Pelottavat puhelinsoitot

-anonyymi-

Elämäni on muuttunut todella pelottavaksi viime aikoina. Kaikki alkoi siitä, kun löysin muutama kuukausi sitten ulkoillessani puhelimen ja päätin ottaa sen käyttööni. Kun olin ehtinyt käyttää tätä puhelinta muutaman päivän, tuli eräänä iltana puhelu minulle tuntemattomasta numerosta. Vastasin ja joku mies toisessa päässä sanoi: ''Ai, tällä numerolla on nykyään uusi omistaja. Anteeksi häiriö!'' ja katkaisi puhelun. Asia tuntui kummalliselta, sillä minulla on ollut tämä sama numero jo vuosikausia, eikähän puhelimen vaihto siihen vaikuta mitenkään. Puhelimessa oli löytäessäni SIM-kortti, jonka hävitin ja laitoin tilalle omani. Seuraavana iltana tuli samanlainen puhelu, eri numerosta, mutta samat ''repliikit'', kuin edellisenäkin iltana ja jälleen, ennen kuin ehdin sanoa halaistua sanaa, puhelu katkesi.

Näitä soittoja on tullut siitä lähtien jatkuvasti, ei ihan joka ilta, mutta lähestulkoon. Joskus soittoja tulee muutamakin saman päivän aikana. Niitä tulee usein iltaisin ja öisin, mutta myös muina vuorokaudenaikoina. Äänessä on aina sama mies ja hänellä on samat sanat, mutta erilaisten äänenpainojen perusteella en usko, että kyseessä on mikään nauhoite tms. Tämä juttu tuntuu todella kummalliselta.

Jokin aika sitten ärsyynnyin soitoista siinä määrin, että hankin prepaid-liittymän ja numeroni vaihtui. Olin tietysti varma, että pääsen noista puheluista eroon, mutta suureksi hämmästyksekseni ne vain jatkuivat, ja jo samana päivänä, kun numeroni vaihtui. Oudointa asiassa on se, että ensimmäinen soitto tuli jo ennen kuin olin ehtinyt ilmoittaa ihmisille uudesta numerostani.

Kuten sanottu, soitot tulevat aina eri numerosta. Olen huomannut tämän, koska olen laittanut numeroita muistiin ja verrannut niitä keskenään. Olen myös yrittänyt soittaa näihin numeroihin, mutta sieltä kuuluu aina se naisääni, joka väittää, että: ''Valitsemanne numero ei ole käytössä''. Nykyään olen jo aivan kauhuissani, kun puhelin soi ja en aina edes vastaa, ellen tunne numeroa, koska jo suunnilleen tiedän, mitä sieltä on tulossa. Tämä ei kuitenkaan soittajaa lannista, sillä näitä puheluita oudoista numeroista tulee, vastasin niihin tai en.

Kysynkin, mitä tämä on ja miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista? Löytöpuhelin on edelleen käytössä. Käytin myös toista puhelinta jonkin aikaa, mutta puheluita tuli siitä huolimatta ja eihän puhelin kai voi edes tuollaiseen asiaan mitenkään vaikuttaa. Olen vain jo niin peloissani nykyään, että kaikkea tulee mieleen. En saa selitettyä tätä asiaa itselleni mitenkään järkevästi. Yhteydenotto poliisiinkin arveluttaa, koska kyseessä on löytöpuhelin. Tosin voisin käyttää tuota toista puhelinta jonkin aikaa ja odottaa, että siihen kertyy tarpeeksi ''todistusaineistoa'', eli siis näitä puhelutietoja, joita en ole poistanut. Osaisiko joku sanoa, mitä ihmettä voisin tehdä? Hermoni ovat jo nykyään riekaleina puhelinsoittojen vuoksi!

49

5354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N:o 666

      Henget piinaavat sinua, kun et heti vienyt löytötavaraa viranomaisille.

      • heh...

        Heh heh. =)


    • Opettajasi.

      Aha, olet näköjään laittanut tänne sen ainekirjoituksesi, jonka kirjoitit keväällä yläasteella. Minähän annoin siitä numeroksi 7 , ei se mielestäni ollut kovin erikoinen.

    • -anonyymi-

      Eipä teitäkään paljoa enää naurattaisi, jos joutuisitte samaan tilanteeseen. Kaikkihan on tietenkin todella hauskaa, ennen kuin mitään sattuu omalle kohdalle. Yläasteeni olen jo suorittanut.

    • Asiasta kiinostunut

      Ota videokamera valmiiksi ja kun puhelin soi pistä puhelin kaiuttimelle ja kuvaa puhelimeen vastaaminen ja soittaminen numeroon takaisin! Tämä kaikki siis sillai että numero josta soitetaan näkyy kameraan selvästi sekä vastattaessa että siihen takaisin soitaessa! Jos saat koko kyseisen tapahtuman tallennettua videolle (yhdellä otolla!!) niin minun mielestä siinä on silloin todiste jostain paranormaalista asiasta!

      • Tai sitten voi vain pistää kännykästä äänitys puhelun ajaks päälle,
        ja lähettää sen poliisiin (sähköposti/jne.). Soittajan numero vaan mukaan :))


    • Tuntematon79

      Kun tuntematon soittaa.

    • siinä syyt soittoihi

      Liikaa kauhu-genren elävää kuvaa, liian vähän unta. Mahdollisesti päihteitä.

      • Anonyymi

        Kyrvänjatke paskanjauhaja äijät.


    • kiinnostunut myös

      Kiinnostava juttu todella... Kuuluuko toisesta päästä joka kerta täsmälleen samat sanat/lause? ja ootkos numeroista tiedustellut niiden omistajia? millaisista liittymistä ne tulee? esim ulkomailta...

    • sd<gfdgsg

      skitsofrenia ja/tai huomionkipeys eli narsismi.
      Case closed

    • humanoiri

      Tosta tulis hyvä scifi-elokuvan käsikirjoitus. Kehittele vaan ideaa eteen päin, että miten jatkuu. Tuo sopis kyllä semmosen Yöjuttu-tyyppisen ohjelman pätkäksikin, että joutuis katsoja itse miettimään, mitä vaihtoehtoja puhelimen oudon käyttäytymisen syyksi olisi.

      *jää odottelemaan jatko-osaa*

    • teknikko_speku

      Jos tämä nyt on tosi juttu, niin eiköhän auta puhelimen ja muistikortin alustus ja hommaa uusi prepaid kortti. Siellä on turvasofta mikä lähettää puhelimesta viestin, jos simkortti muuttuu. Itselläkin käytössä suojat.


      Jos kuset linssiin. Kiitos hyvästä trollista.

      • asiallinen rouva

        Sun perrsees on ihme softaperse!


    • entä jos uusi?

      Osta uusi puhelin, että ne loppuvat.

    • rotomola

      Kirppikseltä vanha ladonoven kokoinen motorola. Takaan että kummat soitot loppuu.

    • Ylihoitaja Yy.

      ARVOISA ALOITTAJA!

      Me täällä Nuivanniemessä olemme erikoituneet juuri Sinunlaisiin tapauksiin.
      Voit huoletta antaa Kohtalosi meidän asiantunteviin käsiimme.
      Saat joka päivä syödä munnoo ja antsuuvista sekä pottumuussia sialihakastikkeen kera.
      Aamukahvilla saat Boston-kakkua kahvin kanssa.
      Sunnuntaisin saat konjakkia.
      Ja parasta kaikesta: meillä saat peräaukkoosi löylykauhaterapiaa! Huomautettakoon, että ennen penetraatiota rasvaamme anuksesi asianmukaisella tavalla talousmargariinilla.

    • imei

      Jos tietää puhelimen yksilöllisen imei koodin niin puhelimen paikan ja numeron saa aina selville vaikka puhelimen muistin nollaisi ja vaihtaisi prepaid liittymään. mm. mun hävinnyt puhelin paikallistettiin ja haettiin poliisin toimesta imei koodin avulla vaikka siinä oli jo uusi liittymä!!! Varas oli aika nolona kun poliisi soitti hänelle ja käski toimittaa varastetun puhelimen takaisin!

      • yx henkilö

        imei munaa vaa!


      • -

      • Anonyymi
        yx henkilö kirjoitti:

        imei munaa vaa!

        Raavi vaan esinahkaasi,satiaiset pois.


    • nyymianoc

      Elämäni on muuttunut todella pelottavaksi viime aikoina. Kaikki alkoi siitä, kun löysin muutama kuukausi sitten ulkoillessani puhelimen ja päätin ottaa sen käyttööni. Kun olin ehtinyt käyttää tätä puhelinta muutaman päivän, tuli eräänä iltana puhelu minulle tuntemattomasta numerosta. Vastasin ja joku mies toisessa päässä sanoi: ''Ai, tällä numerolla on nykyään uusi omistaja. Anteeksi häiriö!'' ja katkaisi puhelun. Asia tuntui kummalliselta, sillä minulla on ollut tämä sama numero jo vuosikausia, eikähän puhelimen vaihto siihen vaikuta mitenkään. Puhelimessa oli löytäessäni SIM-kortti, jonka hävitin ja laitoin tilalle omani. Seuraavana iltana tuli samanlainen puhelu, eri numerosta, mutta samat ''repliikit'', kuin edellisenäkin iltana ja jälleen, ennen kuin ehdin sanoa halaistua sanaa, puhelu katkesi.

      Näitä soittoja on tullut siitä lähtien jatkuvasti, ei ihan joka ilta, mutta lähestulkoon. Joskus soittoja tulee muutamakin saman päivän aikana. Niitä tulee usein iltaisin ja öisin, mutta myös muina vuorokaudenaikoina. Äänessä on aina sama mies ja hänellä on samat sanat, mutta erilaisten äänenpainojen perusteella en usko, että kyseessä on mikään nauhoite tms. Tämä juttu tuntuu todella kummalliselta.

      Jokin aika sitten ärsyynnyin soitoista siinä määrin, että hankin prepaid-liittymän ja numeroni vaihtui. Olin tietysti varma, että pääsen noista puheluista eroon, mutta suureksi hämmästyksekseni ne vain jatkuivat, ja jo samana päivänä, kun numeroni vaihtui. Oudointa asiassa on se, että ensimmäinen soitto tuli jo ennen kuin olin ehtinyt ilmoittaa ihmisille uudesta numerostani.

      Kuten sanottu, soitot tulevat aina eri numerosta. Olen huomannut tämän, koska olen laittanut numeroita muistiin ja verrannut niitä keskenään. Olen myös yrittänyt soittaa näihin numeroihin, mutta sieltä kuuluu aina se naisääni, joka väittää, että: ''Valitsemanne numero ei ole käytössä''. Nykyään olen jo aivan kauhuissani, kun puhelin soi ja en aina edes vastaa, ellen tunne numeroa, koska jo suunnilleen tiedän, mitä sieltä on tulossa. Tämä ei kuitenkaan soittajaa lannista, sillä näitä puheluita oudoista numeroista tulee, vastasin niihin tai en.

      Kysynkin, mitä tämä on ja miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista? Löytöpuhelin on edelleen käytössä. Käytin myös toista puhelinta jonkin aikaa, mutta puheluita tuli siitä huolimatta ja eihän puhelin kai voi edes tuollaiseen asiaan mitenkään vaikuttaa. Olen vain jo niin peloissani nykyään, että kaikkea tulee mieleen. En saa selitettyä tätä asiaa itselleni mitenkään järkevästi. Yhteydenotto poliisiinkin arveluttaa, koska kyseessä on löytöpuhelin. Tosin voisin käyttää tuota toista puhelinta jonkin aikaa ja odottaa, että siihen kertyy tarpeeksi ''todistusaineistoa'', eli siis näitä puhelutietoja, joita en ole poistanut. Osaisiko joku sanoa, mitä ihmettä voisin tehdä? Hermoni ovat jo nykyään riekaleina puhelinsoittojen vuoksi!

    • Siis varastit?

      Kun ..."löysin muutama kuukausi sitten ulkoillessani puhelimen ja päätin ottaa sen käyttööni"...

      Ei kannata ilmoittaa poliisille, jäät kiinni varkaudesta.

      Ei kannata vaihtaa SIM-korttia; ei sen, eikä numeron vaihtaminen auta. Puhelimen omistaja on selvänäkijä. Hän kykenee selvittämään uuden numeron ajatuksensa voimalla, mutta jostain syystä ei löydä sinua, tai ole löytänyt vielä.

      Mutta, jos löytää...

    • 25h

      Minäkin voisin tulla keksimään näitä aloitus provoja,mitä näistä maksetaan ?

    • Tuntematon79

      Tää juttu on ihankuin jostain kauhuleffasta kyllä, hah! Hmm, en tiedä tuosta IMEI-koodijutusta, mutta sinähän sanoit vaihtaneesi vähäksi aikaa puhelinta. Tää juttu on sun oma tarinas :D

    • imei

      Mulle tuli heti mieleen että periaatteessa tuollasta jäynää voisi tehdä jos tietää puhelimen imei koodin.. Vaikka käyttäjä vaihtaisi sim korttia / numeroa niin imeillä uuden numeron saisi aina selville.. Toki imeillä urkittaviin tietoihin pääsee käsiksi vain poliisi tai operaattori.

    • >:(

      Juu on se kiva kun on kauhea kiire ja puhelin katoaa keskelle kumpulaa! Sinä joka 'löysit' tämän kyseisen puhelimen, jos kyse on valkoisesta nokia 5530 puhelimesta NIIN OLE HYVÄ JA PALAUTA SE VÄLITTÖMÄSTI

    • Tuntematon79

      "Toki imeillä urkittaviin tietoihin pääsee käsiksi vain poliisi tai operaattori."


      Pannaas vielä vähän lisää tarinaa. Entäs se, joka soittelee, onkin eläkkeellejäänyt häiriintynyt polliisi, joka oli jättänyt vanhan puhelimensa ikäänkuin syötiksi:

      "Joka tämän puhelimen löytää, on hänen päälleen langetettava kirous"

    • Tuntematon79
    • -anonyymi-

      Kiitoksia kaikille vastaajille! Oli yllätys, että tämä juttu nostettiin Suomi24:n etusivulle :D Nyt paljastan asian, jonka useimmat jo tiesivätkin, eli: Tämä oli niin sanottu provo ja täysin keksitty juttu. Halusin paljastaa tämän tässä vaiheessa, koska tämän voi löytää vielä etusivulta.

      Inspiroiduin tuossa yksi ilta lukiessani kauhujuttuja ja mietin mahdollisimman yksityiskohtaisen tarinan kirjoitettavaksi. Pyrin mahdollisimman vakuuttavaan juttuun siinä mielessä, että ainakin voisi hyvin uskoa että aloittaja kokee tuollaista, olipa hän sitten hullu (kuten jotkut veikkasivatkin) tai ihan mitä vaan. En ole tietääkseni hullu tai erityisen sekaisin, en ainakaan usko olevani. Laitettakoon tämä kirjoitus nyt ihan henkilökohtaisen huvituksen hakuni piikkiin =)

      En ole kiihkomielinen kummituksiin uskoja, mutta en myöskään voi väittää, etteikö niitä olisi olemassa. Kuitenkin useat nettiin kirjotetuista jutuista (kuten kummitusjutuista) ovat keksittyjä. Olkaamme siis kriittisiä lukiessamme erilaisia kirjoituksia Internetin ihmeellisessä maailmassa! Ai niin: Eihän oteta toisen puhelinta omaan käyttöömme, jos satumme sellaisen löytämään, vaan viedään se poliisilaitokselle.

      Lopuksi totean, etten halunnut loukata ketään kirjoituksellani, jos vaikka joku siihen sattui uskomaankin. Toivon myös, ettei tämän kirjoituksen myötä itseäni ala henkimaailman olennot tai mahdollisesti jotkut muut häiriköimään, koska se olisi tämän jälkeen jo aika kauheaa ja ennen kaikkea ikävää. Palaan asiaan, jos näin käy ;) Toivotan kaikille hauskaa kesänjatkoa! =)

      Terveisin, aloittaja

      • Anonyymi

        2011v sulla kesä ?aika outoa,äijät vetäkää mummonne vittu päähän,niin ei palele.


    • Rehellisyys kannatta

      Ota opiksesi. Miksi lat vohkimaan toisen kadonnutta omaisuutta. sinun olisi pitänyt viedä löytämäsi puhelin löytötavaratoimistoon.

    • miyzi

      tyhmää! juuri tuollaisten mänttien takia ei tiedä kenen kummitusjuttuihin enää uskoo! mäntti! :(

    • asgf8oag8f7gs0f97g

      mulle on jo pitkään soittanu joku tuntematon numero ja sielt kuuluu vaan kohinaa eikä se lopeta vaan itte pitää ain..

      • Anonyymi

        ITTE


      • Anonyymi

        Mulla kuuluu äijä työntää peräänsä jotain.


    • haaggonen

      Suurin osa arvasi että kyse on pelkästä pilasta..ainakin toivon niin..juttu oli vaan niin typerä.

    • --------------------

      No kuka käski kerätä maasta jonku toisen puhelimen, tottakai siihen voi tulla edellisen käyttäjän tuttujen tai tuntemattomien soittoja...

    • Enkeli11

      Et voi tehdä asialle mitään sillä soittaja soittaa sinulle helvetistä. Ei auta miten kauaksi menet puhelimesta. Mitä sinun kuitenkin kannattaa tehdä on sopia tapaaminen hänen kanssaan.

    • ongelmaomasyysi

      Kaiken opetus aloituksesta on se, että kannattaa löytämänsä toiselle henkilölle kuuluvat esineet toimittaa löytötavaratoimistoon. Eivät ne toisen kadonneet puhelimet itselle kuulu.

    • Kuuntelijax

      Hehheh, kerro nyt vaikka ensin miten sait löytöpuhelimen auki? Sormenjäljellä, numeroyhdistelmällä vai kuviolla? Kyseessä oli tiätty vanha nokialainen eikä uusi älypuhelin. Mistäpä arvasit pin-koodin kortin vaihdon jälkeen? Ai niin, eihän siinä tietty ollut sellaista. Entäpä miksi et yrittänyt tavoittaa omistajaa, kai siellä numeroita oli jos kerran sait luurin aukikin.

      Ei ollut edes kovin hyvä iltasatu.

    • Anonyymi

      Älä vastaa niihin numeroihin

      • Anonyymi

        Ompa vanha aloitus taas!mitä yrität ,paskan jauhantaa?


    • Anonyymi

      ITSE JOS KATU .POLKU .LÖYDÄN PUHELIN .Vien sen poliisi asema. liian kaukana löytötavara toimisto Helsiki lähiö alueet.Jos taas löydän kauppakeskus infoon. Jos isot liikeet sama asia.Toisen hukaamia tavaroita en ota omakseni.

    • Anonyymi

      2011 ootko hengissä vielä?hahahaaaaaa

    • Anonyymi

      Hui itselle kävi kerran kun olin suihkussa ja oli niinku ilta jätin ulko oven raolleen kuulin koputusta menin kattoo siellä ei ollu ketään mutta niin.mutta hui. Älä ikinä vastaa tollasiin puhelin numeroihin koska ne voi olla oikeesti tappajia

      • Anonyymi

        Mä vastasin kerran ja tuli kakka housuun.


    • Anonyymi

      Turpakii

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe