Matkatavara mukaan

Hmmmmm...

Tyhmä kysymys, mutta auttakaa jos osaatte :)

Olen varannut, maksanut ja chekannut itseni reissuun (ja kyllä - tulostanut boarding cardit), ja varatessani maksanut laukun ruumaan. MUTTA ongelma/kysymys on nyt se, että miten toimin tuon laukun kanssa? Menen kentälle ja sitten mitä? Neuvokaa tyhmää...

9

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • it´s easy

Menet lähtöselvitykseen normaalisti sen laukun kanssa, lähtöselvitysvirkailija punnitsee laukkusi ja laittaa siihen tagin. Siiten viet laukkusi n. 10 metrin päässä olevalle hihnalle ja menet itse turvatarkastukseen ja siitä portille. Siinä se. Hyvää matkaa.

• ...

Huomioi, että baggae drop sulkeutuu 40 min ennen lennon lähtöä.

• Rome

Auttakaa toista tyhmää, oon varaamassa lentoa italiaan ryanairilla ja siinä kysytään että montako laukkua niin tarkoitetaanko sillä ruumaan meneviä? Eihän käsimatkatavaraa tarvitse siinä ilmoittaa?
      Kiire!
      Kiitos!

• Toinen nonno

Jos olet siinä kohdassa varausta, jossa hintaa muodostetaan, merkitset vain ruumaan menevän laukun. Siitä tulee sitten taksanmukainen lisäys kokonaishintaan. Käsimatkatavarana olevaa laukkua ei tarvitse erikseen ilmoitella.

• Rome

Ok, kiitoksia kovasti! Entä miten paljon aikaisemmin kentällä pitää olla jos ei ole ruumaan meneviä tavaroita?

• Toinen nonno

Nimimerkistä päätellen olet menossa Roomaan. Menomatkalla ei varmaankaan tule ongelmia lähtöselvityksen kanssa, jos olet normaaliaikojen puitteissa kentällä.

Ota kuitenkin huomioon paluumatkalla, että Ciampinon kentällä Roomassa on paljon enemmän liikennettä kuin Pirkkalassa, vaikka Ciampino onkin paljon pienempi kuin Rooman pääkenttä Fiumicino. Paluulento on iltapäivällä, jolloin Roomassa on aina ruuhkia, jotka voivat viivyttää bussin matkaa Terminiltä kentälle. Esimerkiksi tänään koko Rooman liikenne seisoi metro- ja bussilakkojen takia.

Joten varaa siis aikaa Rooman päässä, ettei tule ylläreitä. Seuraava Ryanin lento on vasta muutaman päivän päästä.

• jeevesjeeves

Tässäkin asiassa auttaisi varmasti Ryanairin sivujen katsominen. Sivustoilta löytyi kyllä helposti tuo tieto, mainittakoon tässä vielä, että sinun tulee lähtöportilla (huom! siis turvatarkastettuna ja laukut luovuttaneena!) 30 minuuttia ennen lähtöä, portti suljetaan 20 minuuttia ennen lähtöä, jonka jälkeen et pääse lennolle etkä saa korvauksia.

Suomen päässä Ryanin kentät ovat pieniä, ja koneita on kääntymässä vain yksi kerrallaan, joten ruuhkat eivät ole suuria. Itse varaan kentällä oloon 1,5 tuntia, niin voi olla rauhassa hoitamassa lähtötoimenpiteet.

Hyvää matkaa!

• Raikku

Sivuilla on FAQ-osio, josta voi yrittää selvittää epäselviksi jääneitä asioita: www.ryanair.com/fi/questions/

Siellä vastaus kysymykseesi: www.ryanair.com/fi/questions/what-time-do-i-have-to-be-at-the-boarding-gate

• Raikku

Lue erityisesti FAQista nämä pääkohdat: www.ryanair.com/fi/questions/top-tips-to-help-you-achieve-a-smooth-and-punctual-flight

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1369
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1164
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      199
      1154
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      211
      1151
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      871
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe