Eläkeläis kortti

eläkeläis kortti

Olen ammattitaudin takia tapaturma eläkkeellä enkä saa tätä eläkeläis
korttia? Onko syynä tämä ammattitauti? Ikää on 60v että olis muutama vuosi
aikaa ottaa niitä pikku "alennuksia".Olisin kiitollinen hyvistä vastauksista!

15

3156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löhkiöghiop

Ja miksi et saa?? Kaikki eläkeläiset sen saa. Kelaan mars.

• eläkeläiskortti

En ole kelan kirjoissa eläkkeellä IFI ei myönnä sellaisia vaan patistaa Varman kimppuun.Kun en saa kolikoita Varmasta niin en ole oikeutettu kuulema korttiin.
        Tätä on jahkailtu jo vuodesta 2005 asti että vähän niikun JURPPII.

• Same Boat

Jos olet tapaturmaeläkkeellä silloin saat eläkkeen tapaturmavakuutusyhtiöstä ja heillä ei ole mitään eläkeläiskorttia.

Olet vaan aikanasi tehnyt virheen kun et ole hakenut samaan aikaan työkyvyttömyyseläkettä työeläkeyhtiöstäsi, sieltä sen saa vaikka eivät eläkettä maksakkaan kun ensietuus on vakuutusyhtiön maksama.

Voit kuitenkin hakea työeläkeyhtiöstäsi työkyvyttömyyseläkettä jonka tietenkin saat koska vakuutusyhtiö on sen jo sinulle maksanut.

Voi olla ettei sinun tarvitse edes hakea eläkettä kun vaan ilmoitat työeläkeyhtiöösi että haluat alennuskortin (työeläkekortin) niin luultavasti sen saat.

Kukaan ei sinulle ehdota mitään jos et itse kysy.

Vakuutusyhtiön eläkepäätöksellä saat ainakin satavarmasti VR:n alennuskortin rautatieasemilta hintaan 9 euroa.

• Paskajooseppi

Kelalla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

Toi Varma juttu ei pidä paikkaansa.

Liekö provo

• eläkeläiskortti
        Paskajooseppi kirjoitti:

Kelalla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

Toi Varma juttu ei pidä paikkaansa.

Liekö provo

Sori vaan kyllä tämä Varma juttu on tosi,neuvvoovat vielä minua hommaamaan Heille tietoa että kuuluuko minulle tämä surku hupaisa eläkekortti?

Saatana jos tämmöistä asiaa pitää vatvoa vuosia niin on kyllä kirveelle töitä!
        Tässä asiassa on seinä vastassa vaikka kuinka olen niska karvat pystyssä, ei nääs auta MITÄÄN........

• Paskajooseppi
        eläkeläiskortti kirjoitti:

Sori vaan kyllä tämä Varma juttu on tosi,neuvvoovat vielä minua hommaamaan Heille tietoa että kuuluuko minulle tämä surku hupaisa eläkekortti?

Saatana jos tämmöistä asiaa pitää vatvoa vuosia niin on kyllä kirveelle töitä!
        Tässä asiassa on seinä vastassa vaikka kuinka olen niska karvat pystyssä, ei nääs auta MITÄÄN........

Minulla näin,

ammattitaudistani VAKUUTUSYHTIÖ maksaa eläkkeen, kuitenkin samaan aikaan kun ammattitautidiagnoosia asetettiin hain samaan aikaan Ilmarisesta työkyvyttömyyseläkettä jonka sain ennen VAKUUTUSYHTIÖN lopullista päätöstä.
        Ilmarisesta tuli välittömästi työeläkekortti, vaikka Ilmarinen ei maksa centtiäkään minulle.

Miklä ammattitauti sulla muuten on ???,,,,,,jos saa kysyä.

• Paskajooseppi
        Paskajooseppi kirjoitti:

Minulla näin,

ammattitaudistani VAKUUTUSYHTIÖ maksaa eläkkeen, kuitenkin samaan aikaan kun ammattitautidiagnoosia asetettiin hain samaan aikaan Ilmarisesta työkyvyttömyyseläkettä jonka sain ennen VAKUUTUSYHTIÖN lopullista päätöstä.
        Ilmarisesta tuli välittömästi työeläkekortti, vaikka Ilmarinen ei maksa centtiäkään minulle.

Myöskään ammattitaudilla/työtapaturmalla jotka ovat sama asia , ei OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ sillä ettet saisi eläkeläiskorttia.

If siis maksaa eläkkeesi ja Varma on työeläkevakuutusyhtiösi, näin ymmärsin.

Varmahan toimii täysin älyttömästi kun kustannuksia ei ole kun lähettää työeläkekortti.

Sulla pitää tietysti olla eläkepäätös myös Varmasta. Jos ei päätöstä ole niin korttiakaan ei tipu.

• eläkeläiskortti
        Paskajooseppi kirjoitti:

Minulla näin,

Liuotin aineet pisti äijän taka vasemmalle.
        Aivan kohta pistän kokeeksi eläke hakemuksen Varmaan,niin näkee ja kuulee
        taas että mitähän siitä selitellään ja sen ne penteleet osaavat!!!!!!!

• Torremolinos

Liuotin aineet pisti äijän taka vasemmalle.
        Aivan kohta pistän kokeeksi eläke hakemuksen Varmaan,niin näkee ja kuulee
        taas että mitähän siitä selitellään ja sen ne penteleet osaavat!!!!!!!

Oisko sulla omaa sähköpostia, olisi kysyttävää ???

• eläkeläiskortti
        Torremolinos kirjoitti:

Oisko sulla omaa sähköpostia, olisi kysyttävää ???

No mutta eikö se läpän heitto käy tästäkin???
        Tähän kun tempasee s-posti osoitteen niin tulee varmaan sata ja yksi hyvää
        neuvoa!!!

Tämä asia on meikäläiselle kyllä jo periaate kysymys mitä suuremmassa määrin.

• jotakin tietoa.

No mutta eikö se läpän heitto käy tästäkin???
        Tähän kun tempasee s-posti osoitteen niin tulee varmaan sata ja yksi hyvää
        neuvoa!!!

Tämä asia on meikäläiselle kyllä jo periaate kysymys mitä suuremmassa määrin.

Pitää olla työkyvyttömyyseläkkeellä, saat jonkinlaisen kortin. Mutta mitäpä sä sillä teet. Et saa alennuksia bussiin et junaan, sillä sinulla pitää olla samaan aikaan Kelan myöntämä joku eläke kuten kansaneläke. Ilman Kelan eläkekorttia alennuksesi eri asioissa ovat minimaalliset, siis ns eläkeläisen alennukset.

• Torremolinos

Ei porukka jaksa kysellä mitkä ei oo kiinnostuneita siksi voisit laittaa.

Usko pois

Mua vaan kiinnostaa kun olen tutkimuksissa nyt samasta asiasta

• ihme kyselijä oot.

No mitä vätiset, laita jumalautti oma sähköpostisi tähän, hä! Se ottaa yhteyttä jos ottaa tai joku muu.

• tietämätön täti

Minä sain Ilmariselta täysityökyvyttömyyseläkkeestä myöntävän päätöksen ja eläke on jo kerran maksettu tililleni mutta en ole saanut eläkelläiskorttia, olen 60 v. Pitäiskö se pyytää erikseen vai tuleeko jälkikäteen postissa vai eikö kaikki eläkeyhtiöt anna korttia.

• Kaikille se kuuluu

Minulle se tuli ainakin samassa kirjeessä kuin eläkepäätös Eteralta.Kannattaa kysellä sen kortin perään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6514
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3890
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3305
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1043
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe