Vieläkin olen helvetin katkera siitä että jouduin EF:n kautta isäntäperheeseen joka oli rakentamassa omakotitaloa. (Siis poliittisesti mulla ei ole MITÄÄN USA:ta vastaan. Olen asunut maassa, ja pidän amerikkalaisista. ) Mulla on monta kaveria siellä, mutta noita isäntäperheitä ei tutkita tarpeeksi.
Mielestäni isäntäperhe ei ollut reilu. Se sai verovähennyksiä kun otti vaihto-oppilaan. Koko ajan jouduin rakentamaan heidän taloa. Minua jopa peloteltiin. Eräs vaihto-oppilas joka joutui uskovaiseen perheeseen, jossa ei saa katsoa televisiota.) Ne jopa varastivat rahojani jälkikäteen ajateltuna. (Siis varasti rahojani.. kun ei maksanut velkojaan... pikku summa... Saisi heti anteeksi nykyään. 100 - 300 usd)
Uskon että tämä oli vain huonoa tuuria siellä, mutta kannattaa miettiä minne lapsensa lähettää...
Minun lapset ei mene amerikkaan enää... (Luulen vaan että isäni mielisairaasta ja huonosta asemasta minut manageroitiin sinne. Se maksoi aikoinaan ne vaihto-oppilasvuodet.)
Vaihto-oppilaana USA:ssa Oregonissa(1994)
3
324
Vastaukset
- olisit miettiny
No, tyhmä olet kun EF:n kautta lähdit.
- minäp´
EF:stä puhutaan paljon paskaa, varsinkin isäntäperheistä. Totuus kumminkin on se, että suomalaisiin pätee vahvasti sananlasku: "Kellä onni, se onnen kätkeköön." Tiedän monia entisiä vaihtareita, jotka ovat saanet EF:n kautta hyvän, jopa täydellisen isäntäperheen. Eli ei EF:ää tarvitse pelästyä isäntäperheiden vuoksi. Samalla voit aivan yhtä suurella todennäköisyydellä saada huonon host familyn minkä tahansa muunkin vaihto-oppilasjärjestön kautta. Muut järjestöt eivät ole mitään pyhimyksiä.
btw huomasin vasta nyt, että tämä on julkaistu kymmenen vuotta sitten. Ajat ovat varmasti muuttuneet niin, että mahtavaan vaihtovuoteen voi luottaa melkeinpä täydellisesti. - Webfeet
Missäpäin Oh-regeniä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2552683Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031649
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2011264- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036