eli 3-5 alle kouluikäistä miten hoituu teillä. meilä 1,5-2v välein 2 ja sit vauva. kaikki tunkee ilalla aitin kainaloon kiinni vaikka sängyt on kii isos sängys. isä sit joutuu luopumaan paikastaan. tästä tulee jopa tappeluita kun muksuja ei saa omaan sänkyyn. yöks heidät nostetaan sitten mutta kun ei sovi enää ja herätessä yöl haluavat takaisin.
miten nukutus hoituu pienlapsiperheissä?
4
303
Vastaukset
- Ehkä näin...
Porrastetut nukkumaanmenoajat ovat hyvät, jos vain joku voi katsoa muiden perään sillä aikaa kun esim. pienintä nukutetaan. Kyllä lasten isä varmasti on kolmea lasta tehdessään jo tiennyt, ettei sängystä lohkea hänelle sijaa ihan heti - paitsi nukutusapuna. Nopeasti menee ohi tuo vauvavaihe. 3 v. jo omaan huoneeseen nukkumaan.
- 6 x xy + xx
Meillä isä lukee iltasadun pienemmille ja minä tarkastan koululaisten läksyt tai kuulustelen kokeisiin. Voisi hoitua niin, että isä nukuttaisi leikki-ikäiset eri huoneessa ja äiti hoitaisi vauvan :)
- Äiti+6murua
Meillä 2,5v nukahtaa itekseen sänkyyn kuin myös 4veet ja 6kk tainnutetaan pullon kanssa. vauva menee puoli ysi nukkumaan, 2,5v ja 4veet 8v ja7v kasilta .
Välillä luetaan iltasatu olkkarissa sohvalla kaikille yhtäaikaa jos mies on kotona ja iltatoimet ei ole venyneet liian myöhäseksi. - 1+1+3
Minä nukutan ensin vauvan ja laitan omaan häkkisänkyynsä ihan omaan huoneeseensa. Sillä aikaa isä lukee satuja 2- ja 5-vuotiaille isosiskoille ja hoitaa hammaspesut. Minä tulen sitten ja peittelen heidät omaan kerrossänkyynsä omaan isosisarusten yhteiseen huoneeseensa.
Tämän jälkeen katselemme mieheni kanssa televisiota ja menemme sitten omaan makuuhuoneeseemme nukkumaan tilavaan parisänkyymme ja aivan kahden - kuinkas muuten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153