Tuusmotor

Suomalainen mies

Mitä olette mieltä kyseisestä? Itse ostin sieltä 2vk sitte mopon pojalle.
Myyjä vakuutteli tehneensä itse kaikki perushuollot, nesteiden vaihdot ja muun tarpeellisen, joka tulisi tarkastaa.

Poika ehti sillä 400km ajella kunnes takapyörä alkoi heittelemään oudosti. -Takapyörän pultit olivat huonosti kiinni vaikka myyjä kovasti vakuutteli tehneensä kaiken perusteellisesti.
-Öljyvalo syttyi kuulemma ensimmäisen 5km aikana.
-Jarrunesteet loppuivat 400km jälkeen
-Jarrupalat ERITTÄIN huonossa kunnossa
-Tangossa kiinni oleva muovipala pyörii ajon aikana, mikä haittaa etujarrun toimivuutta tietyissä asennoissa. Itse testattuani totesin että on todella vaarallinen. Melkein ajoin autotallin seinään koska etujarru ei pelannut muovipalan vaihtelevasta asennosta johtuen, ja jarrunesteet olivat aivan loppu, elikkä takajarru ei jarruttanut ollenkaan.
-Etuvalo ja takavalo hapettuneet. Poika sai 20e sakon siitä hyvästä, ja arvatkaa 3 kertaa kuka joutui maksumieheksi?
-Vilkut todella löysästi kiristetty. Suorastaan roikkuivat.
-Putken alkukäyrän ja paisuntakammion välinen tiiviste puttuui kokonaan. Mopo piti todella kovaa ääntä. Ihme kun ei moottoripyörä poliisi sattunut pysäyttämään.
-Asiakaspalvelu todella ammattitaidotonta. Tullessani liikkeeseen, odotin ensin 20minuuttia myyjän saapumista. Kun myyjä vihdoin ilmaantui, hän pyysi odottamaan hetkosen ja haki nuuskakiekon pöydältään ja napsautti nuuskaa huuleensa. Sen jälkeen hän esitteli ja vakuutteli pyörää hyväksi ja huolletuksi. Myyjä työnsi mopon ulos jotta poika sai kokeilla pyörää. Sillä välin kun mopoa koeajettiin, myyjä syljeskeli mustaa paskaista sylkeä pitkin pihaa ja lopuksi otti sormilla nuuskapallon pois. Pyyhki sormiä paperiin huolimattomasti ja siirtyi muina miehinä siirtämään mopoa parkkipaikalle. Siinä vaiheessa sanoin että hoidetaampa ostoasiat nopeasti pois päiväjärjestyksestä, koska poika oli tykännyt testaamastaan pyörästä. Myyjä joutui kolme kertaa laittamaan tiedot ja muut tarpeelliset tietokoneelle, eikä tuntunut tietävän tuon taivaallista mopoista tai lomakkeiden tulostamisesta.

Erittäin huono kuva jäi Tuusmotorista. Ei tule kuuloonkaan viedä sinne mitään huoltoon. Poika näyttää nimittäin osaavan huoltaa mopoaan paljon paremmin verrattuna siihen myyjään tai koko tuusmotorin henkilökuntaan.

Että tämmöstä.

43

6534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytymätönasiakas

      Kuulostaa ihan samalta kuin minä ostin jammun sieltä vuosia sitten muija harjoittelupyöräksi, samat kehut, samat ongelmat, samat vasteet kävi vielä takkiin mua kiinni, kun en ollut tyytyväinen jannun huoltohommiin.

      Paska mesta, suoraan sanottuna (ihme, että pystyssä vielä).

      • Anonyymi

        Ei ole homma muuttunut mihinkään kymmenessä vuodessa. Ostin yammun 6 vuotta vanhan kurapyörän mäntä vaihdettuna, takaiskari vähän vuotaen. Huoltolista seuraava:

        - etunavan laakeripesät nuijittu paskaksi
        - T-palan laakerit kasattu kuparirasvalla ilman stefoja
        - sylinteri ja mäntä leikannut, ainakin 50h ajettu mäntä sisällä tuon uuden sijaan
        - sylinteri ruosteessa
        - takaiskari työnsi yhdessä viikossa lähes kaikki mehut ulos
        - takaiskarin liukulaakeri leikannut kiinni
        -takaiskarin runko solmussa
        - linkun laakerit kasattu kuparirasvalla, kaikki vaihtokunnossa
        - linkun linkin laakeripesät prässätty paskaksi
        - takanavan laakerit lähes kiinni ruostuneet

        Ei pyörästä tarvinnut mitään maksaakkaan, mutta selkeitä petoksia tehtailevat kun kehtaavat myydä tälläistä paskaa ja esitellä kuitteja huolloistaan.

        Karttakaa niin kaukaa kun pystytte, pyöräjobbari kyseessä.


    • jomttu

      On kokemusta myös kys liikkeestä, vuosien takaa, Se on aivan perseestä, Ei kannata ostaa siltä mitään.....jopa takuu asiat tökkii.Ostakaa ihmeessä muualta............

      • pantsu222

        Joo tiedetään ongelma tämän kaupan kohdalta, en osta sieltä mitään enään ikinä.
        Järvenpäässsä on mopojen huoltoliike, en nyt muista nimeä. Muistaakseni Järvenpääm teboilin takana, siellä ilm. omistaja on tiskin takana. Sillä miehellä on ammattitaitoa mopojen suhteen, todellakin suosittelen. kokeilkaa


    • eräs mies vaan

      On se ihme, että tasaisin väliajoin joka vuosi sama mustamaalaus herää. Jollakin on jotakin hampaankolossa. Suurin osa asiakkaista on hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun.

      Olen muutaman kerran asioinut ko. erikoisliikkeessä kohta 40 v kestäneen harrastukseni aikana eikä minulla ole valittamista.

      • Oral Mouthwash

        Sinä oletkin nuoleskelija-asiakas, joka ei huomaa mitään.
        Entäs jos nämä ovatkin oikeita asiakaskokemuksia? Kannattaisiko sinun sittenkin olla hieman kriittinen liikettä kohtaan?


      • Anonyymi

        Itsekin olen juonut muutaman kerran vessanpöntöstä, tarkoittaako se ettei kukaan voi tulla kipeäksi jos vähän tulee ihmiskakkaa suuhun?

        Ymmärtänet kommenttisi naurettavuuden sikäli mikäli olet oikeasti yli 50 vuotta täyttänyt ihminen


      • Anonyymi

        Taidat kuulua sisäpiiriin.


    • Suzukisti

      Olen asioinut Tussumotorissa pitkään ja tulen vielä asioimaankin.
      Mun kohdilla kaikki on toiminut todella hyvin, yhtälailla edellisen, kuin nykyisenkin omistajan aikoihin.

      Annetaan täältä 1 rehellinen ja puolueeton merkki toiminnasta.

      ps. rekkarin aluslapussa lukee [ TuusMotor ]

    • omakok.

      Kauppoihin en ole ikinä tuolla päässyt, hintaerot olleet joskus huimia muihin saamiini tarjouksiin ja huoltoon nyt en veis koskaan tuonne vaan ammattimiehellä käytettävä vaativammat huollot mitkä jää itseltä tekemättä jotta voi luottaa työnjälkeen.
      Jäipä aikanaan nuo suzukin takuu korjauksetkin j:pään liikkeen hoidettavaksi kun ei tuolla millään onnistunu,no oppia ikä kaikki sano entinen asiakas.

    • ex asiakas

      Allekirjoittaneella huonoja kokemuksia tästä paikasta.

      Käsitän hyvin sen että virheitä voi tehdä kuka tahansa. Eihän kukaan täydellinen ole. Kaikille niitä sattuu joskus.

      Mutta mielestäni ongelma on se että jos palvelussa on ollut ongelmia, niin firma ei suostu niitä hyvittämään vaikka tapaus olisi selvä. Vaan vastuu siirretään silloin asiakkaan harteille.

      Kun menet pyytämään hyvitystä asenne tuntuu olevan se että "tee itse paremmin jos olet niin viisas" - vaikka asiakas on alunperin maksanut saamastaan palvelusta.

      Millainen yhteiskunta tämä olisi jos kaikki toimisivat samallatavoin?

      Jos riidassa on kyse vain muutamista kympeistä tai satasista kuluttajan ei silloin kannata lähteä riitauttamaan asiaa vaan tappio on nieltävä ja ostettava sama palvelu tulevaisuudessa muualta jossa voi saada paremman palvelun.

      Uusia asiakkaita tulee kuitenkin aina koska liike sijaitsee hyvällä paikalla.

    • Entäs ostaja?

      Oliko hänellä homma hanskassa vai olisiko pitänyt ottaa joku sellainen mukaan ostoksille joka ymmärtää edes hivenen katsoa kohdetta. Lähes kaikki mainitut viat olisivat löytyneet kun olisi edes hetken katsellut mopoa, toisaalta jos kaikki oli rempallaan, ei liikkeen touhukaan kovin ammattitaitoiselta vaikuta.

    • Tuusmotor(iinko?)

      Tuusmotorin huollosta suorastaan karmaisevat kokemukset!

      Vespa (mopo) etujarru uudesta alkaen täysin rikki. Sitten mopo ekaan huoltoon ja kaiken piti olla kunnossa. Kuitenkin tuo etujarru oli toimimaton. Ja mopo taas huoltoon, missä huolto ei noteerannut aisaa juuri laisinkaan ja sama tehtiin taas uudelleen.
      Sitten "he havaitsivat", että jarruhan on perskutti palasina!!! Sen jälkeen jarrut tilaukseen ja 7 viikon jälkeen se saatiin kuntoon. Itse asiassa mopo olisi tietnkin pitänyt testata ennen luovutusta.

      Nyt ostin upouuden 250 Vespan ja kello pimeänä. Tämä sovittiin korjattavaksi ekassa huollossa... Toimitin huoltoon ja Vespa oli heillä 3 päivää (olin matkoilla). Öljyt oli (toivottavasti) vaihdettu, mutta kello oli yhä pimeänä. Kun menin kertomaan aisan heille, he kertoivat etten ollut siitä huomauttanut. Voi perhana mikä yksinkertaisuus. Huollon heppu vakuutti kaiken olevan kunnossa, eikä Vespasta löytynyt mitään vikaa - eivät siis olleet vilkaisseetkaan toimintoja. Kuten eivät olleet tehneet mopnkaan kohdalla.
      Koeajosta nyt puhumattakaan, siinähän olisi tyhminkin kuski huomannut, ettei jaruu toimi...

      Tekniikan Maailma teki oman "testinsä" ja on pakko myöntää, että omat kokemukset ovat juuri lehden arvosanan mukaiset - ala-arvoinen.
      Mitä kaikkea jättävtkään tekemättä, kun et vikoja itse näe. Ja esim. suodattimien uusiminen/puhdistus oli jäänyt tekemättä.

      En varmasti tule käyttämään Tuusmotorin huoltoa enää millään tavalla!

    • pssss

      No sentään sieltä saa toimivia osia omaan yamahaan :D

      Opetelkaa ite huoltaa ne vehkeet ni ei tartte maksaa 100e iha turhasta jonka ite pienellä vaivalla teet...

    • Gsf1250SA

      Paria pyörää tuolla koeajaneena voin sanoa että ainakin myyntipuolella palvelu on ollut huippuluokkaa, kauppoja en ole tuolla tehnyt. Varustepuolelta ja varaosista samat kokemukset, näitä olen jonkin verran ostanutkin. Huollosta ei kokemuksia.

    • Ohiajot

      Kokemukseni Tuusmotorista on sitä luokkaa, että ajan paikan ohi.

      • ohitan myös

        Juurikin sama mullakin, ajan usein siitä ohi, ei ole tarvinnut siihen puljuun poiketa.


    • persepuupi

      Nykyään tuntuu että ainoastaan laskun kirjoitaminen onnistuu pirun hyvin. Nykyään on puutetta pienestä kaverimaisuudesta myös. Asentajat on nykyään 18 vuotiaita poikia jotka tietää jostain jotain eikä paskaakaan mistään, mutta oppivat. Rokki soi ja kiire perkeleellinen, mihin ollaan menossa? Nurin menossa olevien puljujen tunnukset ovat: eivät halua tehdä kauppoja" pidättäytyvät omissa merkeissään" Miten monessakaan mp-liikkeessä voidaan maksaa palkkaa.... vaikka porukka olisi kokemantonta 18 vuotista alipalkattua porukkaa. Pahinta markkinoinnissa on joka alalla asiakkaiden aliarviointi.................................................................................................................................

    • kylläpävituttaa

      kaasarihuolto/säätö , 2kk ,,925e eipä pelannu pyörä ..repikää siittä

    • samatkokemukset

      Tuli kysyttyä pa-värkkien synkkausta 2-mukiseen , huollon vastaanottaja ei ymmärtäny hommaa saati että olisi hintaa osannu kertoa kawaan , vähän amis-tason touhulta tuo huoltopuoli lähinnä kuulosti.

      • kylläpävituttaa

        joo tuntuu vähän siltä ,että jannujen kannattais miettiä alanvaihtoa, tommoinen toiminta tappaa uskon prätkähuoltopaikkoihin,,sen lisäksi että tällainen turaaminen maksaa kuluttajalle ihan vitusti turhaa rahaa.


      • Jutustelija1
        kylläpävituttaa kirjoitti:

        joo tuntuu vähän siltä ,että jannujen kannattais miettiä alanvaihtoa, tommoinen toiminta tappaa uskon prätkähuoltopaikkoihin,,sen lisäksi että tällainen turaaminen maksaa kuluttajalle ihan vitusti turhaa rahaa.

        Kyllä sielläkin varmasti vain opetetaan ihmiset tekemään itse, rankkaahan se on, mutta jollain se oppi on iskostettava tai muuten kohta kukaan ei osaa laitella...


    • Suizuki

      Jotain ajovarusteita tuolta josnkus ostanut mutta se loppui nyt. Kysyin neulan sokkaa vanhaan rm125:een ja asiakaspalvelija esitti vastakysymyksen nähtyään neulan: "Onko tämä Suzukista?"
      Että se siitä asiantuntemuksesta.

    • mällisuussha

      Asiantuntemushan tuli esille jos myyjä tunnisti pelkästä osasta merkin? Puhuithan riittävän selvästi vai mutisitko mälli suussa jotakin? Minulle tuolla on aina tilattu tarvittavat osat ja palvelu on toiminut hyvin.

    • Anonyymi

      En suosittele kyseistä liikettä. Huollon ammattitaito heikko ja myytävien tuotteiden laatu surkea.

    • Anonyymi

      Huollon taso surkeaa. Laite lähtee huollosta hengen vaarallisessa kunnossa.

    • Anonyymi

      Todella ala-arvoista huoltoa.Ammattitaito täys nolla, omia virheitä ja tekemättömiä töitä laskutetaan uudelleen asiakkaalta. Takuu asioita ei hoideta. Härsiä rahastusta huonolla osaamisella

    • Anonyymi

      Tein virheen kun astuin tämän liikkeen ovesta sisään. Myyvät kiina paskaa ja pyrkivät laittamaan viat asiakkaan syyksi. Vaikka löytyy faktaa. Huolto ei löydä vikoja. Pyrkivät laskuttamaan ylimääräistä. Olkaa tarkkana.

    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa koko paikka. Laskuttavat huoltotöistä mitkä jätetty tekemättä. Vääriä vika diagnooseja ja helvetin pitkään kestää korjaukset. Ylihinnoitellut varaosat.

    • Anonyymi

      Tuusmotorista ostin 200km ajetun mopon, takuuta jäljellä n.2 vuotta. Mopossa käynnistysongelma kylmänä heti kaupan jälkeen. Vein mopon huoltoon viime syksynä, ja kerroin ongelmasta. Seuraavana päivänä mopo oli valmis noudettavaksi. Huollossa olivat muka, korjanneet vian, olivat sähköpuolelta vaihtaneet osia ja samalla tehneet ensihuollon ( n.400 km mittarissa).
      Huollon ja korjauksen jälkeen ongelma jatkui, joten soitin keväällä ja varasin uuden ajan takuukorjaukseen, sain ajan kuukauden päästä!
      Nyt mopo on ollut korjattavana kohta viikon, ei ole kuulemma löytynyt mitään syytä ongelmaan, joten taitaa olla vaikeaa yksisylinterisen nelitahtimoottorin korjaus.
      Miten mahtaa onnistua monisylinteristen korjaus?
      Palvelu Tuusmotorissa on kaupanteon jälkeen ollut töykeää ja ylimielistä.

    • Anonyymi

      Veikkaan, että Tuusmotorin liikevaihto muodostuu Kiinan tekeleiden takuukorjauksista. Kannattaa kiertää kaukaa kyseinen liike.

    • Kokemuksemme tästä liikkkeestä ovat todella huonot. Joiduimme pyytämään viranomaisilta virka apu, jotta saisimme asiamme hoidettua. Vaikka on näyttöä myytävien tuoteiden huonosta laadusta ja huollon ammattitoidottomuudesta. Liike ei näytä pystyvän myöntämään tätä asiaa. Erillaisilla "teko syillä" pyrkivät vierittämään syyt asiakkaan syyksi.

      • Rupesi tapahtumaan, kun viranomainen otti yhteyttä. Huollon ammattitaito taitaa riittää vain öljyn vaihdon suorittamiseen.


    • Anonyymi

      laiska omistaja tuusmotorsissa valittaa asiakkaalle,kun joutuu tekemään töitä.tommoinen käytös ei sovi kaupankäyntiin. tänä kesänä 2021.todella epämukava käytös joka ei käy kaupankäyntiin.

      • Anonyymi

        Omistaja mielestäni erittäin ystävällinen henkilö. Olen asioinnut kyseisessä liikkeessä monia vuosia ja meinaan myös jatkossa siellä käydä. Ostan aina uusia pyöriä niin ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut! Omistaja on aivan huippun tyyppi!


    • Anonyymi

      Joo o paskinta palvelua mitä koskaan saanu manki tilattiin 25.6.21 sanottiin että noin 1vko menee. noh viikon jälkeen ei näkynyt joten soitettiin että mikä homma... ruuhkaa kuulemma että ensviikolla tulee.. noh taas sama homma. siinä odoteltiin taas 1vko ja ei kuulunu mitään.. soitto uudelleen tällä kertaa vastaus oli "oltiin jo lähettämässä mutta huomattiin että akkuvika" ensviikolla tulee 90% varmasti. sitte siinä odoteltiinkin 3kk lisää ja manki tuli...väärään osotteeseen ja matkakulut makso yllätysyllätys ME että joo. sitte kävin kattomassa arvostelua ja siellä näky tämmöne teksti "en tiennytkään että auton renkaitten vaihtoon menee 3 viikkoa" eli täältä ei siis kannata tilata eikä viedä korjaukseen yhtikäs mitään.

      • Anonyymi

        Juu u. Etujarru laahasi ja piti vaihtaa jarrupalat, jarrulevy ja luonnollisesti jarrunesteet. Ensinnäkin ajan sai varattua vasta kolmen viikon päähän. Sitten kun vein pyörän sinne, niin on ollut siellä nyt 16 päivää.

        Ensin tilasivat jostain siihen jarrupalat ja laittoivat kiinni ja sitten hoksasivat että pitääkin ostaa myös jarrulevy. Levy tilattiin Saksasta vasta saman viikon lopulla, kun levyn tarpeesta minulle ilmoitettiin. Jarrulevy on tullut sinne jo monta päivää sitten, mutta edelleenkään en saa pyörääni pois sieltä.

        Eilen soittelin ja hoputin ja pyörä luvattiin ottaa heti aamulla hoitoon ja saisin sen ehkä klo 11 tai 12 hakea. Äsken soitin ja kyselin taas, niin ilmoitettiin että on tullut joku isompi projekti jonkun toisen pyörään, joka vaatii mekaanikon aikaa. Ehkä saan huomenna pyörän kuulemma.

        Vitsi miten perseestä voi olla koko paikka. Lysti kustantaa yli 400€ ja pyörää makuutetaan huollossa parhaan ajokauden aikana näin pitkään. Ja mistään asiasta ei mulle soiteta, vaan itse joutuu kyselemään ja hoputtamaan. Oikeasti vain jarrurempasta kyse huhhuh..


    • Anonyymi

      Myyvät kiinan paskaa. Eivät ota mitään vastuuta myymistään tuotteista, eikä maahantuoja. Ostakaa merkki tuotteita. Joissa maahantuojat ja jälleen myyjät kantavat vastuunsa.

    • Anonyymi

      Meitäkin uhkailivat käräjillä mikäli asia tulisi tiedotusvälineiden/somen tietoon. Eipä ole kuulunut. Paljon puhetta vähän villoja.

    • Anonyymi

      Loppui patton reeperin edustus , huolto ja varaosamyynt ? Kiinan paskaa. Tuotanto piti kuulemma siirtää Jenkkeihin. Tuodaanko edes maahan. Aika suppeaksi on mennyt tuote valikoima, kun myy paskaa. Kuluttaja riitalautakunta!!!

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia myös.


      • Anonyymi

        Ottivat kuokkaan krillissä. Kuuluko CF moto samaan kastiin??? Niin pitkääääää keppiä ei ole että suosittelisin mestaa.


      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia. En aja nykyisin edes ko. liikkeen ohi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe