all inclusive

lomallelomps

mitä mieltä olette olleet ruuasta,hotellista,palvelusta? Minkä yhtiön palvelua olette käyttäneet,hinta? Missä olette kyseisellä lomalla olleet,maa,hotelli?

39

1259

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avuttomille ok....

      Ei todellakaan tuota..ehkä ruotsin laivoilla mutta ei lomalla. Ruokailu eri paikoissa on lomasta se paras juttu....oli missä vaan ja muuksi se ei muutu. Ja ihan turha sanoa että ehkä lapsiperheille ok...

      Tähän ei tietenkään ole oikeaa vastausta mutta tuo on minun. All inclusive on ns. seisovapäytä ja minun annokset ovat lomalla ala carte.

      • Tosi on

        All inclusive ja ala carte = linja-auto kyyti tai taksi kyyti, kumpaa mielummin käytät?Jos et ole aikaiseminkaan syönyt hyvää ja laadukasta ruokaa, niin all inclusive on sopiva juttu. Niinhän suurin osa suomalaisista kuitenkin syö. Suurkeittiön perus mättöä jossa ei ole mitään ihmeellistä. Jos kotona syöt esim. kaupantiskiltä ostettua valmis pizzaa ja muita valmis tuotteita, niin all inclusive on juuri sinua varten. Mutta jos haluat lomalla kokea uusia herkullisia makuelämyksiä, nähdä erilaisia ruokapaikkoja ja kokea paikallista elämää, niin kierrä ne all inclusiv paikat kaukaa. Johan pelkkä nimi kertoo paljon "All inclusive" jos ajattelet maalaisjärjellä niin miten toimii yhtälö kaikkea ja halvalla?? Ei mitenkään, niin se vaan on. Ei Mersuakaan saa Ladan hinnalla.


    • Köyhille

      Kateellisten panettelua sanon minä! All inclusive on todella hyvä vaihtoehto hotellilomiin. Voit syödä ja juoda milloin vain kun haluat.
      Itse olen aina hankkinut all inclusiven vaikken aina hotellilla ole syönytkään.
      Pikkupurtavaakin saa heti kun nälkä yllättää niin ei muuta kuin ranneketta näyttämään.
      Sekä niille jotka ajattelevat all inclusiven olevan avuttomille niin ehei, itse valitsen matkanjärjestäjän niin etten edes tarvitse paikallista toimihenkilöä avukseni kuten tulkkia etc. Tälläisiä ovat esimerkiksi Air finlandin järjestämät lomat.

    • kiitos ei

      sinä sen sanoit eli avuttomille on ok...paljon matkustavat ei ko juttua harrasta. Air Finland ei järjestä lomia vaan on lentoyhtiö joka vastaa lomalennosta...ei siis mitään muusta....mutta kuten sanoin niin avuttomille ok järjestelmä...saa kanaa ja pitzaa 24 tuntia seisovasta pöydästä...ja viiniä ja kaljaa palanpäälle....2 viikkoa matkalla ja 4 kertaa päivässä syö hotellissa missä asuu...kuulostaa seikkailulta se.......voi taivas jos sattuu kehno ruokatarjonta....kuten kävi viime talvena....3 pv päästä kysyivät missä te käytte syömässä...olivat ottaneet All inklusiven.

      • kylläpäs

        Air finland vastaa lentojen lisäksi muustakin, niin kuin muutkin matkatoimistot, ei siis pelkkä lentoyhtiö!!


    • njams

      minkälaisia ateria vaihtoehtoja all inclusivessa on? onko rajoituksia tarjoilulla?

      • Sarpukka

        Ruoka on todella monipuolista, on erilaisia salaattia ja keittoja alkuruuiksi, lämpimät ruuat ovat liha/kala/kasvis vaihtoehtoja, leipää erilaisia, vaihtelevasti teemailtoja voi olla kuten italialainen, turkkilainen, kreikkalainen ym. ruokajuomat valitset itse alkaen vesi, viini, olut, limsa ym. jälkiruokapöytä herkkuineen on sitten vielä, jos jaksaa syötä tai hedelmiä kevyempi vaihtoehto. Satsaaminen on sallitua joten syö niin paljon kuin jaksat! Tässä vain lyhyt katsaus aihees all inc. Olen ollut tyytyväinen all inc vaihtoehtoon missä olen matkustanutkin, todella helppo jos matkustat lasten kanssa. Lapsille on usein omat ruokavaihtoehdot, jälkiruuaksi jäätelöä ym (myös aikuisille :)

        Olen matkustanut all inc Kap Verdellä, Kypropsella, Espanjassa, Kreikassa ja Turkissa. Ruuat ollet tosi maukkaita ja herkullisia. Usein all inc vaihtoehtoon kuuluu ilmaiset juomat hotellihuoneen minibaariin, jota täydennetään päivittäin. Lisäksi kahvia ja leivoksia tai kakkua iltapäivän hemmotteluun. Tähän asti paras all inc oli Turkissa Hotelli Royal Wingsissä (Nazarin matka)


    • en ikänä

      kuten sanoin niin turha mitään alacarte juttuja on odottaa ja viini on halvinta mitä löytyy. "roskaruokaa" pääasiassa mitä nyt makaronista vain voi tehdä....
      Ainoa mille tuo voisi sopia on isot lapsiperheet....ehkä heille voisi suositella...

    • varaaa ostaa all inc

      Olen ottanut monessa maassa all inclusiven, se on todella helppo, ei tarvi koko ajan kulkea rahapussi kourassa, ei ole koskaan ollut huonoa ruokaa eikä juomaa.
      Ollaan silti käyty muuallakin syömässä, mutta suosittelen ottamaan.

      En juo viiniä, enkä syö makaroonia, vaan monipuolista hyvää ruokaa. Mikään ruoka ei ole roskaruokaa.

      Mutta jos ei ole varaa ottaa alla inc, niin sitten ei, se kun on kalliimpi.

      • pellavapää ma

        Niin, et ole kulinaristi etkä ole koskaan saanut hyvää ruokaa! Ja sitten se sotkeminen, kakarat riehuu pöydän ympärillä ja niin jotkut aikuisetkin, yök!


    • sadafgaersrgtg

      En suosittele muille kuin lapsiperheille joilla on pieniä lapsia mukana, eikä hermot kestä ruokapaikan etsimistä aina uudelleen. Tässä tapauksessa All Inclusive on helpotus lomanviettoon.

      Mutta muille, ei kannata. Paljon mukavampaa tehdä lomalla omatoimisia päätöksiä. Olimme kerran perheen ja sukulaisten kanssa Bulgarian Madara hotellissa. Ruoka oli huonoa ja samoin oluet ym. juomat.

    • me tykätään

      KAIKKI EI halua tehdä omatoimisia päätöksiä, vaan olla ja nauttia lomasta, sekä käydä valmiissa ruokapaikassa syömässä.

      Minä suosittelen, en tosin ole matkaillut euroopan puolella, vaan pidemmillä matkoilla ja siellä se on toiminut hyvin.

      • tosi matkaaja12

        Pidemmillä matkoilla eri maanosissa eli Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Afrikassa se on ok, siellähän hygienia = 0 eli saa tauteja. Euroopassa juttu on tarpeeton, mäkkäriruokaa, ruaot seisovat pöydässä, keräävät bakteereja jne.
        Kaikissa ravintoloissa on kyllä valmis ruoka kun niihin menee, ei niitä itse tarvi valmistaa!


    • ei ikinä

      viime talvena Thaimaassa oli meidän hotellissa usealla allinklusive ja toisen viikon alussa kyselivät hyviä ruokapaikkaja...eli se siitä jutusta.

    • me tykätään

      En minäkään taikkulassa ottaisi, siellähän on ruokapaikkoja vaikka kuinka.

      Esimerkiksi Kuubassa, Sri Lankassa, Dominikaaneilla ym, se on hyväksi todettu, ruokapaikkoja saa hakemalla hakea.

      • cccvvvdd

        Viime talvena olin Sri Lankassa (Beruwela) ja kyllä sieltä ainakin ruokapaikkoja löytyi ihan tarpeeksi (ihan kävelyetäisyydella tai tuktukilla vähän kauemmaksi). Kyllä me ainankin olisimme kyllästyneet hotellissa syömiseen.


    • ei kiitos mulle

      Jos lomallaan ei uskalla/halua muuta kokea ja nähdä kuin oman hotellin ja samat naamat siellä, all inclusive on ok. Itse en ainakaan lähde lomalle hotelliin "asustelemaan", vaan käyn ainoastaan nukkumassa ja suihkussa.

      • Rahtari R.

        Kun elää kuukausikaupalla ratin takana ajopiirturia vahtien ja sen mukaan tauottaen niin viikon ja jopa kahden lomalta kaipaa vain rentoa oleilua hieman kotioloista poikkeavassa ympäristössä ja siihen inclusiivi on minulle paras vaihtoehto tähänastisista!


    • 25-v

      Sopii mielestäni lyhyeksi katkoksi stressaavan työn lomaan.

      Joku ei viihdy täyttä viikkoakaan, kuten minäkään.
      Joku toinen kestää kaksi viikkoa.

      Kiertomatkat Irkuissa, Kiinassa, Albaniassa, ja Kuubassa on kai katsottava AI:ksi sisältönsä puolesta vaikka niissä on paljon enemmänkin..

      Täysihoitoristeilytkin lienevät saman oloisia.
      Juomien sisältyminen vaihtelee varustamoittain.

      Jokiristeilyjen lisäksi olemme laivailleet Välimeren molemmat päät, Atlantin ja Karibian Pienet Antillit.
      Viime mainitussa oli jatkoviikko AI:ssa kuten myös Kuuban kiertomatkan kylkiäisenä.

      Muutama päivä menee mukavasti mutta sitten kaipaan vaihtelua.
      AI:n ikävinä puolina on niiden sijainti kaukana muusta elämästä.
      Eihän siellä ole pakko olla mutta aina on lähtemisen vaiva.

      Kaupunkilomienkin hotskut varaan ydinkeskustoista, mieluimmin kävelykadun varrelta.

      Itse kokeilematta pienten penskojen kanssa voisinkuvitella AI-muodon sopivan heille hyvin.
      Kakarat saa huolletuksi vaivatta ja kaikki pelipaikat ovat käsillä.

      Ainoastaan kokeilemalla tietää soveltuvuuden itse kullekin.
      Älä usko ketään, äläkä milloinkaan, älä ainakaan matkailuun liittyen!

    • E. T. Inkkari

      Voi pyhä sylvi!

      Ei AI-järjestelmä ole mikään mäkkäriin verrattavissa oleva, joka paikassa samaan shabluunaan pyrkivä organisatio vaan kukin paikka, tai ainakin ketju, poikkeaa toisistaan.

      Ruokatarjonnaltaan meille on osunut ainoastaan hyviä paikkoja.
      Valikoimaa ja vaihtoehtoja on ollut runsaasti hampurilaisesta pyynnön mukaan paistettuun mullin fileestä leikattuun pihviin.

      Monipuolinen, merellinen tarjonta joka paikassa mutta tietenkin sisällöltään vaihteleva.

      Aamiaisellakin on tönttöhattuiset heput olleet valmiina leikkaamaan liikkiöistä haluamiani paloja, esimerkkinä.

      Joka paikassa on ollut mahdollisuus ala-carte ruokailuun, varauksen mukaan.
      Jossakin sen maksuton käyttö on ollut kertaluvultaan rajoiettu.
      Esimerkiksi Dominikaaneissa yksi kerta / viikko.

      Muutamaa aamuyön tuntia lukuun ottamatta, on jonkin sortin purtavaa ollut saatavana aina.

      Kokemukseni rajoittuvat muutamiin Euroopan ulkopuolisiin inclusiiveihin.
      Mexico, Kuuba, Kiina, Egypti.

      Huomattava osa pöperöistä on ollut "kansainvälisiä" sisältäen kuitenkin enemmän tai vähemmän paikallista väriä.
      Kiinassa enemmän, etupäässä valmistustavoista johtuen.

      Juomavalikoima on riippunut maasta.
      Minusta paras taso on ollut Kuubassa, paitsi viinien osalta.

      Ihmisten muistia ihmettelen!
      Miten hiivatissa muistaa hotellien nimet?!

    • itsenäinen matkaaja

      Minä ainakin haluan kohteessani liikkua, kävellä, katsella, ihmetellä ja syödä erilaisissa ravintoloissa, en istuksia hotellilla ruokaa ja juomaa ahmien. Mutta jos joku tyytyy makaamaan ja hengailemaan hotellilla koko lomansa, eipä ole multa pois.

    • kalliimpaa touhua

      Mikä ihme on, ettei mene ihmisten jakeluun.
      EI siellä tarvi koko aikaa olla ,syödä ja juoda , voi liikkua vapaasti ja käydä muuallakin syömässä ja juomassa, mennä minne ikinä haluaa, ei se ole mikään piikkilangoin eristetty alue.

      Menkää joskus, niin tiedätte mistä kirjoitatte. Itse tykkään olla ja rahaakin on senverran, että jopa pystyn olemaan.

      • 25-v

        Ainoa epämukavuus on aikaisemminkin toteamani syrjäinen sijainti ydinkeskustaan mieltyneille, kuten meille.

        AI:sta ei voi poiketa vaan täytyy lähteä muualle.
        Tarvetta ei ole mutta jos haluaa.

        Rennompaa lepolomaa en voi kuvitella kuin täysihoitoristeilyt ja AI-hotskut.
        Elämyksiä kaipaavat, tai mainitsemasi pihtarit, joutuvat hakemaan ne muualta mutta käyttämissämme Ai.ssa niitäkin on järjestetty.


    • am-mat-ti-lai-nen

      Hyvä juttu, jos tarkoituksena on lähinnä ryypätä ja viettää loma uima-altaalla. Maalla ja hotellilla ei ole väliä.

      • 25-v

        Esimerkiksi seuraavia, meille tarjottuja, AI:iin sisältyneitä harrastuksia en suosittele kännikäiselle.

        - laitesukelluksen opettelu, jos ei jo harrasta omilla välineillään.
        - savikiekkoammunta
        - ratsastus, myös noviisille
        Luultavasti järjestäjät eivät ilmeisen humalaista edes hyväksyisi joukkoon!

        On myös päihtyneelle soveltuvia, ohjattuja tapahtumia.
        Humala-astettaan voi mennä testaamaan vaikkapa joogatyyppisesti rauhallisesti vedettyyn, liikkuvuutta ja tasapainoa koettelevaan liikuntaan.

        Ja paljon muuta.

        Jospa ammattilainen kokeilisi seuraavalla kerralla yhtä vähemmän sumeaa päivää asioiden tarkistamiseksi!


    • kalliimpaa touhua

      Huomaa, ettet am-mat-ti-lai-nen vieläkään ymmärtänyt kirjoitustani.

      No ei voi mitään , jos ei ymmärrä kirjoitettua tekstiä

    • All Inc. on erinomainen vaihtoehto helppoa lomaa kaipaaville. Itsekin otan aina tuon paketin. Yleensä tälläisen palvelun omaavat hotellit ovat keskivertoa tasokkaampia ja ruokailujen lisäksi pakettiin yleensä kuuluu myös jotain muuta, kuten hotellin muiden palvelujen käyttö ja viihdytysryhmä. Paketti tulee myös paljon edullisemmaksi kuin paikallinen ruokailu ravintoloissa.

      • noloks vetää

        viihdytysryhmä? enemmän se noloa on kuin viihdyttävää katselemista.


    • Yualle

      Ei kannata. Itse ainakin stressaisin palveluiden käytön takia, joka tietysti pitäisi maksimoida (eli olla koko ajan syömässä...) :/

    • egyptissä

      hyvät puolet: helppous, useita eri vaihtoehtoja, kasvispitoista paljon salaatteja ym. leipääkin 15 eri sorttia, saa syyä niin paljon kun haluaa, on makeaa ja suolasta. huonot puolet: tulee syötyy liikaa, viikon päästä kyllästyy jos on pitempi loma, kannatan viikon lomalle ja jos on lapsia

    • grh546

      mietippä ihan ite..

    • no more fat

      no onhan se vaivatonta kun ruokaa on yltäkyllin tarjolla, mutta kokemuksesta voin kertoa että kilojakin kertyy vyötärölle vaikka miten yrität maltillisesti syödä, mut nälkä kasvaa syödessä ja ikävä kyllä niin vatsakin tekee!!!!! Tämä kokemus on Turkin reissulta. Jatkossa en aio enää moiseen sortua vaan ruokailla kohtuudella nautiskellen eri paikoissa.

      • 25-v

        Elämän opetus.

        Ei kaikki ennakkoon maksettu tai tarjolla oleva ruoka ja juoma ole tarkoitettu sinun nautittavaksesi!

        Aikanaan uutena ja kiiltävänä en heti ymmärtänyt tätä viinan suhteen.

        Mutta kukin luonteensa mukaisesti!


    • Haitat/hyödyt

      Inclusiven haitat:
      - ruoka on mitä on, riippuu hotellin keittiöstä ja siihen ei voi vaikuttaa
      - Turkin golfkohteissa vain AI-hoteilleissa paljon venäläisiä jotka pitävät rajattomasta ryyppäämisestä
      - kokemukset paikallisravintoloista jäävät (laiskuuden vuoksi) vähemmälle

      Inclusiven hyödyt:
      - helppo vaihtoehto hotellialueella muutenkin lomaansa viettäville
      - helppo ratkaisu myös kielitaidottomille tai muuten aroille matkaajille

    • nkms

      Suosittelen erittäin lämpimästi!
      Ruoka oli hyvää ja sitä oli RIITTÄVÄSTI!
      Maistoin paljon uusia ruokalajeja, joita en olisi ehkä maistellut eri ravintoloissa!
      Juomaa riitti ja sitä tuli juotua! :D

    • tietämätön??

      onko nyt niin,että näissä siis käyvät juopot vai lapsiperheet?noin niinku yleisesti ottaen? ja korjatkaa jos olen väärässä,mutta olen aina miettinyt,että jos menee esim.egyptiin,jossa on eri bakteerikanta kuin suomessa, eikä oikein tiedä mitä uskaltaa syödä,niin silloin olisi turvallisempaa ottaa all inclusive?? onko näin?

    • Kukin harkitsee...

      Lomalla ruokailu voi olla seikkailu, hyvässä ja pahassa. Olin Egyptissä pari viikkoa ja otin all inclusiven koska se vähensi riskiä saada turistiripuli. Ruoka oli hyvää ja monipuolista, herkullista. Jälkiruokapöytä oli taivaallinen, samoin salaattipöytä puhumattakaan tuoreista leivistä joita oli vaikka kuinka monta sorttia. Ruokajuomat sai itse valita ja oli mistä valita. Myös hotellin baari oli aina "auki", halusipa viiniä, kahvia tai välipalaa tai mitä hyvänsä. Loppulomasta tosin jalla iski ja se johtui aika varmasti ateriasta joka syötiin retkellä Niilin varren ravintolassa. Ja kun ostat all inclusiven, niin etpä tarvitsekaan välttämättä mukaan enää rahaa paljonkaan. Pienemmän jallariskin maissa en yleensä ota tuota pakettia koska se ehkä hiukan sitoo ruoka-aikoihin, tosin nekin on tosi väljät ja käytännössä jotain ruokaa saa melkein mihin aikaan tahansa.

    • Meidän perhe

      Meillä on ollut tiukka vuosi ja olemme koko perheen voimin lähdössä viikon lomalle Kreikkaan. Tavoitteena on uida, rentoutua, levätä ja nauttia yhdessäolosta. Valitsimme all inclusive kohteen,vaikka yleensä olemme reissussa kaksi viikkoa, vuokraamme auton ja ajelemme ympäriinsä ja syömme siellä täällä. Nyt on tuttu saari edessä ja viikon ajan aiomme vain laiskotella...ja nauttia lämmöstä.

      Toivottavasti all inclusive ei houkuttele hirveästi juopottelijoita...he eivät kyllä kuulu mielestäni rentouttavaan lomaan:)

      Terkuin, Mama

    • Anonyymi

      Kirjoittavat all inclusive palvelu vain yliopisto saanto aviopareille muille puratavat itseään,ja tärkeys ja rikokset piiloon Ulkomaat kotoa pois ajetuilne ei anneta tätä kautta kuin Maija sir palvelu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1545
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1233
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      977
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      900
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      819
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      42
      797
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe