Rahaa ruokaan

muutosta hakemassa

Mielenkiinnosta kyselen että paljonko teidän perheissä menee kuukaudessa ruokaan rahaa? Entä vaatteisiin ja muuhun? Laita vielä perheesi koko. Yritän vähän hahmottaa meidän perheen kulutustottumuksia....

8

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä kallista

      Isä, äiti ja neljä lasta 18-12v. Ruokaan menee kuussa n. 480 euroa. Vaatteisiin menee vaihtelevasti, en nyt muista.
      Ruoasta tingitään, kun muusta ei enää oikein voi tinkiä.

    • lsighp

      Meitä on seitsemän henkilöä. Pakollisten laskujen ja menojen jälkeen jää käteen kuukaudessa noin 600 euroa, jonka on riitettävä ruokiin, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun.

    • määpä

      Meidän perheessä kaksi aikuista ja viisi lasta. Noin 500 euroa on ollut kk ruokabudjetti, mutta on ruoan hinta tainnut nousta kun nykyään tuntuu menevän noin 600 euroa/ kuukausi. Lasten vaatteisiin menee noin 200 euroa kuukaudessa ja harrastus ym muihin juttuihin murkuilla vaihtelevasti.

    • KaisaKerttunen

      Nostan teile kaikille hattua ruokabudjettinne suhteen!
      Kertokaa vinkiksi, miten saatte budjetin pysymään noin 500€, ihan itselleni opiksi.

      • määpä

        Budjetti pitää aika mukavasti, kun tekee ruoan itse, eikä osta valmiita mössöjä. Käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa sillä jos käyn useammin, rahaa menee enemmän (heräteostoja). Leivon itse.


      • ruuasta ei tingitä
        määpä kirjoitti:

        Budjetti pitää aika mukavasti, kun tekee ruoan itse, eikä osta valmiita mössöjä. Käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa sillä jos käyn useammin, rahaa menee enemmän (heräteostoja). Leivon itse.

        Suomen elintarviketeollisuus on niin kovin tarkka viimeisen myyntipäivän suhteen, että kannatta käyttää iltapäivällä sellaisia tavaroita, jotka on huomenna "vanhoja" ja poistuvat tiskiltä. Tarjouksia ei tahdo nykyisin enää löytää ja ruuan hinta on todella noussut koko ajan. Leipomalla itse ja valmistamalla perusruokaa saan kuuden hengen ruokatalouden juuri ja juuri pysymään noin 400 eurossa. Lapset ovat 3-6-12 ja 15 vuotiaita. Saamme luomutilalta kokomaitoa ja käytämme voita ja ruokaöljyä ruuan valmistuksessa. Talon takapihalla on muutama viinimarjapensas ja pieni vihannesmaa, josta saamme porkkanat, perunat ja muut juurikasvit. Työtä niistä on, mutta ovat "oman maan" luomutuotteita. Keväisin ostan muutaman kirsikkatomaatintaimen, jotka tuottavat runsaan sadon.


      • elämä kallista

        Kotona syödään vain yksi lämmin ateria päivässä ( aamu-, väli- ja iltapalat tiettty). Ruokaa tehdään kerralla iso satsi ja sitä syödään pari, kolme päivää. -30%-lapuilla varustettuja ruokia käytetään enimmäkseen. Edullisimpia tuotteita käytetään, ei valmisruokia. Ei limppareita, leikkeleitä, valmismehuja, jogurtteja, karkkeja, keksejä (niitä siis vain harvakseltaan). Silloin tällöin pidetään puuropäivää.


    • Meillä menee

      tonni kuussa ruokaan. 2 aikuista ja 3 murkkua. Lisäksi aikuiset lapset(3) käyvät syömässä pari-kolme krt/kk.
      Laktoositon maito tekee kuussa jo n.200€.
      Teen ruuan itse eli eineksiin meillä ei tarvitse tyytyä.

      Te, joilla menee 500€/kk; syödäänkö teillä hedelmiä? Lihaa? Kalaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe