Hyvä hotelli ihan keskustassa, lähellä ostoksia?

suosittele!

Osaako kukaan suositella hyvää keskitason hotellia Berliinin keskustasta? Käsitykseni mukaan Berliini Euroopan suurimpia kauounkeja ja näitä "keskustoja" on varmaan monta" , mutta lähellä saisi olla hyviä ostospaikkoja (katuja, ostoskeskuksia) ja hyvät yhteydet Berliinin "perus"nähtävyyksiin. Hotelleja löytyy netistä hirveästi ja onkin erittäin hankalaa valita. Eli haussa hotelli keskeisesltä paikalta. Kiitos jos joku kokeneempi Berliininmatkaaja/paikallinen osaisi auttaa :)

13

7477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadeve

      Neljän tähden hotelli Golden Tulip Berlin hotel Hamburg on keskeisellä paikalla. 2hh vain 62€. Tavaratalo KaDeVe on parin korttelin päässä..

    • Berliininkesä

      Olin toukokuussa Berliinissä. Asuin Hotel Exelsiorissa. Siisti hotelli Hyvä aamupala. n. 400m kauppakaduista. U-bahn ja S-bahn asema Zoologishe Garten 300 m päässä. Asemalta lähtee myös bussit 100 ja 200, joilla pääsee kätevästi lähes kaikkiin nähtävyyksiin. Kannattaa ostaa Berlin Welcomecard, voi matkustaa metrolla ja busseilla niin paljon kuin haluaa j a esim museosaaren museoihin vapaa pääsy.

    • ElinaL88

      Hei! Parin viikon päästä menossa berliiniin, olisiko jollain vielä suositella hotellia, minne alueella kannattaa suunnata ym?

      • Basta

        Potsdamer Plazin tienoo on ihan passeli myös, itse viihdyimme Scandicissa josta vain minuutti u-bahnille ja kävellen 2 minuuttia Sony-centeriin yms.


    • reissupelle

      Tässä vaiheessa edullisimmat hotellit on jo varattu. Onneksi Berliini on edullinen kaupunki majoittua joten vararikkoon ei silti joudu. Berliinissä on tavallaan kolme keskustaa eli Länsi-Berliinin keskusta Kürfurstendam alueella. Uusi uljas monumentaalikeskusta sekä vanhan Itä-Berliinin Alexsanderplaz. Tältä akselilta kun valitsee hotellin niin aina jotain löytyy ja julkinen liikenne kuljettaa näppärästi.

      Jos matkaajan s-vuosi on -88 niin minä olen jo liian vanha arvioimaan hyviä menomestoja :-)

    • Motskarimimmi1

      Olin Berliinissä hotellissa ASTORIA am Ku´damm,perushotelli, perusaamiainen (ruisleipää jes, ei tarvinnut vaaleaa leipää syödä), sijainti loistava, metro,bussit, ruokakauppa viinoineen ja viinineen, Ku´damm lähellä kuten eläintarha, jossa myös aikuisille katsottavaa.
      Ostospaikkoja valtavasti, kosmetiikka halpaa jos käy DM;llä tai Rossman,illa, ostin ammeeseen suoloja, naamioita, tehotippoja, todella halpoja.
      Joten kiva paikka. Maaliskuussa oli kylmä tuuli ja lumi maassa.

    • onnistunut matka

      Itäberliini halvempi kuin länsi. Itse olimme länsiberliinissä Heidelberghotellissa, se on kävelymatkan päässä eläintarhasta.
      Kiva perhehotelli ja hyvä taso, melko edullinen.

    • HikiLeaks

      Park Inn Alexanderplazilla majoitti ****-tasolla a 75e/yö. Aamupala tosin piti maksaa erikseen 19e/pala, tosi tasokas. Pahin puute olis, että wlaniin ei päässyyt millään, tai ei ainakaan ilman tuhtia rahatukkua. Netti os saksalaisille vielä sen verran outo kapistus, että siitä pitää erikseen maksaa.

    • Ku'damm

      Pari vuotta sitten oltiin vaimon kanssa tässä hotellissa:

      http://www.comeinn-berlin.de/

      Kohtuullisen tasoinen ja -hintainen hotelli, Kurfürstendammin liikkeet lähellä. Ainakin yksi Tegelin busseista kulkee vierestä.

      • Berliini again

        Itse olen menossa heinäkuussa 2013 Berliiniin neljäksi yöksi ja hotelliksi varattu pitkän etsimisen jälkeen juuri hotelli Come Inn. Se on aivan Kurfürstendamm'in varrella, mikä on Berliinin yksi pääostoskatu (pituutta muistaakseni 4 km).

        Olen käynyt Berliinissä ensimmäistä kertaa silloin, kun muuri vielä oli pystyssä 80-luvulla ja nyt on mahtavaa tutustua uudestaan paikkoihin.

        Come Inn sain yhden hengen huoneen 50 % alennuksella erään tunnetun hotellivaraussivuston kautta helmikuussa. Tekee 40 € yöltä, halpaa. Berliinissä on erittäin kova kilpailu hotelliasiakkaista.


      • joku vaan

        Varmaankin varsin hyvä hotelli, mutta ainakin pikaisesti katsottuna näyttää siltä että hyviä julkisen liikenteen pysäkkejä ei ole aivan vieressä. Lähin metropysäkki on 300 metrin päässä oleva Adenauerplatz, josta kulkee u7-linja. Sieltä on kuitenkin melko haasteellista matkata Mitten pelipaikoille Potsdamerplazille, Alexandeplazille jne.

        Juuri äsken kävin ensimmäistä kertaa Berliinissä ja hotelliksi meillä valikoitui Aldea Novum Berlin. Hotellin sijainti oli erinomainen meille. U2-linjan pysäkki oli sadan metrin päässä ja U1-linja oli reilun 300 metrin päässä. Molempiin oli helppo kävellä ja linjoja hyötykäyttämällä pääsi kaikkialle meitä kiinnostaviin paikkoihin.


    • 45 kertaa Berliiniss

      Minun suosikkihotellit on tässä:

      1. Hotel Sorat Ambassador - länsikeskustassa KDW:n vieressä sijaitseva *** nostalgiahotelli, jossa alueen paras aamupala, kuohuviinä aamiaisbuffassa. Edusti joskus derkuille suurta länsimaista luksusta. Halvimmat huoneet on vähän liian retroja, bisneshuoneet on entisöity siisteiksi. Ilmainen netti, joka toimii hyvin.
      2. Hotel Park Inn Radisson - korkea **** tornihotelli itäkeskustassa Alexanderplazilla, kattoterassilta näkymät yli koko kaupungin länsikeskustaan asti, ylimmät kerrokset oli jokus siksi kielletty itäblokin asukkailta. Alimpien kerrosten huoneita saa joskus tarjoushintaan, kannattaa ostaa. Yläkerrokset kalliimpia. Netti maksaa n. 15 e/päivä.
      3. Astoria - länsikeskustassa sijaitseva yksityinen *** perushotelli, jossa hyvä hinta/laatu. Sporttinen ja vuokraa pyöriä. Sama omistaja kuin *** Plaza-hotellilla ja Knese-ravintolalla, jotka on myös hyviä.

      Näiden lisäksi olen ollut n. 10 muussa eri hotellissa, jotka ei ole sytyttäneet.

      Joku täällä väitti, että itäkeskusta on halvempi kuin länsikeskusta. Joskus oli, ei enää. Nyt on toisin päin: historiallinen keskusta itäpuolella on luksusaluetta. länsikeskusta Ku dammin tienoilla on turistialuetta ja lähellä, esim. Kantstarassella on paljon hyvinkin edullisia majoitusvaihtoehtoja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe