Pennun noutaminen

opettaminen

Hei!

Miten opetatte pennulle noutoa? Leikin varjolla?
Tavoitteena olisi saaha se siihen että se tuo nätisti lelun/damin mulle käteen. Muutaman kerran se tekeeki niin mutt sitte yhtä'äkkiä saattaa lähtee vetää ravia pitkin pihoja "saalis" suussa ja siihen mennessä treeni sitte onki menny pieleen...?

Mitä teette kun se ssitte kantelee jotain luvatonta? Vaihatte leluun?
Entä kun sen suussa on hiiri/linnunpoikanen, hyökkäätekö kaivamaan suusta ulos sen?

Labukka pennulla ikää 5kk, onki liian aikasta hättäillä?

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta on

      Aina makupala palkaksi kuin noutaminen ja luovutus on kunnolla onnistunut vaikka pudottaisi noudetun esineen viereekin palkinto.Labradori saattaa kantaa tavaroita kenkiä yms aikansa kuluksikin sanoo sille et viedään esine pois, jos ei ollut esine sopiva koiran kannetavaksi.Omia rättejä yms sellaista labukalle kannetavaksi purtavaksi. 5kk labbis on vielä täysi lapsi ja malttamaton koirakouluun kuin pääsisi 5 v opetuksella olisi jo unelma labbis rauhoittunut yms.

    • shgkjshdjkghshgsd

      Järjestä paikka nin ettei pennulla ole pakomahdollisuutta. Jos sisältä löytyy jokin pieni käytävän pätkä se on hyvä. Heitä nouto esine käytävän umpinaiseen päähän ja anna koiran noutaa. Itse käyt käytävän avonaiseen päähän istumaan joten koiralla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tulla luoksesi. Laita vaikka koiran peti selkäsi taa koska todennäköisesti se pyrkii saaliinsa kanssa omaan punkkaansaa turvaan. Käy vaikka selälleen makaamaan ja anna koiran kiivetä päällesi. Silittelet ja kehut sitä vuolaasti ja vaivihkaa otat siltä esineen pois. Kun tämä alkaa toimia voitte siirtyä hiiljalleen uusiin paikkoihin. Itse en käytä makupalaa noutamisen koulutuksessa, koska jos makupalan antamisen ajoitus epäonnistuu on sinulla kohta koira joka sylkee noutoesineen liian aikaisin pois suustaan ja tulee kärkkymään sitä namia. Jos haluat tavarat käteen, niin vaadit sitä heti alusta alkaen etkä tällöin palkitse metrin päähän pudotetusta esineestä. Jos koira oppii että se palkitaan melkein hyvästä suorituksesta niin se sumeilematta tekee vaa sen MELKEIN suoritteen vaikka itse haluaisitkin että palautus on perille asti.

    • jjio

      Hei! Täällä kans sama homma ja kyselisin jatkoja. Olen saanut labuaklle 9kk noutamisen minulle asti, ettei se enään lähde lällättää pitkin kyliä saalis suussa.
      Ja jo se pudottaa sen , vaadin että se antaa sen käteen. Siinä saattaa mennä kymmeniäkin kertoja.
      Olen kuullut vinkin millä saa pudottelun mahdollisuuden pois, ajan kans.. Ku annetaan noutoon käsky vaikapa "hae" mutta koira pudottaa esineen niin sitte ostain kumman syystä ihmiset sanoo uuden käskyn "ota". (sanat esimerkkejä) Eli koira pudotti esineen =ihan uusi käsky.
      Mutta onnekseni minua kerettiin ajoissa vinkata siasta, koska syyöistyin siihen ite :D

      Mutta miten saan koiran istumaan ja odottamaan lelu suussa ku se on niin tohkeissaan antamassa lelua mulle että nakkaisin sen uudestaan?

    • vhgdhjöiö

      Pyydät koiran eteesi istumaan ja laitat sille damin suuhun määrätietoisesti. Pidä toinen käsi leuan alla ja toinen käsi kuonon tai otsan päällä. Voit käyttää tässä esim -Pidä- käskyä. Alussa riittää todella lyhyt aika-> pari sekuntia ja sitten otat damin pois ja kehut. Pidä huoli ettei koira sylje damia pois vaan tekee sen sinun käskystäsi. Sitten rupeat hiljalleen pidentämään aikaa. Pidä yläkäsi koko ajan siinä kuonon päällä ja alemmalla kädellä voit ruveta varovasti silittämään koiran rintaa samalla koiraa kehuen. Jos se yrittää pudottaa voit hieman napauttaa sillä yläkädellä kuonoon ja toistaa sen pidä käskyn. Tavoiteena voit pitää sitä että pystyt koskemaan käsin damia, eikä koira pudota sitä vaan antaa sen sitten pois kun käsket!!! Meillä toimi tälläinen, tosin aikaa se otti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      247
      2429
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      180
      1557
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1396
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1113
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1109
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      977
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    Aihe