja sointuja tai pysähtyä viini baariin juomaan lasin kuohahtavaa samalla katsellessa ihmisten vilinää ja iloisia kasvoja.

Jos vain varaa on niin kannattaa ehdottomasti mennä Commodore-luokan hyttiin! Hintaan sisältyy hieno tilava huone, yksityissaunat joista suora näky merelle, vain Commodore-luokan asiakkaille oleva Commodore lounge joka sijaitsee laival keulassa kannella 10 ja sieltä avautuu näkymä merelle suurista ikkunoista, loungesta saa myös ilmaiseksi pientä suolaista huikopalaa, erilaisia kahveja, hedelmiä, makeita herkkuja ja baarista maksullisia juomia, voit myös vuokrata elokuvan tai xbox pelin. Aika vierähtää Loungessa leppoisasti! Muihin hyttiluokkiin ei tälläisiä mukavuuksia kuullu mutta oli kyseessä mikä tahansa hytti niin ovat ne siistejä ja hiljattain uusittujakin. Jos haluat jotain erillaista kuin tavallisen merelle päin olevan hytin niin ota ihmeessä Promenade-luokan hytti ja seuraa suoraan aitio paikalta ihmismassan vilinää.

Serenadeen ja Symphonylla oli keväällä New York teema ja siitä on jätetty joitakin ''elementtejä'' laivaan. Esim. entinen vähän kulahtanut Club Bali laivan korkeimmalla kannella numero 13 (merkitään laivan hisseissä ja muualla tähti kuviolla) on nyt uusittu New York club&lounge:ksi. Nyt kun astuu hissistä ulos on edessäsi uusi moderni New Yorkin mukaan sisustettu baari ja yökerho. Päivemmällä ennen kuin bileet alkaa on mukava poiketa sinne ottaa lasillinen jotai hyvää juotavaa ja istahtaa loungen puolelle katselemaan maisemia ja aavaa merta. New York club&loungesta maisemat avautuvat joka suuntaan.

Nyt kun kesä on kannattaa ehdottomasti nauttia aurinkokannesta! Sinne on mukava mennä ottamaan aurinkoa kumppanin kanssa tai muuten vaan istuskelemaan.

Ravintola tarjonta on erittäin hyvä. Laivalla ei usein sää kovin hyvälaatuisia pihvejä mutta Serenadella ja Symphonylla olen yllättynyt monesti pihvin hyvästä laadusta! Laivoilla on myös maailman kuulu ja hyvin suosittu kalaravintola happy lobster jos sinne suuntaudut kannattaa mennä ajoissa sillä vapaita pöytiä ei illan aikana löydy montaa. Listalta kannattaa tilata ravintolan suosituimman annoksen.

Laivan tanssibaari on joidenkin mielestä vähän kulahtanut mutta minusta se on edelleen hieno ja yhtä upea kuin se on ollutkin nämä 20 vuotta. Tokin sitä voisi uusia uuteen uskoon.

Ostosmahdollisuudet ovat hyvät ja laivalta löytyy kaiken näköistä kippoa, kuppia, huivia, alkoholia, vaatteita ja hajusteita.

Toivottavasti tästä oli apua !!! :)

• siljasere

jopas tuohon tuli kirjoitus virheitä mutta toivottavasti nyt ymmärrät :)

• siljasere
        siljasere kirjoitti:

jopas tuohon tuli kirjoitus virheitä mutta toivottavasti nyt ymmärrät :)

*KIRJOITUSVIRHEITÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tämä oli sitten mun viimeinen viesti etten nolaa itteäni enempää !! :DD

toki kysy jos on kysyttävää :)

• Siedän jos maksetaan

On se promenadi ihan ok, jos tykkää Itäkeskuksesta ja kauppakeskuksista muutenkin. Ihan kaikille se ei kyllä edusta taivasta. Serenaden buffet-ravintolassa on tylyä henkilökuntaa, joka on kohdellut minua ja ystävääni huonosti, joten en yleensä mene vapaaehtoisesti k.o. paikkaan kun siitä on niin ikävä muisto. Työmatkalla toki tulee käytyä Serenadella, koska siinä on isot konferenssitilat niin siellä pidetään työpalavereja. Silloin se pitää vaan kestää ja ajatella että tästähän meille maksetaan.

• paljon matkusteleva

Maailmassa on yhtä paljon mielipiteitä kuin ihmisiä mutta kuitenkin tuohon ylempään viitaten mitä olen saanut aina buffetissa hyvää palvelua ja henkilökunta ei ole toistaiseksi ollut tylyä ja minulle ei promenadesta tule mieleen itäkeskus eikä mikään muukaan ostoskeskus ja se ketä sitä ostoskeskusmaiseksi kutsuu ei varmaan itse ole ikinä käynyt ostoskeskuksessa koska promenade ei muistuta ainakaan minusta minkäänlaista ostoskeskusta vaan pikemminkin jonkun kaupungin kävelykatua kahviloineen ja kauppoineen joten minulle silja kyllä , viking ei

• Monasti matkaava

"jonkun kaupungin kävelykatua ..."
        Kannattaako sitten edes lähteä merelle jos on merta tärkeämpi asia kaupunki omainen kävelykatu. Kyllähän laivalla ollessa enemmän ja mielummin katselee merelle ....maailman kauneimmaksi sanottua saaristoa katselemaan!

Vikingillä tuo on huomioitu

Kävelykatua voin ihailla päivittäin, ei tarvitse läteä prome-lautoille sen vuoksi, voi lähteä merelle meren vuoksi ja aluksille joissa tuo mahdollisuus on

• Matkustusfriikki
        Monasti matkaava kirjoitti:

"jonkun kaupungin kävelykatua ..."
        Kannattaako sitten edes lähteä merelle jos on merta tärkeämpi asia kaupunki omainen kävelykatu. Kyllähän laivalla ollessa enemmän ja mielummin katselee merelle ....maailman kauneimmaksi sanottua saaristoa katselemaan!

Vikingillä tuo on huomioitu

Kävelykatua voin ihailla päivittäin, ei tarvitse läteä prome-lautoille sen vuoksi, voi lähteä merelle meren vuoksi ja aluksille joissa tuo mahdollisuus on

Et ole tainnut huomata promen ja normaalin kävelykadun eroa sillä minusta prome on rakennettu laivan sisään ja se kelluu kun taas normaali kävelykatu on rakennettu jykevästi maahan............................................................. ''Vikingillä tuo huomioitu'' otetaanpa yksinkertainen vertaus ja silmäillään Silja Serenadea ja vikingil gabriellaa, huomaathan kuinka paljon isompi sere on ja kuinka paljon enemmän siinä on ikkunoita? Huomaathan että seren promen päästä avautuu suuri ikkuna MERELLE päin, huomaathan että seren jokaisesta ravintolasta on näkyvyys merelle, huomaathan että seren keulassa kannella 8 on front bar josta voi seurata tätä KAUNEINTA saaristoa aitiopaikalta, huomaathan että seren aurinkokansi on huomattavasti suurempi kuin gabriellan, huomaathan että seren aurinkokannella on myös moonlight promenade käytävä joista suora näkyvyys merelle, huomaathan että entisestä club balista ja nykyisestä new york club&loungesta on suora näkyvyys joka suuntaan ja SINNE MERELLE...... gabriellalla on se yksi pieni käytävä josta näkyvyys merelle puhumattakaan mariellasta tai muista purkeista................

• Kaksi kävelykatua
        Matkustusfriikki kirjoitti:

Et ole tainnut huomata promen ja normaalin kävelykadun eroa sillä minusta prome on rakennettu laivan sisään ja se kelluu kun taas normaali kävelykatu on rakennettu jykevästi maahan............................................................. ''Vikingillä tuo huomioitu'' otetaanpa yksinkertainen vertaus ja silmäillään Silja Serenadea ja vikingil gabriellaa, huomaathan kuinka paljon isompi sere on ja kuinka paljon enemmän siinä on ikkunoita? Huomaathan että seren promen päästä avautuu suuri ikkuna MERELLE päin, huomaathan että seren jokaisesta ravintolasta on näkyvyys merelle, huomaathan että seren keulassa kannella 8 on front bar josta voi seurata tätä KAUNEINTA saaristoa aitiopaikalta, huomaathan että seren aurinkokansi on huomattavasti suurempi kuin gabriellan, huomaathan että seren aurinkokannella on myös moonlight promenade käytävä joista suora näkyvyys merelle, huomaathan että entisestä club balista ja nykyisestä new york club&loungesta on suora näkyvyys joka suuntaan ja SINNE MERELLE...... gabriellalla on se yksi pieni käytävä josta näkyvyys merelle puhumattakaan mariellasta tai muista purkeista................

kaksi eri materiaalille rakennettua kävelykatua, kummatkin on voitu kattaa.
        Miten ne eroavat toisistaan, ne ovat eri paikossa

Mitä se aurinko kannen koko vaikuttaa näkyvyyteen, kummassakin laivassa se on ylimmällä kannella, vai onko egosi kohdannut kolhuja ja tarvitset ylimääräistä tilaa sen korjaamiseksi?

Taisi osua pahastikin kun aloit moisen vuodatuksen?

• Naurattaa XD)))

Siis mitä tämä SIlja-uskovainen taas kirjoittelee? Ettäkö promenade muistuttaa jonkun kauungin kävelykatua :))?? XD

Tuohon voisi sanoa että joka tuollaista väittää, ei ole koskaan kaupunissa käynytkään vaan Turussa pelkästään.

• monasti matkaava

Kyllähän minä ymmärsin.

Rajoitettu näköala merelle, serellä on vain vähemmän noita ikkunoita merelle, kyllä ravintoloista löytyy joka aluksekselta ...

ymmärsin siis tosi hyvin, SINÄ ET !!!

Laivan koolla ei ole merkitystä merelle näkemisessä,
      vaan miten se on toteutettu!

• siljaviking

herranjestas aina kun näitä keskusteluja lukee niin näissä on joitakin väittelyitä :o .. no kuitenkin vastaisin tuohon kirjoittajan kysymykseen yksinkertaisesti ja selvästi ja PELKÄSTÄÄN OMIEN KOKEMUKSIENI POHJALTA NIIN ÄLKÄÄ MINULLE TULKO AUKOMAAN PÄÄTÄ ! no niin kuitenkin minä olen aina matkustanut Siljalla ja hyvin harvoin Viikkarilla vaikka voisihan sitä vaihteeksi kokeilla mutta minua ne laivat ei oikein vedä puoleen ja kun se prome se on vaan jotain mitä ei voi ohittaa. Minulla on myös karmeita kokemuksia Viikkarilta mutta tietty vain yksittäisiä; Olin päättänyt lähteä Turusta vaihteeksi viikkarilla enkä Siljalla ystävieni kanssa. No astuimme laivaan ja sieraimiini lemahti suunnaton virtsan haju. Se ei vain ollut aulassa vaan kun pääsimme kerrokseen 6 jossa hyttimme sijaitsi sama virtsan haju oli siellä ja myös hytissämme. Valitimme asiasta infoon ja he sanoivat että tilannetta korjataan, mutta en sitten loppujen lopuksi tiedä lähtikö se haju sieltä vai tottuiko vain nenäni siihen.

Tuon jälkeen olen vain kerran matkustanut viikkarilla ja sekin vain ylityksenä Ruotsiin niin otimme kaikkein halvimman hytin ja TAAS kun astuimme hissistä ulos kerrokseemmee pistävä virtsan haju tunkeutui nenääni....

Olen koko lyhykäisen elämäni matkustanut Siljalla ja en ole kertaakaan törmännyt virtsan hajuisiin käytäviin joten minun valintani on aina Silja!

Mutta kuitenkin verratakseni esim sereä ja mariellaa päädyin siihen tulokseen että seren tilat ovat avarampia ja monipuolisempia esim. ravintolatarjonta on serellä hyvä ja mariellalla hieman kehnompi. Samaan päädyin myös baarivalikoimassa ja yökerhon laadukkuudessa.

Joten minä kannatan ehdottomasti Siljaa :)

JA HYVÄÄÄ MATKAA SINULLE !!!! :)

• Vitsiäkö väänsit?

Valitettavasti vain silja line on AS Tallink grupp:n markkinointi termi jota se käyttää ryhmään (Grupp) kuuluvan tallinksiljan markkinoinnissa reiteillään suomesta ruotsiin.

Ehkä et ole uskaltanut ottaa silja-lappuja pois silmiltäsi nähdäksesi totuuden?

• väänsinkö?

ehkä on parempi vain että on ne silja-laput silmillä niin ei tule samoja ongelmia kun teillä.........................

• Hölmöläinen.

Kuinka aikaisin olympiaterminaalille kannattaisi saapua, mikäli haluaa, ettei terminaalin odotustilaan ole ehtinyt kertyä innokkaita jonottelijoita, jotka haluaisivat nousta laivaan niin nopeasti kuin mahdollista?

Itse ajattelin saapua terminaalille jo kello 13:00, mutta lieneekö tuo aika olevan ”turhan aikainen”, kun alukseen pääsen kello 15:00, kun matkaan Commdoressa?

• vastaajahölmöläinen

Kun matkustat Commodore luokassa laivaan pääsee jo ennen kello 15.00 me itse saavuimme viime kerralla 14.00 ja pääsimme suoraan kävelemään jonon ohitse laivaan ja jos olet kulta asiakas niin käytä ihmeessä club one gold tiskiä!

• Hölmöläinen.
        vastaajahölmöläinen kirjoitti:

Kun matkustat Commodore luokassa laivaan pääsee jo ennen kello 15.00 me itse saavuimme viime kerralla 14.00 ja pääsimme suoraan kävelemään jonon ohitse laivaan ja jos olet kulta asiakas niin käytä ihmeessä club one gold tiskiä!

Voihan sitä erillistä lähtöselvityspistettä käyttää muutkin kuin Club One Gold-tasolla olveat, Wine&Dine -risteilyn ostaneet sekä Commodore- ja Sviitti-hyttiluokkienmatkustajat, mikäli olen oikein ymmärtänyt?

• Outo.

Matkasin viikolla Silja Serenadella Päivä Tukholmassa -risteilyn Helsingistä ja hämmästykseni Olympiaterminaalissa näin, että lipputarkastusporttien jälkeen oli rakennettu lasiovet, jotka johtavat "lasiputkien" kautta alukseen.
      Täten kysyisinkin, että milloin moiset ovet siihen pieneen nurkkaan on ängetty?: D

Havahduin myös siihen, että nykyisin Commodore- ja Sviitti-hyttiluokkien matkustajat lasketaan alukseen ns. inva-portista, eikä enää portista, josta tullaan pois.
      Milloin tämäkin on muuttunut? – Edellisestä Commodore-matkasta on kylläkin ehtinyt jo vierähtää tovi.. :D

• Aivoinvat

Ehkä Tallinkilla on huomattu että heidän Commodore-matkustajat on aivoinvalideja ja siksi heidän kuuluu kulkea inva-portista :-)

• Jebou!

Silja Serenade aivan huippu laiva niinkuin Symhonykin. Uusitut yökerhot aivan todella hienot ja muutenli kaivat siistejä ja mukavia!
      Suosittelen näitä kahta todellaki suuresti.
      Itse olen lähdössä elokuun lopulla reissuun :)

Reissuun siis!

• Lisäys

Ja lisään vielä että hyttimeillä pn promenade ja se on mun lemppari näistä ns.halvoista hyteistä Ja olen ollut todella tyytyväinen tähän hyttiin. Saa katsella ihmisiä promenadella ja yksityisyyttä kaipaava saa verhot eteen jos ei tykkää katsella ihmisiä.

• nudtigraioeåjwqur

I

• haiskahtaa hieman?
        nudtigraioeåjwqur kirjoitti:

I

Olikohan tää kommentoija tallink siljan johtajistosta peräisin!

• SiljaLine

Silja Serenadella seikkailtu 20 vuotta ja edelleen on joka kerta yhtä mukava päästä reissun päälle. Henkilökunta on ystävällistä ja mukavaa, hytit mun mielestä siistit, uusitut tilat hienot ja muutenkin. Suosittelen! :)

Ps Tässä vaiheessa ei ole edes mitään "Silja Line" - lappuja silmillä. Toiset viihtyy paremmin Siljalla ja toiset Viking Linellä. Se on pitkälti makuasia mistä tykkää. Itse koen Siljan (ja se on mulle Silja Line eikä Tallink Silja!) mukavampana ja miellyttävämpänä kuin Viking Linen. Siljalla (Tukholman reitillä) rauhallisempaa, Vikingillä jotenkin tunkkaista ja känniläisiä puolet enemmän. Se on mun näkökanta, siksi en enää Vikingillä matkusta.

• Näin se on nähtävä

"se on pitkälti makuasia mistä tykkää"

Pitää paikkansa, jotkut haluavat elää menneisyydessä,
        eivätkä halua katsoa nykyisyyttä silmiin

• Tänäänkin taas!
        Näin se on nähtävä kirjoitti:

"se on pitkälti makuasia mistä tykkää"

Pitää paikkansa, jotkut haluavat elää menneisyydessä,
        eivätkä halua katsoa nykyisyyttä silmiin

Tänään uutisoitiin avauksessa mainitun aluksen ongelmista tuulen vuoksi.
        Uutisoitiin tallink siljan silja serenaden olevan ongelmissa tuulen vuoksi,
        silja linesta ei ollut mitään mainintaa.
        Jotkut vain haluavat elää menneisyydessä, tässä se tuli taas hyvin selväksi nimimerkki "SiljaLine" poratessa ajasta jota ei enää takaisin tule saamaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe