Haluaisin harrastaa airsoftia.

Epätoivoinen.

niin "haluaisin" mutta minulla on monta estettä...

-Äiti: ei anna harrastaa kehittäviä harrastuksia jotka ovat "vaaralliallisia" esim: Kendoa, nyrkkeilyä,AIRSOFTIA,paint ballia... (Ymmärrän että lajit voivat olla vaarallisia, mutta niissä kaikissa on suojavarusteet! Ja sitä paitsi harrastuksissa joita luettelin niissä on enemmän posiitiivista, kuin negatiivista!)

-Raha: minulla on aika vähän rahaa ja sanokaas: kuka oikein voisi maksaa jonkun verran harrastuksestani!

-Pelaajat: en tunne hirveästi alueellani jotka harrastavat airsoftia.
Ainoat jotka tunnen eivät varsinaisesti ole kavereitani!

-Luottamus: Minuun ei luotettaisi tippaakaan "aseen" käytössä vaikka olenkin järkevä ja luottettava.

-Muuta: olen 14, mutta kaikki muut tuntemani aloittivat airsoftin jo n.10 vuotiaana! Ja tässä on myös yksi syy miksi äiti ei anna pelata airsoftia:

Äiti: Oi kullan mussukka! Et sinä saa harrastaa sellaista koska joku voi ampua sinua ja voit halvaantua! Mistä sinä tuollaista olet saanut päähäsi?
Kavereiltako? Et saa käydä enää tuollaisten idioottien luona!
Sinä sitä paitsi saisit jotain vaikutteita!
Mikset pelaa jalkapalloa niin kuin muutkin?!

Joo... en ole jalkapallosta kiinnostunut ja ne "muutkin" pelaa 24 tuntia päivässä! Olen järkevä enkä ota vaikutteita esim. peleistä. olen henkiseltä iältäni 26-vuotias.Olen aika vakava ihminen.
Haluaisin harrastuksen ja tämä on yksi jota haluaisin harrastaa!
AUTTAKAA!

39

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokujoku111

      ei airsoftissa voi halvaantua!!

      • jugi957

        kuulin että joku oli kuollu koska hukku veteen.
        niin että pahempaaki voi käydä mut ei oo tapahtunu mitään.


      • JIHAD!
        jugi957 kirjoitti:

        kuulin että joku oli kuollu koska hukku veteen.
        niin että pahempaaki voi käydä mut ei oo tapahtunu mitään.

        Poika hukkui --> Airsoft on vaarallista. Niin se menee ainakin mediassa.


      • grrdw
        jugi957 kirjoitti:

        kuulin että joku oli kuollu koska hukku veteen.
        niin että pahempaaki voi käydä mut ei oo tapahtunu mitään.

        joku oli menny uimaa raskaissa metallivarusteissa kaverin kaa ja se oli hukkunu en tiiä mitä järkeä siin oli varmaan kännissä...


    • joku vaan

      voi jos putoaa kalliolta...

      • uuhaah69

        voin sanoa että äitisi on huora jota panin eilen :DD


    • jokujoku111

      nojoo mut silti :D

    • Avtomat Kalashnikova

      Sano sille akalles että siinä airsoftissa ei voi loukkautua pahasti kun pidät silmä suojia ja ei se ole kovin vaarallista.

    • Huolestuja

      Jalkapallo itseasiassa tuntuu olevan aika vaarallinen harrastus myös verrattuna noihin muihin... Minun tyttöystäväni(18v) harrastaa sitä ihan kunnollisessa seurassa (4 treeniä viikossa ja joka sunnuntai peli) ainakin näin pelikaudella... Ja tässä kuukauden sisällä hänelle on tullut: aivotärähdys, jalkavamma ja jonkinlainen kohtaus jossa ei saannut hengitettyä hetkeen ja minusta se on aika paljon... Ja muutenkin hänen tiimissään on tapahtunut muitkin sattumisia. Varmaankin huonoa tuuria mutta tälläistä ainaki futiksessa tapahtuu paljon. Itse harrastan softausta enkä ole satuttanut itseäni tai kuullut että jotakuta olisi sattunut pahasta :)

    • eisaataanaa

      Ei saatana. Airsoft on yksi turvallisimpia harrastuksia. Jos on tarvittavat suojaimet niin nilkan nyrjähdykset on pahimmat mitä voi sattua. Sano mutsilles että haistaa vitun. Tommoset ilonpilaajat sais heivata ties minne!

    • xd

      no voi vitun mamero tapa ittes

    • heheheheheh

      sano sille et pilaat mun elaman hehe

    • w4ddd

      Aksu??

    • S.T.A.L.K.E.R.

      Suosittelen näyttämään äidillesi jonkin sorttisen artikkelin airsoftista tai vaikka useita. Itsellänikin oli aluksi kauhea vääntö airsoftin aloittamisen kanssa, mutta sain lopulta luvan kun onnistuin vakuuttamaan äidin airsoftin turvallisuudesta näyttämällä hänelle artikkeleita airsoftista mm. muovisotilaan ja mll:n sivuilta.

      Katsoppa vaikka näitä ja näytä äidillesi / vanhemmillesi se/ne jotka vaikuttaisivat tehoavan parhaiten heihin. Usein vanhemmat, jotka eivät halua lapsensa aloittaa airsoftia, lukevat kaiken maailman terveyslehtiä/pidälapsesilukkojentakanajottahäneisaisivaikutteita-lehtiä mahd. lehtijuttuja kauppojen ryöstöistä kuula-aseilla ja silmätpuhgee-juttuja.

      Tällaiset vanhemmat luottavatkin varmaankin MLL:n kaltaisen ison lastensuojeluliton sanaan ja usko tai älä, siellä airsoftista kerrottiin myönteisesti mm. kertomalla airsoftin sosiaalisia yhteyksiä parantavista vaikutuksista.

      Airsoftin avulla jopa minä, internetissä haahuileva epäsosiaalisuuden (IRL) huipentuma on saanut kavereita joiden kanssa viettää aikaa muuallakin kuin pelipaikalla. (yli puolet kavereistani harrastaa airsoftia)

      Muutama linkki:

      http://muovisotilas.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=1〈=fi&lang=fi

      http://muovisotilas.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=132&Itemid=1〈=fi&lang=fi

      http://muovisotilas.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=1〈=fi&lang=fi

      http://www.pks-airsoft.net/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=44

      http://www.pks-airsoft.net/index.php?option=com_content&view=article&id=20&Itemid=31

      Jos jäit ihmettelemään tuota "ei alle 18v", niin älä huolestu, alaikäinen saa toki omistaa airsoft-aseen, jos hänellä on siihen vanhempien lupa.

      Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää, että vanhempasi luottavat sinuun täysin.

      Luottavatko vanhempasi sinuun ylipäätänsä: antavatko he sinun tehdä mitään itse kuten lomakkeiden täyttämiset, kokeisiin lukemiset vai sekaantuvatko he kaikkeen mitä teet ja yksityisyyttä ei ole?

      Koska mielestäni airsoftia on turha aloittaa, jos vanhemmilta puuttuu luottamus sinuun: ilman lupaa on turha ostaa asettakaan ja ilman asetta softaaminen on melko turhaa.


      Joten suosittelen näyttämään joitakin noista artikkeleista vanhemmillesi: lisätehosteena voisit vaikka pyytää vanhempiasi ostamaan sinulle heidän mielestään suojaavat lasit/maskin, vanhemmat tietävät kyllä lapsensa olevan turvassa jos he itse tietävät hankkineensa tarpeeksi turvalliset suojaimet sitä lentävää muovipalloa vastaan=)

      Itselläni kesti 1.5 vuotta saada lupa airsoftiin, lupa heltisi turvakysymysten selittämisellä ja sillä, etää selitin airsoftin olevan harrastus, ei mikään eläinten/ihmisten halvaannuttamislaji.

      Älä luovuta, kyllä se järki sinne päähän menee tarpeeksi kovalla yrittämisellä=)

      -S.T.A.L.K.E.R.

      • S.T.A.L.K.E.R.

        Ai niin, vielä siitä rahapuolesta...

        Kannattaa "syyllistää" vanhemmat siihen, että he ostavat kaikki turvallisuustavarat kuten maskit, puvut jne. Omat vanhempani/sukulaiseni kustantavat usein tuollaisia osia varustuksestani, joten itselleni jää rahaa aseen ostoon ja ammuksiin.

        Kuten vaikkapa sählyssä: vanhemmat ostavat peliasut ja itse saa valita sopivan mailan ja pallot=)

        Kannattaa aina verata airsoftia johonkin toiseen välineurheiluun, jotta he ymmärtäisivät airsoftinkin olevan harrastus.


    • Airsoftaaja poika

      S.T.A.L.K.E.R. millä paikkakunnalla asut. Harrastan itsekin airsoftia ja saatat olla eräs kaverini.

      • Anonyymi

        pliis auta!!!! paljonko maksaa harrastaa airsofita


    • softäijä 14

      joo mulla oli vähän sama juttu viime talven lopulla kun ajattelin alottaa airsoftin mä tapasin pari tyyppii kuviksenm tunnil sanoin niille, että aion ruveta softaamaan mustavuorella ja ne sano mulle et ne softaa siel myös ja kun ekaa kertaa menin niin kaikki oli ihan ok siis ainoat asiat jotta saisit jotenkin hyvän maineen nii riittää että sulla on itse luottamusta suht ok ase esim. cybergun ak-47 tactical joka mulla on ja toimii hyvin ja tietty suoja ja maasto puku
      niin myös perheen kanssa oli vähän sellaista mutsi sano: ''eiks ne kuulat satu?''
      faija sano: ''unoha koko juttu et sä kummiskaa jaksa juosta siel metäs'' sen takia, koska kuntoni ei ole parhaimmasta päästä
      no puolen vuoden jälkeen perhe suhtautuu siihen normaalisti että menen softaamaan minulla on siellä 8 kaveria ja saan keski määrin 6 tappoa joka lauantai ja softaamiseen menee noin ase: 50-667€ lasit/maski: 5-40€ huom raketti suoja lasit eivät käy ja ritilä maskista voivat kuulat mennä läpi
      kuulat: 7-14€ rippuu kuulien laadusta tai onko bio- vai muovikuulia tai valmistajasta ja maasto puku 60-90€ vaikka softaamiseen usein käy vihreä takki ja muista älä tee mitää seuraavista: käytä MW kommentteja esim. 360 headshot tai älä edes yritä sitä

    • S.T.A.L.K.E.R.

      Asun helsingissä.

    • airsoftaaja poika

      Okei erehdyin asun itse Tuusulassa

    • Hopeless.

      Mitenköhän aloittaisin airsoftin..

      Paikallinen airsoftseura olisi tietysti olemassa, mutta mitä olen netistä heidän varustuksiaan katsellut, niin olen tullut siihen tulokseen ettei sinne kehtaa mennä mukaan vain vemppupistooli, maski ja tuulitakki & farkut- kombinaatio mukana.

      Mutta en tahtoisi pistää 200-300e hyviin varusteisiin, jos harrastus ei kuitenkaan innosta.

      "Naskien" peleihin minua ei mukaan oteta, ja jos aloittaisin muutaman kaverin kanssa, niin eräs tuntemani ****pää tekisi sellaisen tempun että aloittaisi myös, alkaisi pitää kaikki nämä pelit kavereitteni kanssa, ja jättäisi minut pois.

      :(

      • CideSoft

        Hopeless. voit ainakin ton rahahomman kanssa jos ei enään kiinnosta niin myy kamat ase kaverille,juoksuhaudassa tai vaikka huutonetissä.

        CideSoft


      • CideSoft

        Ja Hopeless. pelaa vaan kamujen kaa jos se paskåpää vie sun kamut ammu sitä aseellas päähän että sais kuulan sen megamillin kokosien aivojen tilalle.

        CideSoft


    • ilmapehmoilija

      Varustelekasta saa halvalla hyviä pukuja todella halvalla. Lisäksi kun siellä maksaa verkkopankilla niin ei tule postikuluja lainkaan.

      http://www.varusteleka.fi/product/maastopuvut-kaytetyt/bw-maastopuku-lampimille-ilmoille-flecktarn-kaytetty/_2IF0S8KTE

      Tuo on todella hyvä maastopuku, itsellänikin on tuollainen. Vaikka tuo onkin melko yleinen niin silti hyvä maastopuku. tuon kanssa vaikka vielä tämä:

      http://www.proairsoft.com/acatalog/info_GXGBK.html

      Noilla kamoilla ainakin suojauspuoli olisi kunnossa halpaan hintaan.

      Ase? Sehän vähän riippuu itsestäsi: kannattaa miettiä noita porukoita ensin. jos tiedät, että haluaisit harrastaa pidempään niin hommaa ase, johon saa varaosia, esim joku cyman ak. Ne ovat olleet suht suosittuja ja ne ovat yhteensopivia maruin aseiden kanssa. Myös gg:n aseet ovat hyviä, niissä tulee mukana akut, laturit ja kuulat. Jos ostaisit jonkun g:n combo-paketin, tuon maastopuvun ja maskin, niin hinnaksi tulisi vähän päälle 200 euroa.
      jos taas hommaisit vaikka jonkun maruin tai kwc:n vemppupislan tuohon opuvun ja maskin kanssa, niin hinnaksi tulisi vähän opäälle 50 euroa.

      Kannattaa käydä tutustumassa niihin yhdistyksen peleihin, porukka on useassa paikassa pääsääntöisesti auttavaista ja kannustavaa. Kyllä sillä pistoolillakin pärjää, mutta into laijiin voi mennä pelimenestyksen ollessa alhainen.

      Jos tiedät, mitä teet, niin kannattaa hommata heti sähköase, säästyy rahaa kun ei tarvitse ostaa montaa asetta ja sitten yrittää myydä sitä vanhaa pois.

    • roni

      mulla on sama ongelma paitsi että mä voisin ite maksaa airsoft varusteet ja aseen ja sitte kaverit mun joka ikinen kaveri harrastaaa softausta ei oo oikeesti kivaa istua kotona kun muut on softaamassa. ja mun äiti on p a s k a

    • Etsi yhdistyksie sivuilta kirjoituksia "mitä on airsoft" ja kerro, se asia, että jos maski päässä on niin laji on yhtä vaarallinen kuin marjojen keruu. Ja miten voit halvaantua ? :D

    • Eluveitie!

      Airsofthan tuppaa olemaan pitkän päälle aikas kallis harrastus muuta se täytyy vaan kestää että joutuu joskus syömään leipää ilman voita että sais vielä yhden paketillisen lippaita lisää nurkkiin pyöriin.
      Airsofthan sinänsä ei ole vaarallinen harrastus kun omistaa kunnon (silmä)suojat, itse suosittelen lisäksi hammassuojia sillä hampaan halkeaminen sattuu nimim. neljä hammasta vaihdettu.
      Yleensä ihmisillä on käsitys airsoftista väkivaltaisena ja agressiivisena harrastuksen, tätä se ei ainakaan omasta mielestäni ole, huuteluahan siinäkin tuppaa esiintymään mutta sille nyt ei mitään voi ja airsoft ei ole ainoa laji jossa sitä tapahtuu, airsoftissa ei tule fyysistä kontaktia ja siinä oppii toimimaan muiden ihmisten kanssa. Ja kuntohan kasvaa tehdessä. Joten älä mene ruikuttamaan vanhemmillesi siitä kuinka kaikki muutkin saa, vaan perustele airsoftia sen hyvillä puolilla. Äläkä nyt väitä olevasi henkiseltä iältäsi mikään 26 vuotias sillä henkinen ikä on tayttä shibalaa.

    • --------------------
    • ES-Äiti

      Suosittelen ostamaan kaupasta Euroshopper Energia juomaa ja juomaan sen HETI! Se helpottaa tilaanettasi. T. Huolehtiva Äiti Varo yliannostusta!

      • ville kuopiosta

        Mä sain ekan aseen 5 vuotiaana ja softaan vieläkin


    • tyyli1

      Suosittelen seikkailijoiden softausleiriä.

    • KessuXD

      määki haluisin alottaa softin ja olis varusteetki valmiina mutta äitin asenne ontää "meille ei tuu mitää muita aseita ku ite tehtyjä puisia"... vähäks vitutaa ku kummisedällä ois mulle valmiiks 500e asekki :((

      • ahlamsahlam

        "meille ei tuu mitää muita aseita ku ite tehtyjä puisia"

        No tee sitten puusta ritsa, jolla ammut kuulia ja haistatat sille sitten pitkät paskat.


      • KessuXD

        Ja lisäks se sanoo et se on sairasta ja joku pian soittaa poliisille taai lastansuojeluvianomaisille


      • JIHAD!
        KessuXD kirjoitti:

        Ja lisäks se sanoo et se on sairasta ja joku pian soittaa poliisille taai lastansuojeluvianomaisille

        Jos on luvallinen pelialue, niin kenenkään ei pitäisi eksyä sinne ja soittaa poliisille tai lastensuojeluun, eikä luvallisella alueella pelaamiseen voi poliisi muutenkaan puuttua.


      • KessuXD
        JIHAD! kirjoitti:

        Jos on luvallinen pelialue, niin kenenkään ei pitäisi eksyä sinne ja soittaa poliisille tai lastensuojeluun, eikä luvallisella alueella pelaamiseen voi poliisi muutenkaan puuttua.

        niin tiedän... se on vaa äidin mielipide että vaa sairaat sotahullut "leikkii" tollasia


    • giiiiiirl

      haluisin kokeilla/harrastaa airsoftii mut ongelmana se et oon 14v ja muija enkä tiiä paljookaa aseista tms muutaku sen mitä on peleistä oppinu 3kkn aikana:D joku airsoftas tuusulassa, oon ite keravalta

      • MRjuusto

        Vittu ku mutsi ei anna harrastaa airsoftii. Sit kun puhunki siit ni sit se ragee ja melkeen tappaa mut. :"(


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan saako kaupungin metsissä airsoftata tai onko espoon lähellä jotain airsoft paikkoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe