Vaihto-oppilaana USA:ssa Oregonissa(1994)

siellä kävin

Vieläkin olen helvetin katkera siitä että jouduin EF:n kautta isäntäperheeseen joka oli rakentamassa omakotitaloa. (Siis poliittisesti mulla ei ole MITÄÄN USA:ta vastaan. Olen asunut maassa, ja pidän amerikkalaisista. ) Mulla on monta kaveria siellä, mutta noita isäntäperheitä ei tutkita tarpeeksi.

Mielestäni isäntäperhe ei ollut reilu. Se sai verovähennyksiä kun otti vaihto-oppilaan. Koko ajan jouduin rakentamaan heidän taloa. Minua jopa peloteltiin. Eräs vaihto-oppilas joka joutui uskovaiseen perheeseen, jossa ei saa katsoa televisiota.) Ne jopa varastivat rahojani jälkikäteen ajateltuna. (Siis varasti rahojani.. kun ei maksanut velkojaan... pikku summa... Saisi heti anteeksi nykyään. 100 - 300 usd)

Uskon että tämä oli vain huonoa tuuria siellä, mutta kannattaa miettiä minne lapsensa lähettää...

Minun lapset ei mene amerikkaan enää... (Luulen vaan että isäni mielisairaasta ja huonosta asemasta minut manageroitiin sinne. Se maksoi aikoinaan ne vaihto-oppilasvuodet.)

3

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisit miettiny

No, tyhmä olet kun EF:n kautta lähdit.

• minäp´

EF:stä puhutaan paljon paskaa, varsinkin isäntäperheistä. Totuus kumminkin on se, että suomalaisiin pätee vahvasti sananlasku: "Kellä onni, se onnen kätkeköön." Tiedän monia entisiä vaihtareita, jotka ovat saanet EF:n kautta hyvän, jopa täydellisen isäntäperheen. Eli ei EF:ää tarvitse pelästyä isäntäperheiden vuoksi. Samalla voit aivan yhtä suurella todennäköisyydellä saada huonon host familyn minkä tahansa muunkin vaihto-oppilasjärjestön kautta. Muut järjestöt eivät ole mitään pyhimyksiä.
      btw huomasin vasta nyt, että tämä on julkaistu kymmenen vuotta sitten. Ajat ovat varmasti muuttuneet niin, että mahtavaan vaihtovuoteen voi luottaa melkeinpä täydellisesti.

• Webfeet

Missäpäin Oh-regeniä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2514
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2511
    3. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      29
      2487
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      92
      1886
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      29
      1758
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      311
      1665
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1486
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1348
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1078
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      25
      1060
    Aihe