Mielenkiinnosta kyselen että paljonko teidän perheissä menee kuukaudessa ruokaan rahaa? Entä vaatteisiin ja muuhun? Laita vielä perheesi koko. Yritän vähän hahmottaa meidän perheen kulutustottumuksia....
Rahaa ruokaan
muutosta hakemassa
8389
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- PERUSSUOMALAISET OHITTI KOKOOMUKSENPerussuomalaisten nousu jatkuu ja nyt jäi ennustusten mukaisesti Kokoomus taakse. Suomalaiset arvostavat Perussuomalaisten hyvää työtä hallituksessa ja suunta on oikea kohti huhtikuun vaaleja. https://yle.fi/a/74-202502…
Vastaukset 8
Vanhimmat
Isä, äiti ja neljä lasta 18-12v. Ruokaan menee kuussa n. 480 euroa. Vaatteisiin menee vaihtelevasti, en nyt muista.
Ruoasta tingitään, kun muusta ei enää oikein voi tinkiä.
Meitä on seitsemän henkilöä. Pakollisten laskujen ja menojen jälkeen jää käteen kuukaudessa noin 600 euroa, jonka on riitettävä ruokiin, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun.
Meidän perheessä kaksi aikuista ja viisi lasta. Noin 500 euroa on ollut kk ruokabudjetti, mutta on ruoan hinta tainnut nousta kun nykyään tuntuu menevän noin 600 euroa/ kuukausi. Lasten vaatteisiin menee noin 200 euroa kuukaudessa ja harrastus ym muihin juttuihin murkuilla vaihtelevasti.
Nostan teile kaikille hattua ruokabudjettinne suhteen!
Kertokaa vinkiksi, miten saatte budjetin pysymään noin 500€, ihan itselleni opiksi.
Budjetti pitää aika mukavasti, kun tekee ruoan itse, eikä osta valmiita mössöjä. Käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa sillä jos käyn useammin, rahaa menee enemmän (heräteostoja). Leivon itse.
Suomen elintarviketeollisuus on niin kovin tarkka viimeisen myyntipäivän suhteen, että kannatta käyttää iltapäivällä sellaisia tavaroita, jotka on huomenna "vanhoja" ja poistuvat tiskiltä. Tarjouksia ei tahdo nykyisin enää löytää ja ruuan hinta on todella noussut koko ajan. Leipomalla itse ja valmistamalla perusruokaa saan kuuden hengen ruokatalouden juuri ja juuri pysymään noin 400 eurossa. Lapset ovat 3-6-12 ja 15 vuotiaita. Saamme luomutilalta kokomaitoa ja käytämme voita ja ruokaöljyä ruuan valmistuksessa. Talon takapihalla on muutama viinimarjapensas ja pieni vihannesmaa, josta saamme porkkanat, perunat ja muut juurikasvit. Työtä niistä on, mutta ovat "oman maan" luomutuotteita. Keväisin ostan muutaman kirsikkatomaatintaimen, jotka tuottavat runsaan sadon.
Kotona syödään vain yksi lämmin ateria päivässä (+ aamu-, väli- ja iltapalat tiettty). Ruokaa tehdään kerralla iso satsi ja sitä syödään pari, kolme päivää. -30%-lapuilla varustettuja ruokia käytetään enimmäkseen. Edullisimpia tuotteita käytetään, ei valmisruokia. Ei limppareita, leikkeleitä, valmismehuja, jogurtteja, karkkeja, keksejä (niitä siis vain harvakseltaan). Silloin tällöin pidetään puuropäivää.
tonni kuussa ruokaan. 2 aikuista ja 3 murkkua. Lisäksi aikuiset lapset(3) käyvät syömässä pari-kolme krt/kk.
Laktoositon maito tekee kuussa jo n.200€.
Teen ruuan itse eli eineksiin meillä ei tarvitse tyytyä.
Te, joilla menee 500€/kk; syödäänkö teillä hedelmiä? Lihaa? Kalaa?