Paras ilmainen viruksentorjuntaohjelma?

Help!!

Mikä olisi paras ilmainen viruksentorjuntaohjelma Windows 7 käyttöjärjestelmälle? Tällä hetkellä on käytössä Norton 360, joka on osoittautunut parhaimmaksi viruksentorjuntaohjelmaksi, jota olen käyttänyt. Ongelma on siinä, että tilaus on voimassa enää 19 päivää ja pitäisi löytää tilalle jokin hyvä ilmainen ohjelma. Aikaisemmassa koneessani oli Avast ja se oli kyllä erittäin hyvä ohjelma, joten olen harkinnut sitä yhtenä vaihtoehtona. Entä tarvitsenko erillisen palomuuriohjelman? Aikoinaan käytin Avastin kanssa Sygate Personal Firewall palomuuria, mutta se on jo erittäin vanhentunut eikä se ole Windows 7 yhteensopiva.

6

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eerops
    • Inbound/Outbound

      MSE riittää - se integroituu mukavasti Windows Updaten kanssa ja on ihan riittävä haittaohjelmien torjuntaan. Mutta W7:n palomuurista tulisi huomata, että vaikka se estää kaiken koneelle tulevan liikenteen (paitsi erikseen sallitun - kuten "Core Networking"), niin se ei oletuksena estä ulospäin suuntautuvaa liikennettä - siis kaikki ulos on sallittua, jos sitä ei erikseen estä. Järkihän sanoo, että senkin pitäisi olla estettyä, paitsi niiltä osin minkä haluaa ja tarvitsee olevan sallittua. Ohjeet manuaaliseen konfaamiseen löytyy W7:n hjelpeistä ja Mikin sivuilta.

    • 6+7

      Hyviä on varmasti useita. Jotkut englanninkieliset tietokonelehdet sanovat pitävänsä eniten AVG:stä. Sitä minäkin olen käyttänyt vuosikaudet ilman pienintäkään ongelmaa. Mitään rekisteröitymistä ei tarvita, mutta ohjelma tuputtaa jo asennusvaiheessa maksullista versiota.
      http://free.avg.com/ww-en/get-basic-protection

    • Avira Ant.....

      Avira Antivir on hyvä ja ilmainen viirustorjunta koneelle. Minulla ollut jo monia vuosia ja hyvä on ollut.

    • limulimppari

      ääneni menee aviralle
      käytössä ollu 3v

    • symantecmies

      Hyvä ihminen jos olet ollut tyytyväinen Nortonin 360 softaan, älä ihmeessä hylkää sitä. Lisenssejä saat 35e hintaan vuodeksi. Kaupallinen on ajantasaisempi ja tarjoaa kattavamman suojan kuin useimmat ilmaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe