Vieläkin olen helvetin katkera siitä että jouduin EF:n kautta isäntäperheeseen joka oli rakentamassa omakotitaloa. (Siis poliittisesti mulla ei ole MITÄÄN USA:ta vastaan. Olen asunut maassa, ja pidän amerikkalaisista. ) Mulla on monta kaveria siellä, mutta noita isäntäperheitä ei tutkita tarpeeksi.
Mielestäni isäntäperhe ei ollut reilu. Se sai verovähennyksiä kun otti vaihto-oppilaan. Koko ajan jouduin rakentamaan heidän taloa. Minua jopa peloteltiin. Eräs vaihto-oppilas joka joutui uskovaiseen perheeseen, jossa ei saa katsoa televisiota.) Ne jopa varastivat rahojani jälkikäteen ajateltuna. (Siis varasti rahojani.. kun ei maksanut velkojaan... pikku summa... Saisi heti anteeksi nykyään. 100 - 300 usd)
Uskon että tämä oli vain huonoa tuuria siellä, mutta kannattaa miettiä minne lapsensa lähettää...
Minun lapset ei mene amerikkaan enää... (Luulen vaan että isäni mielisairaasta ja huonosta asemasta minut manageroitiin sinne. Se maksoi aikoinaan ne vaihto-oppilasvuodet.)
Vaihto-oppilaana USA:ssa Oregonissa(1994)
3
317
Vastaukset
- olisit miettiny
No, tyhmä olet kun EF:n kautta lähdit.
- minäp´
EF:stä puhutaan paljon paskaa, varsinkin isäntäperheistä. Totuus kumminkin on se, että suomalaisiin pätee vahvasti sananlasku: "Kellä onni, se onnen kätkeköön." Tiedän monia entisiä vaihtareita, jotka ovat saanet EF:n kautta hyvän, jopa täydellisen isäntäperheen. Eli ei EF:ää tarvitse pelästyä isäntäperheiden vuoksi. Samalla voit aivan yhtä suurella todennäköisyydellä saada huonon host familyn minkä tahansa muunkin vaihto-oppilasjärjestön kautta. Muut järjestöt eivät ole mitään pyhimyksiä.
btw huomasin vasta nyt, että tämä on julkaistu kymmenen vuotta sitten. Ajat ovat varmasti muuttuneet niin, että mahtavaan vaihtovuoteen voi luottaa melkeinpä täydellisesti. - Webfeet
Missäpäin Oh-regeniä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914