Juna-asemalta yliopistolle

kaukaatuleva

Tämän haluaisin tietää: Kuinka kauan kestää Turun juna-asemalta bussilla yliopistolle?

15

3203

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukelius

Eipä tuo niin pitkä matka ole että tarvitsisi bussiin asti vaivautua.
      Ehkä 20 minuuttia kävellen.

• max

Kestänee noin 4-6 minuuttia. Suosittelen vieraspaikkakuntalaista kävelemään, kun itekin oon aina ihan solmussa noiden linja-autojen kanssa :)

• Jaana

Jos ei nyt sitten kuitenkaan anneta vierapaikkakuntalaisille ihan perseestä vedettyjä aikatietoja. Olen mielelläni katsomassa kun kävelet Ratapihankadulta yliopistolle neljässä minuutissa!

• max
        Jaana kirjoitti:

Jos ei nyt sitten kuitenkaan anneta vierapaikkakuntalaisille ihan perseestä vedettyjä aikatietoja. Olen mielelläni katsomassa kun kävelet Ratapihankadulta yliopistolle neljässä minuutissa!

"Jos ei nyt sitten kuitenkaan anneta vierapaikkakuntalaisille ihan perseestä vedettyjä aikatietoja. Olen mielelläni katsomassa kun kävelet Ratapihankadulta yliopistolle neljässä minuutissa"

En mä omasta mielestäni kertonut, että kävellen pääsee neljässä minuutissa. Ajattelin, että jos rautatieasemalta pääsisi suoraan bussilla yliopistolle, niin siinä menisi noin 4-6 minuuttia.

Oli tyhmästi sanottu, sorry.

• Jaana
        max kirjoitti:

"Jos ei nyt sitten kuitenkaan anneta vierapaikkakuntalaisille ihan perseestä vedettyjä aikatietoja. Olen mielelläni katsomassa kun kävelet Ratapihankadulta yliopistolle neljässä minuutissa"

En mä omasta mielestäni kertonut, että kävellen pääsee neljässä minuutissa. Ajattelin, että jos rautatieasemalta pääsisi suoraan bussilla yliopistolle, niin siinä menisi noin 4-6 minuuttia.

Oli tyhmästi sanottu, sorry.

MAXILLE

En mä millään pahalla, mutta pääsykokeet on kuitenkin aika kriittinen tilanne, eikä varmasti ole mukava huomata seisovansa Tuomiokirkolla samanaikaisesti kuin kokeen pitäisi jo alkaa...

Torillakin bussi seisoskelee ajoissa ollessaan jo tuon 4-6 minuuttia, että ihan siinä ajassa ei vielä yliopistolle keretä.

• Jaana

Jos tulet Helsingin junalla (Salosta tms.) niin sun kannattaa jäädä Kupittaan asemalla pois. Siitä on lyhyt kävelymatka yliopistolle. Jos taas tulet pohjosesta päin, Kupittaan asema ei ole matkan varrella... Silloin kävelyvaihtoehto kannattanee unohtaa...(vie tunnin - puolitoista). Busseja siitä menee keskustaan ja sieltä voi vaihtaa johonkin sopivampaan tai valita alunperin sellainen bussi, joka menee yliopistolle päin (mikään juna-aseman busseista ei ihan yliopistolle asti vie)

Ei linja-auto sulle olisi vaihtoehto? Linja-autoaseman edestä menee useampi bussi, joka vie yliopistoalueen reunamille, eikä tarvitsisi vaihdella (bussilla suoraan TYKS:n eteen).

• kaukaatuleva

Tuossa joku sanoi, että kävellen pääsisi hyvin yliopistolle juna-asemalta. Ihan mielelläni kävelen (nousen vielä väärään bussiin ja löydän itseni ihan jostain muualta kuin pitäisi..:P), joten osaisiko joku neuvoa sen kävelyreitin? Tosiaan 20 minuuttia riittää? En netistä näin äkkiältään löytänyt mitään hyvää karttaa, osaisiko joku sellaisen neuvoa?

• Jaana

Veikkanpa, että se joka sitä kävelyä ehdotti, ajatteli sun tulevan linja-autolla. Juna-asemalta yliopistolle on melkoinen matka, enkä sitä kyllä missään nimessä suosittele.

• Jaana
        Jaana kirjoitti:

Veikkanpa, että se joka sitä kävelyä ehdotti, ajatteli sun tulevan linja-autolla. Juna-asemalta yliopistolle on melkoinen matka, enkä sitä kyllä missään nimessä suosittele.

Rautatieasemalta busseilla 32 ja 42 pääsee jo lähelle yliopistoa (ei tarvitse vaihtaa torilla, mutta kannattaa kuskilta varmistaa että bussi menee kauppatorin suuntaan eikä Pernoon). Bussista pois kannattaa jäädä Kerttulinkadun pysäkillä (mene eteen istumaan ja pyydä kuskia kertomaan milloin ko. pysäkki tulee) Tältä pysäkiltä ei ole pitkä matka yliopistolle.

• max
        Jaana kirjoitti:

Rautatieasemalta busseilla 32 ja 42 pääsee jo lähelle yliopistoa (ei tarvitse vaihtaa torilla, mutta kannattaa kuskilta varmistaa että bussi menee kauppatorin suuntaan eikä Pernoon). Bussista pois kannattaa jäädä Kerttulinkadun pysäkillä (mene eteen istumaan ja pyydä kuskia kertomaan milloin ko. pysäkki tulee) Tältä pysäkiltä ei ole pitkä matka yliopistolle.

Juna-asemanportailta yliopistolle menee normaalivauhtia kävellen 20-30 minuuttia.

• Jaana
        max kirjoitti:

Juna-asemanportailta yliopistolle menee normaalivauhtia kävellen 20-30 minuuttia.

Ei nyt tuntitolkulla, mutta kyllä mä siihen varaisin kuitenkin reippaasti aikaa, ettei tule paniikkia ehtimisestä ja saa rauhassa tapella kartan kanssa jos/kun kyseessä on vieras kaupunki.

Jos yliaikaa jää, niin käy vaikka Naantalin aurinkoisessa kahvilla tai ostaa aamiaisen Heseltä... :)

• turkulainen
        Jaana kirjoitti:

Ei nyt tuntitolkulla, mutta kyllä mä siihen varaisin kuitenkin reippaasti aikaa, ettei tule paniikkia ehtimisestä ja saa rauhassa tapella kartan kanssa jos/kun kyseessä on vieras kaupunki.

Jos yliaikaa jää, niin käy vaikka Naantalin aurinkoisessa kahvilla tai ostaa aamiaisen Heseltä... :)

Maxilla on kyllä tosi rautainen kunto jos puolessa tunnissa kävelee rautatieasemalta yliopistolle! Onnistuisin ehkä siinä itse jos kiitäisin hirveätä vauhtia ja kulkisin kaupungin halki oikoreittejä, joita ulkopaikkakuntalainen ei voi tietää! Kyllä siihen ainakin 45 minuuttia menee...

Helpointa olisi tosiaan mennä 32 tai 42 bussilla. Mene seisomaan pysäkille, joka on rautatieaseman etupuolella vastakkaisella puolella tietä. Bussi tulee vasemmalta päin. Varmista tosiaan kuskilta, että bussi jatkaa Kauppatorilta Hämeenkadulle (pitäisi näin kyllä tehdä). Bussi pysähtyy Kauppatorille joiksikin minuuteiksi. Jos bussikuski on idiootti (voi osua huonolla tuurilla kohdalle) niin jäät oikealla pysäkillä pois, jos painat nappia Tuomiokirkon JÄLKEEN tulevissa seuraavissa liikennevaloissa (Kauppatorin jälkeen hetken päästä tulee silta jonka vasemmalla puolella kirkko on). Sitten vaan kävelet eteenpäin Hämeenkatua yliopistolle :)

Osoitteessa http://kartat.eniro.fi
        on aika hyvä kartta ja reittipalvelu, johon voit naputella matkan lähtö ja loppupisteen. Tosin reittipalvelu ehdottaa autoilijan (ei siis kävelijän) parhaan reitin, mutta antaa ainakin osviittaa siitä mitä sulla on odotettavissa :)

Täältä löydät Turun bussiaikataulut:

http://bussit.turku.fi/

• kartta

http://opaskartta.turku.fi tai joku tällainen, www.turku.fi sivuilta on linkki tuonne jos muistin osoitteen väärin. Sekä rautatieasema että Kupittaan asema ovat verraten lähellä toisiaan sekä yliopistoa. Turku ei ole kovin iso paikka. Kävin siellä itse juuri pääsykokeissa amkissa ja hyvin löysin vaikka kaupunki ei oo tuttu.

Voithan ottaa rautatieasemalta taksin, n. 10 euroa yliopistolle ja pääset ajoissa juuri minne pitää!

• siiri

oon ite myös menossa pääsykokeisiin turkuun, ja sain neuvon jäädä kupittaan asemalla pois, ja kävellä siitä noin 15-20 minuuttia yliopistolle. (mä oon nimittäin varma, ettei bussi kuitenkaan mene silloin kun pitäis, tai muuten vaan lähden väärään suuntaan.) :) matkaa on kupittaan asemalta yliopistolle (siis publicumin ja educariumin luentosaleille, niitä ilmeisesti on muitakin....) n. 1.36 km :)

• Hihii

Oletko opekokeeseen tulossa :) ? Juu, Pubi ja Edu sijaitsevat yliopistoalueen perukoilta ja tuo Kupittaan asema on hyvä ratkaisu - ei ole pitkä matka kävellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe