Kun se huono vuokralainen sattuu kohdalle

Vuokra-Isäntä

ja joudut käyttämään vuokratakuurahoja, niin AINA ensimmäiseksi ota siitä siivous-, remontti ym. kulut.
Jos jotakin jää, sitten vasta maksamattomiin vuokriin.
Ja jos eivät riitä maksamatomiin vuokriin, loput heti ulosottoon maksamattomina vuokrina.
Tällä parannat omia mahdollisuuksiasi saada myös loput, maksamatomat vuokrat, sillä esim Helsingin kaupunki ei vuokraa asuntoa ihmiselle jolla on maksamattomia vuokria. Myös monet muut ns. yleishyödylliset vuokraajat eivät vuokraa näille.
Jos tämä vuokralainen haluaa saada jatkossakin jostakin vuokra-asunnon, vanhat vuokrat on syytä maksaa pois.

22

3644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piki

      Mulla on taas vuokralla jätkä ,joka maksanut 2:ssa kuukaudessa 100€ .
      Hyvä puhuun ,luotettavan oloinen. Asui edellisessä omakotitalossa 3 kukkautta.
      Varmaan jättänyt sielläkin maksamatta vuokransa. Sanoi,että tuli ero tyttöystävästä ja siksi joutui lähtemään sieltä. Tyypillä ei mitään omia huonekaluja. Vuokraamme hänelle siis asunnon kalustettuna. Aina, kun kysyy milloin maksaa, sanoo, että kela-raha tulee viikon päästä ja siitä menee 2 päivää ennenkuin saan rahan. Sitten,kun rahaa ei tulekaan on uusi selitys valmiina. Sääliin vetoaa. On aina sairas ja koiriakin.
      Tunnistaako kukaan, syntynyt-79 ? Onko kenties tehnyt tätä paljonkin.

      • Näin se vain on

        Miksi et häädä tuota paskiaista, irtisano vuokrasopimus, se on siinä. Ei kannata mitään selityksiä kuunnella, kenkää vaan.


      • Anonyymi

        Minulle sattui samantyyppinen. Päätin, etten koskaan enää vuokraa asuntoani toimeentulotuella eläville eli Kela maksaa vuokrat. Kelaa on niin hyvä harhauttaa. Kestää kuukausia ennen kuin Kelalta tulee vuokraa ja vuokravakuus. Sitä ennen vuokrahuijari on asunut asunnossa täysin ilmaiseksi. Ei tule vesimaksujakaan. Pelottelee vuokrantajaa mitä ihmeellisimmillä viesteillä. Hävittää lopuksi kaikki avaimet. Ei vie jätteitä koskaan asunnosta vaan jättää ne sinne, samoin kirpparilta hakemansa huonekalut. Kasvattaa huumekasveja. Poliisi ei tee mitään. Vuokrahuojari hakee kuukautta ennen vuokrasuhteen päättymistä uutta Kelan vakuutta uuten asuntoon. Kelapa ei sitten suoritakaan 1 kk irtisanomisajan vuokraa vaan se tulee ottaa vuokravakuudesta. Sitten jää asunnon tyhjennys ja siivous vuokranantajan kontolle ja ulosotostakaan kun ei saa mitään. Ihmettelen, miten nämä huiharit saa jatkaa touhua. Kukaan ei puutu peliin. Tälkaisen huijarin kynsiin jouduin. Puolesta vuodesta taisin jäädä maksun puolelle. Kyllä niin risoo nämä Kelan avustuksella huijaavat ja vuokranantajia pelottelevat kansalaiset.


    • ahnevuokranantaja...

      Piki...
      Kuule.Mulla on alle 10 asuntoa ja vuokraan itse.Joka 3.soittaja on selainen,etta niilla ihan aikuisten oikeasti viiraa jostain.

      3v vuokranantajauran sisaan on mahtunut 13 paivaa asunut talon vesipellit irti vaannellyt mummo...Juoppo joka grillasi ulkoverhouksen paloriskilla makuuhuoneen ikkunan alla...Kaveri,joka ajoi kannissa lauantaioisin auto pihalla poikittain,ovet auki...Kaveri joka ei maksanut 3kk vuokraa ja tuhri seinat...tytto joka sai asunnossaan homepaniikki kohtauksia ja pelkasi,etta kesalla asuntoon saattaa tulla muurahaisia.Irroitti keittion laattoja tarkastaakseen kosteuksia...pilasi pesemalla laminaattilattiat...Juoppoporukka jaloviinapulloineen.On ollut poliisia,verotarkastusta,oikeusjuttu.2 haastetta...

      Tuo etta ne eivat maksa on pieni asia...Tanaan on 9.paiva ja vain 3 vuokralaista on maksanut.Maanantaina menevat taas lainat ja tili on tyhja.

      Viimeaikoina olen tiukentanut otteita ja korotellut vuokria,koska kiinteistolta on juopot jne elamantapaintiaanit potkaistu pois/joka asunto on nyt remontoitu.Meilla nousee hiukan alle markkinahinnan.Eli edullista on edelleenkin...
      Nyt eivat maksa vuokria enaan ollenkaan ja osa on irtisanoutunut.

      Ja kuka on kusipaa?
      Ahne vuokranataja tietenkin,sillehan pitaa maksaa vuokraa :D

    • piki

      Joo, tavallaan pieni asia, rahaahan se vaan on, mutta silti ottaa päähän, kun tämä on noin 10. vuokralainen joka ei maksa.
      Olen,niin kyllästynyt.
      ja kun irtisanomisaika on 1kk maksoi tai ei. Pitää odottaa.
      Pahinta on se sääliin vetoaminen.

      Mitään suojaa ei ole yksityisihmisellä näitä huijareita vastaan.

      • jkt1

        Mulla on nyt pari vuotta ollut yksi kämppä vuokralla, nyt on kolmas vuokralainen lähdössä, kaikkien kanssa sama ongelma, vuokrat rästissä, kyllä oikeesti vähän
        vi....taa, yhtiövastikkeet kun pyörii aina kuitenkin tasaseen.
        Kyllä olen todella pettynyt näihin nykyajan vuokralaisiin.

        Tokihan niitä hyviäkin on, eipä vaan ole vielä sattunut, haaveilen kyllä.


      • ei sovi kaikille
        jkt1 kirjoitti:

        Mulla on nyt pari vuotta ollut yksi kämppä vuokralla, nyt on kolmas vuokralainen lähdössä, kaikkien kanssa sama ongelma, vuokrat rästissä, kyllä oikeesti vähän
        vi....taa, yhtiövastikkeet kun pyörii aina kuitenkin tasaseen.
        Kyllä olen todella pettynyt näihin nykyajan vuokralaisiin.

        Tokihan niitä hyviäkin on, eipä vaan ole vielä sattunut, haaveilen kyllä.

        Ongelmat johtuu monestakin syystä, asunnon tyyppi, kaupunki, jne. Omalle kohdalle sattuu noin 10% näitä rästiin jättäjiä, sekin määrä vähenemään päin, tässäkin oma ihmistuntemus harjaantuu koko ajan. Nopea reagoiti on kaikkein tärkein, lipsumiseen pitää reagoida, ei jäädä odottamaan, asia pahenee ja vaikeutuu aina pitkittyessään, nopeasti ulos, kun siltä näyttää. Vuokranantajan persoona vaikuttaa paljon, reilu ja joustava pitää olla, mutta äärimmäisen tiukka tarvittaessa, henkilö jota ei uskalleta kusettaa, vähän järkkärin piirteitä hahmossa täytyy olla. Raakaa duunia ajoittain, ei helppoa rahaa.


    • .........

      Melko usein sitä saa mitä tilaa. Olen aina käyttänyt erästä suurta vuokrausfirmaa ja ottanut heidän suositteleman vuokralaisen, viiteen vuoteen ei ole ollut yhdessäkään asunnossa yhtään häätö- tai velkomusasiaa. Samainen firma takaa ensimmäisen vuoden vuokrasaatavat joten heilläkin lienee joku intressi saada hyviä vuokralaisia.

      Palvelu maksaa sen yhden kuukauden vuokran mutta sehän laskutetaan ensimmäisen vuoden aikana vuokralaiselta.

    • master7837373

      SUOMEN vuokramarkkinat, laki, verotus ovat SIKAMAISTA

      En ole rasisti enkä syrji ketään, vuokraan kelle vaan kunhan vakuutus on kunnossa, kunhan takuu maksetaan ja vuokrat tulevat ajallaan, luottotiedot ovat ok sekä kämppää hoidetaan hyvin !
      NÄMÄ ovat VÄHIMMÄSIVAATIMUKSIA.

      Valitettavasti ensimmäiset jotka suostuvat (tai ainakin niin väittävät) maksamaan korkeaa vuokraa ovat melko usein sinkkunuoret, mustalaiset ja kissa-naiset (Miksiköhän ?). Valitettavan usein näillä harvoilla mainitulla ovat luottotiedot päin persettä.

      Myös yksityisen vuokranantajan asema on heikko suomessa. Jos vuokraat lapsiperheelle sosiaalitapaukselle, voi olla että kämppä ei pysy kunnossa, vuokria ei tule vaan menevät ulosottojen jonoon (joita ei saa ikinä), lisäksi kyseistä lapsi-yh:ta ei saa edes häädettyä asunnostasi.

      Usein vuokralaiset eivät tietenkään mieluiten maksaisi yhtään mitään mutta vaativat 10.000e kph sauna ja keittiöremontit, joita usein ei saa edes vähennettyä veroista ( siis mitä kettua). Eli vuokralainen senkun paskantaa ja kuluttaa vuokranantajan teettämää remonttia eikä joudu siitä kohtuullisesti maksamaan.

      Lisäksi verottaja haluaa rokottaa vuokranantajaa ja vielä nostaa 30% verot, haloo! Verot (esim kiinteistövero) nousevat, vastikkeet nousevat jne. eikä vuokralaisella ole varaa maksaa edes kohtuulista vuokraa. Suomessa mättää ja pahasti !!

      Täällä ei yksinkertaisesti vuokraustoiminta kannata, sen sijaan etelä-euroopassa se kannattaa. siellä vuokra (joka ilmoitetaan) tarkoittaa vuokranantajalle tulevaa nettoa. Sen lisäksi vuokralainen maksaa vastikkeen, välityspalkkion, kiinteistöverot sekä verot.

      Kaiken lisäski korruptoituneet vuokra mafia monopolit (Sato, Vvo, Vuokraturva, vakuutusyhtiöt, rakennusfirmat, isännöintifirmat jne loputtomasti) vievät yksityisten vuokranantajien asiakkaat ja estävät terveen kilpailun esim yksityinen vuokranantaja EI saa pääomallensa korkoa !!!

      Sen olen huomannut suomessa että mielummin vuokraan venäläiselle perheelle, he ovat usein sivistyneempiä kuin suomalaiset, maksavat kunnon vuokran ja pitävät kämpän kunnossa !
      Vastaa lainauksen kanssa

    • Näin se vain on

      Ulosotto maksaa, siitä tulee kuluja. Ei paskasakki välitä vaikka luottotiedot menisi, Helsingissä on 20 000 asuntojonossa, 80% kiireellisiä, ei sieltä asuntoa saa muutenkaan joten eivät he välitä.

    • hahahhahahahaaaaaaaa

      Vuokratäti se vasta hullulta kuulostaakin. Kameravalvonta, voi hah. Oletko vähän vainoharhainen? Ja korkeimman oikeuden tulkinnan mukaan suihkussa saa käydä ihan koska tahansa, myös yöllä. Turhaan itket ja mustamaalaat ihmistä. Ja saattaapi olla että syyllistyit juuri johonkin, sillä levittelit vuokralaisestasi tunnistettavia asioita pitkin nettiä.

      Onnea vain, toivottavasti saa tulevaisuudessa vielä paskemman vuokralaisen.

    • oma koti

      Hei Omakotitalossa saa pitää kameroita , ja kyllä hulluja vuokralaisiakin on. Sen kyllä näkee kun katselee näitä palstoja. Olen itsekin ollut vuokralaisena ja tiedän kokemuksesta ettei kaikki vuokralaiset ole enkeleitä. meiltä lähti kalustetun huoneen tavaroista puolet pihalle ns. enkelikasvoisen vuokraisen mukana. oli vielä uskovainen. jouduin silloin itsekin kuukusteluun tuon varkauden takia. Onneksi vuokranantaja uskoi minua. Nyt onneksi oma asunto .Voimia kaikille vuokranantajille.

    • vuokratäti

      Kameravalvontaa saa kyllä pitää aivan lailliseti omakotitalossa, firma asentanut hälyt ym. Naapuritalossa hiljattain ryöstö. vuokralainen vaatii ettei kameravalvontaa saa pitää. kamera kuvaa talon ulkopuolista toimintaa, kyltit asianmukaisesti.suihku vuokranantajan omissa tiloissa makuuhuoneen vieressä. kirjallinen sopimus tehty suihkun käyttövuoroista. Ja nyt pitäisi yöllä suihkuun klo 23 . Pääkaupunkiseudulla hiljaisuus klo 22-07 lakien mukaan. Kukaan ei vainoharhainen mutta sopimuksia voisi noudattaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa vuokralle muuttaessa kuvata asunto yleisesti ja sitten kaikki havaitut yksityiskohdat ja virheet ja lähettää kuvista kopio vuokranantajalle ja vaatia kuittausta, jotta voi vedota niihin poismuuttaessa ettei voi vaatia turhia korvauksia.

      • Anonyymi

        Aivan itse kuvasin kaikki lattiasta kattoon jotta en joudu korvamaan mitään jälkiä mitä en ole tehnyt.


    • Anonyymi

      Ahneus on vaikea laji.

    • Anonyymi

      Monet yksityiset vuokranantajat pidättävät aina vuokravakuuden itsellään, oli aihetta tai ei. Eikä köyhä vuokralainen uskalla ruveta käräjöimään asiasta. Helppoa rahaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä myin omistamani velattoman kämpän ja jäin tähän itse vuokralle, jotta voin lähteä milloin haluan, suhdanteista riippumatta.

      Joka tapauksessa ostaja halusi 1kk:n takuuvuokran. Ei siinä. Kun asuntokaupasta tuli rahat tililleni, siirsin siitä takaisin hänelle takuuvuokran.

      Hän siis käytännössä maksoi itse takuuvuokransa, koska olisin voinut antaa alennustakin paljon enemmänkin. Ei siinä, molemmat ovat tyytyväisiä ja se on pää-asia.

    • Anonyymi

      Laita aina siivous ja remontti kulut vuokra saatavien lisäksi ulosottoon, näin näkevät tulevat vuokran antajat millainen vuokralainen on tulossa.

    • Anonyymi

      Vuokraan asuntoni vain sellaiselle, joka pystyy maksamaan sen itse ansaitsemalla rahalla. Kun on joutunut tekemään rahan eteen töitä niin kunnioittaa toisen omaisuutta.

    • Anonyymi

      En enää ikinä mene vuokralle yksityiselle vuokranantajalle. Joka kerta yrittää takuuvuokra vippiä jollakin verukkeella kun velkavivutetussa korttitalossa on kassa kuiva.
      Lisäksi suurin osa nuukia eläkeläisiä ja asuntoon ei sijoiteta yhtään. Haisevat tai maalatut tapetit, kaappien hyllyt paperoitu, jääkaapit kahdeksankymmentä luvulta tai kauppojen halvimpia jenkkikaappeja. Remontit poikkeuksetta juosten kustuja ja kerroksia kerrosten päälle lisätty.
      Asuinympäristöstä ja sen rauhallisuudesta valehdellaan poikkeuksetta. Vaikka millainen narkkislummi on vuokrattavana niin "täällä saat nukkua yösi rauhassa"

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe