Onko kyseisillä paljon eroavaisuuksia ja millaisia? ja millaiseen tarkoitukseen on kukin objektiivi tarkoitettu?
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro Canon
Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro
Käyttökokemusia kyseisistä obeist ja onko ollut missä tarkoituksessa?
Sigman 2 obia
2
70
Vastaukset
- samaa sössöä
Onhan niissä kauhia ero. toinen on 100 milliä pidempi, mutta "lyhyempi" on kaksi suljinaikaa valivoimaisempi. Käyttötarkoitus kummassalkin sama.
Alempi on parempi. - Nikon D90
Jos minulta kysytään niin tuo 70-300 on köyhän miehen lintuputki jolla aikoinaan itsekin kuvasin. Sen makro kuvaa 200-300mm alueella suhteessa 2:1 joka jo varsin hyvin lähenee makron 1:1 suhdetta eli kuvattava on kennolla itsensä kokoisena. Se on varsin hyvä esim. perhosia jahdattaessa kuten muutakin makrokamaa koska etäisyyttä kuvattavaan voi pitää runsaammin kuin monelle muulla makrolla.
Tuo 70-200 on vähän varakkaamman pojan putki joka ei yllä ihan yhtä pitkälle mutta pimeämmässä. Itse haaveilen juuri tuosta 70 - 200 mm F2.8 VR versiona eli Nikkorin omana. Hinnasta (reilu 2000€) hieman kiristää. Vielä ei siitä ole kokemusta.
Tuon Sigman 70 - 300 olen vaihtanut saman firman 100 - 300 F4 putkeen johon olen varsin tyytyväinen, sen valmistus on lopetettu tietääkseni. Se on edullisempi kuin 20-200 F2.8 mutta kalliimpi kuin 70 - 300.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798