Hei..olen ensimmäistä kertaa lähdössä viroon laivalla koiran kanssa. Kertoisiko joku ystävällisesti miten se oikein käytännössä tapahtuu,siis kun astumme Katajanokan terminaalista sisään niin minne sitten ilmoittaudutaan jne...pitääkö Tallinnan päässä ilmoittautua johonkin..koiralla on passi ja siru ja rokotukset kunnossa. Kyseessä on pieni villakoira. Viro on muuten tuttua mulle.. kiiiiiitos.
Eka kerta viroon
8
188
Vastaukset
- en muista muuta
Miksi siellä pitäs ilmottautua ????
Eipä mulla tule muuta mieleen,kun se , että tullissa pitää mennä punaselle linjalle: kun on elävä eläin mukana ja siinä sit kysytään koiran paperit yms. - ap tb
Kiitos tuostakin tiedosta,normaalistihan vingutetaan bilettiä ja mennään laivaan, elikkä kaikkiko tapahtuu samalla lailla,paitsi että sitten mulla on vaan hauveli kainalossa? Sori vaan mutku mulle pitää kaikki aina vääntää rautalangasta...
- en muista muuta
Juu, eihän siinä muuta ole.
Se tulli-juttu sitten ja koiran paperit esillä.
- 1516
Muista sitten tämä sääntö:
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/
3. Käsittely ekinokokkoosia vastaan
Koirille ja kissoille on enintään 30 päivää ennen eläimen saapumista Suomeen annettava asianmukainen annos pratsikvantelia tai epsiprantelia sisältävää, asianomaiselle eläinlajille hyväksyttyä lääkettä ekinokokkoosia aiheuttavia heisimatoja vastaan. Heisimatolääkitys (ekinokokkoosilääkitys) on annettava siinä maassa, mistä eläin tuodaan Suomeen. Eläinlääkäri tekee merkinnän heisimatolääkityksestä lemmikkieläimen todistukseen (ns. lemmikkieläinpassiin).
Kaikkein paras aika antaa heisimatolääkitys on 1-2 vrk ennen tuontia tai paluuta, koska lääkitys tehoaa elävään loiseen, ja em. ajoituksella varmistetaan, ettei lemmikki tuo elävää loista Suomeen. Evira suosittelee, että eläimet lääkitään uudelleen 30 päivän kuluttua edellisestä lääkityksestä.
Koirilta ja kissoilta ei vaadita heisimatolääkitystä, jos eläin tuodaan suoraan Ruotsista, Norjasta (Huippuvuoria lukuun ottamatta), Yhdistyneestä Kuningaskunnasta, Irlannista tai Maltalta, tai jos eläin tuodaan Suomeen 24 tunnin kuluessa siitä, kun se on viety pois Suomesta. Myöskään alle kolmen kuukauden ikäisiltä eläimiltä ei vaadita heisimatolääkitystä.
Ruotsista Suomeen tuotaessa ei tällä hetkellä vaadita koirilta ja kissoilta heisimatolääkitystä, mutta Evira suosittelee eläinten lääkitsemistä. Lääkkeen voi ostaa apteekista ja antaa itse eläimelle.
Suomen kansallinen vaatimus siitä,että koirat ja kissat on käsiteltävä heisimatolääkkeellä rakkulamatotaudin eli ekinokokkoosin leviämisen estämiseksi on voimassa vuoden 2011 loppuun saakka.
Eli ei kannata ottaa mukaan jos ei ole ihan pakko. Ettei käy näin:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/07/1356205/elainten-tuontimaaraykset-tuntemattomia - ap.tb
Mitä eläinlääkärikeskusta suosittelette tai olette käyttäneet Tallinnassa?
- hei haloo
?????Siis olet viemässä koiraasi hoitoon eläinlääkärille Tallinnaaan ???????????
- hei halåå
hei haloo kirjoitti:
?????Siis olet viemässä koiraasi hoitoon eläinlääkärille Tallinnaaan ???????????
Hei haloo luitko 1516:n kirjoittaman viestin??????????? Löytyisikö ehkä siitä syy miksi alkuperäinen kyselee eläinlääkäriä????? Jessus kun toisten näköjään on niin vaikea lukea kaikkia vastauksia, vaikka niitä ei edes ole montaa, ei tarvitsisi tulla tänne aiheetta kauhistelemaan.
- ap.tb
Hei haloo..tarvitsen eläinlääkäriä sitten aikanaan,kun olen tulossa Tallinnasta Suomeen,en kait sitä muuten huvin vuoksi kyselisi. Olishan tuo hyvä tieto jo lähtiessä,ettei siihen sitten Tallinnan päässä kulu turhaa aikaa ja energiaa,ja jollain saattaa olla esim. ihan hyviä neuvoja ja kokemuksia jaettavana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025